Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut miehen omistushaluiset sukulaiset?

Vierailija
01.08.2025 |

Siis. Ekan kerran kun tapasin miehen serkun, luulin häntä joksikin exäks, koska hyppäsi miehen kaulaan. Sen jälkeen mulkaisi minua kuin halpaa makkaraa, mies esitteli meidät ja nainen sanoi hei, ja tuli seisomaan minun ja miehen väliin, käänsi mulle selkänsä 😄 Tämä "tuttavuus" jatkui samalla linjalla, vuosien varrella aina välillä serkulta tuli viestiä jos oltiin samalla paikkakunnalla, ja hän pyysi miestäni kylään. Ei koskaan minua, ei lapsia, vaikka tiesi että olimme siellä koko perhe. Mies ei mennyt, koska ei meillä sillä paikkakunnalla ollut mitään majapaikkaa, eikä hän halunnut meitä jättää jonnekin keskustaan odottamaan siksi aikaa.

Sitten miehen siskot. Alkuun olivat kohteliaita minua kohtaan, sitten se loppui. Alkoivat avoimen vihamielisiksi, ja mies ei sitä hyväksynyt. Välillä siskot ovat ottaneet yhteyttä häneen, pyytäneet häntä kylään ym. Hän on vaatinut pyytämään minulta anteeksi ja siskoilla on kilahtanut. Eivät kuulemma ole tehneet mitään väärää eivätkä ymmärrä miksi mies valitsee minut heidän "yli". Sitten taas mennyt pitkä aika ettei heistä kuulu mitään. 

Mua tämä harmittaa, koska tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja kiva olisi ollut heihin tutustua. Serkkuunkin. Kuulla miehen lapsuudesta heidän kertomanaan jne. Mutta ilmeisesti ei onnistu. Onneksi muiden serkkujen ja sukulaisten kanssa ollaan läheisiä ja tekemisissä. 

Ei pitäisi kai vaivata asialla päätään mutta siskolta tuli taas miehelleni seuraamispyyntö somessa, niin asia ihmetyttää jälleen. Miten helppoa olisi heidän lähestyä minuakin ja sopia asiat, ja jatkaa puhtaalta pöydältä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on. Parempi kun ei tosiaan suo ajatustakaan tällaisille. 

Vierailija
2/21 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se serkku on kuin onkin exä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se serkku on kuin onkin exä?

Serkumpi on herkumpi?

Vierailija
4/21 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tuollaiset. Jatka elämää.

Vierailija
5/21 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset sinä kutsu kylän porukkaa johon kerta haluat välit?

Vierailija
6/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsu, koska mieheni ei heitä kotiimme halua. Ja tuskinpa he tulisivatkaan minun kutsustani ja minun ollessa paikalla 😄 ap

Vierailija
7/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kutsu, koska mieheni ei heitä kotiimme halua. Ja tuskinpa he tulisivatkaan minun kutsustani ja minun ollessa paikalla 😄 ap

No miksi tuollaiset kuspiät sua edelleen kiinnostelee?

Vierailija
8/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni näkee serkkujaan äidin puolelta ehkä kerran vuodessa, isän puolelta 2-3 kertaa vuodessa. Jotenkin kummallista, että teillä on niin pienet piirit, että olette koko ajan tekemisissä.

Me asumme maalla, täällä ei ole tapana roikkua sukulaisissa samalla tavalla kuin Helsingissä.

Vierailija
9/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi mieleenkään ryhtyä muistelemaan lapsuutta serkkujen kanssa, kun mies on paikalla. Yleensä kun hyviin tapoihin ei kuulu jutella sellaisista asioista, joista yksi seurasta on kokonaan ulkona. Mieheni on lisäksi niin hyväkäytöksinen, ettei hänryhdy urkkimaan sukulaisiltani menneisyydestäni.

Vierailija
10/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät pidä sinusta, anna asian olla. Minun suvussani on myös näitä sukuun naineita naisia, jotka tyrkyttävät itseään aina kun yrittää olla tekemisissä sukualisen kanssa. Katsovat, että heillä on suhde kaikkiin miehen sukulaisiin siksi, että panee miestä. Se pano ei lämmitä kuin sitä miestä, muut arvioivat sinua sen perusteella millainen ihminen olet. Ja jos eivät pidä sinusta niin sitten ei olla kavereita.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi nämä pommittavat sitä miestä edelleen. Itse olen toiminut niin, että olen jättänyt sukulaismiehet elelemään panojensa kanssa keskenään. Niin hirveää jälkeä ovat nämä heidän panonsa "osallistuessaan" elämääni saaneet aikaan.

Vierailija
11/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä serkkupariskunnan, joten ihan hyvin miehesi on voinut heilastaa serkkuaan.

Vierailija
12/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin outoa sinussa on, jos kaikki on sinua vastaan. 

Vierailija
13/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä porukkaa kyllä. Onneksi miehesi on toiminut suoraselkäisesti noissa tilanteissa. Minkäs sille voi, jos joku päättää inhota sinua, se on sen ihmisen omaa pienuutta. Varmasti sinulle löytyy hyvääkin seuraa näiden sijaan.

Vierailija
14/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät pidä sinusta, anna asian olla. Minun suvussani on myös näitä sukuun naineita naisia, jotka tyrkyttävät itseään aina kun yrittää olla tekemisissä sukualisen kanssa. Katsovat, että heillä on suhde kaikkiin miehen sukulaisiin siksi, että panee miestä. Se pano ei lämmitä kuin sitä miestä, muut arvioivat sinua sen perusteella millainen ihminen olet. Ja jos eivät pidä sinusta niin sitten ei olla kavereita.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi nämä pommittavat sitä miestä edelleen. Itse olen toiminut niin, että olen jättänyt sukulaismiehet elelemään panojensa kanssa keskenään. Niin hirveää jälkeä ovat nämä heidän panonsa "osallistuessaan" elämääni saaneet aikaan.

Olet ihan pimeä. Kuulitko, pimeä!

Vierailija
15/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina aika ontuva, henkilö koka käyttää itsestään sanamuotoa "mua", ei vaikuta aikuiselta.

Vierailija
16/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan pimeä. Kuulitko, pimeä!

Miten niin? Mies valitsee naisen sen perusteella, kuka antaa tälle pimperoa. Suvun

Vastasit itse kysymykseen. Jutut menee vain pimemmäksi. Mene a) pois internetistä syövyttämästä aivojasi enempää ja b) hoitoon.

Vierailija
17/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sisarus löytää elämänsä kumppanin se muuttaa koko perheen sisäistä dynamiikkaa. Aina on sellaisia, jotka eivät sitä tajua ja ole valmis muutokseen. He pitävät kiinni vanhasta, pyrkivät palauttamaan vanhaan monin eri tavoin ja saattavat heittäytyä hankalaksi tulokasta kohtaan. He siis ovat mitä ovat niin kuin sinäkin olet mitä olet. Et voi tehdä muuta kuin elää siinä kaikessa parhaasi mukaan. Se, joka tilanteessa on tärkein, on miehesi. Ihailen, miten viisas hän on ja todellakin toimii niin kuin pitääkin pitämällä tiukat rajat lähiomaisiinsa sekä näkemällä heidän käytöksensä sinua kohtaan.

Jos voit unohda miehen sisarien ja serkun lapsellisuudet. He eivät ehkä koskaan muutu. Parempi pitää viileän kohteliaat välit ja antaa heidän olla oloissaan. Unohda ajatukset, miten olisi kiva tutustua heihin. Tiedät tulevasi ihmisten kanssa hyvin toimeen, mutta et voi mitään sille jos miehen sisarukset ja serkku päättävät olla täysin eri mieltä sinun suhteesi. 

Voin omasta kokemuksestani sanoa, että etäisyys on paras keino pärjätä hankalien miehen sukulaisten kanssa. Silloin he eivät pääse satuttamaan ja  oma elämäsi pysyy arvokkaana. Joskus tulee tilanteita, joissa joudutte kohtaamaan vaikeissa asioissa , ja mitä vähemmän heillä on kehittää sinusta arvosteltavaa sen asiallisempana ne selvittelyt sitten pysyvät. Hankalat sukulaiset ovat mestareita vetämään menneisyydestä aivan kaiken vaikka rumaan postikorttiin vedoten.

Ja lue joskus  Kalevalaa ja Kanteletarta, kansalliseepoksiamme, niin siellä on pitkät pätkät juttua hankalista anopeista ja kälyistä ja langoista. Teidän ilmiö on ikivanha.

Vierailija
18/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni näkee serkkujaan äidin puolelta ehkä kerran vuodessa, isän puolelta 2-3 kertaa vuodessa. Jotenkin kummallista, että teillä on niin pienet piirit, että olette koko ajan tekemisissä.

Me asumme maalla, täällä ei ole tapana roikkua sukulaisissa samalla tavalla kuin Helsingissä.

Koko ajan??? Paljon harvemmin nuo mieheeni ovat yhteydessä kuin sun miehesi serkkuihinsa. Ap

Vierailija
19/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sisarus löytää elämänsä kumppanin se muuttaa koko perheen sisäistä dynamiikkaa. Aina on sellaisia, jotka eivät sitä tajua ja ole valmis muutokseen. He pitävät kiinni vanhasta, pyrkivät palauttamaan vanhaan monin eri tavoin ja saattavat heittäytyä hankalaksi tulokasta kohtaan. He siis ovat mitä ovat niin kuin sinäkin olet mitä olet. Et voi tehdä muuta kuin elää siinä kaikessa parhaasi mukaan. Se, joka tilanteessa on tärkein, on miehesi. Ihailen, miten viisas hän on ja todellakin toimii niin kuin pitääkin pitämällä tiukat rajat lähiomaisiinsa sekä näkemällä heidän käytöksensä sinua kohtaan.

Jos voit unohda miehen sisarien ja serkun lapsellisuudet. He eivät ehkä koskaan muutu. Parempi pitää viileän kohteliaat välit ja antaa heidän olla oloissaan. Unohda ajatukset, miten olisi kiva tutustua heihin. Tiedät tulevasi ihmisten kanssa hyvin toimeen, mutta et voi mitään sille jos miehen sisarukset ja serkku päättävät olla täysin

No kieltämättä puhut asiaa. Ja minua hämmästyttää että vuodetkaan eivät saa heitä toisiin ajatuksiin, vaikka siis ei olla tekemisissä niin eivät ollenkaan ajattele, että nyt olisi ehkä aika pyytää anteeksi. Ja sitten saada se velikin "takaisin". Ei, se on täysin poissuljettua, yrittävät ottaa yhteyksiä vain mieheen ja aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mutta tottahan se on, että minkäs tälle mahtaa. He tietävät että mieheni vaatii sen anteeksipyynnön, ja he eivät siihen suostu. Joten totta. Pitää vain antaa olla.

Ja meneekin kyllä pitkiä aikoja etten heitä mieti ollenkaan, mutta nytkin ottivat mieheen yhteyttä niin aina siinä kohtaa tämä nousee pintaan. Ap

Vierailija
20/21 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt siis siinä tilanteessa että minä olen asunut heidän veljensä kanssa pidempään, kuin nämä sisarukset. Siksi tuntuu kummalta, että edelleen käyttäytyvät noin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi