Onko normaalia, että aina kun kerron ikäni jollekin ihmiselle tulee hämmästelyjä "en usko sinua, ei voi olla"?
Mielestäni näytän ikäiseltäni, mulla on tummat silmänaluset ja ollut stressiä vuosia.
Kommentit (46)
Itse olen aina ollut vauvanaama ja saanut kuunnella tuota, mutta nyt 54vee se on loppunut ja olen siirtynyt suoraan boomeriksi, jos nuorilta kysytään. Ennen minut arvoitiin aina kymmentä vuotta nuoremmaksi, mutta nyt vertaisryhmäni ovat 40-luvulla syntyneet .D
Vierailija kirjoitti:
Laita linkki kuvaasi niin kerron.
Joo, tämä! Ap, nyt kuvalinkkiä, me annetaan vinkkejä, miten voit näyttää ikäiseltäsi, mikä oli toiveesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä Ap jaksa. Kelpaat just noin.
Sun perheellesi, kuin myös tänne.
Oot mitä oot. Aitous viehättää.
Niin kelpaankin, mietin vaan vaikka oon vielä nuori päälle 30v mikä tarkotus ihmisellä on sanoa "ei voi olla totta" " en usko" ihankuin 30v ois joku vanhus?! Miltä ihmiset luulevat 30 vuotiaan näyttävn, itsestäni se on kyl nuori?
Kiitä kohteliaisuudesta. Täällä joskus myyjä sanoi että vtuttaa sellaiset iästä kiittelijät, mutta se ei varmaan ollut tätä myyjätyyppiä, joka kehuu.
Miks mun pitää kiittää, kun haluaisin näyttää 30v joka on mielestäni nuori ja aikuisen näköinen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita linkki kuvaasi niin kerron.
Joo, tämä! Ap, nyt kuvalinkkiä, me annetaan vinkkejä, miten voit näyttää ikäiseltäsi, mikä oli toiveesi.
No en minä mitään vinkkejä kaipaan , mietin vaan onko tämä normaalia tai yleistä. en meikkaa tai ala pukeutua jakkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäkaisissa tilanteissa ihmiset kyselee toisten ikiä? Läheiset ja ystävät yms tietää sen, mutta ketä muita se edes kiinnostaa? Vai miten se ikä tulee puheeksi?
Tätä minäkin ihmettelen. Ei normaalisti ole tilanteita, joissa ruvetaan ikää selvittämään.
No esim viimeksi oma terapeutti sanoi. Kerroin että olen 32v niin sanoi että luuli ensin mua 10 vuotta nuoremmaksi. Sitten joku haastattelija hesassa lähestyi mua, kysyi minkä ikäinen olen, sanoin että 32 niin hän veti hirveen show " en usko et kyllä huijaa minua!!" ja sitten mun piti alkaa taistella siitä sen kaa 10 min. Tuollaista nyt viimeksi tapahtunut viime aikoina mutta muutenkin ainakin 10 vuotta. mietin vaan , miten vanhalta 32.-vuotiaan oletetaan näyttävän??? aika naurettavaa :D?
Sama homma ja just toi sama 32 ikä. 20-30 on niin samannäköisiä vauvakasvoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäkaisissa tilanteissa ihmiset kyselee toisten ikiä? Läheiset ja ystävät yms tietää sen, mutta ketä muita se edes kiinnostaa? Vai miten se ikä tulee puheeksi?
Tätä minäkin ihmettelen. Ei normaalisti ole tilanteita, joissa ruvetaan ikää selvittämään.
Kyllä niitä on. Esim. vappuna kun on ylioppilaslakki päässä, niin kuulee ihmettelyä, miten lapsi voi olla ylioppilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim viimeksi oma terapeutti sanoi. Kerroin että olen 32v niin sanoi että luuli ensin mua 10 vuotta nuoremmaksi. Sitten joku haastattelija hesassa lähestyi mua, kysyi minkä ikäinen olen, sanoin että 32 niin hän veti hirveen show " en usko et kyllä huijaa minua!!" ja sitten mun piti alkaa taistella siitä sen kaa 10 min. Tuollaista nyt viimeksi tapahtunut viime aikoina mutta muutenkin ainakin 10 vuotta. mietin vaan , miten vanhalta 32.-vuotiaan oletetaan näyttävän??? aika naurettavaa :D?
Nököjää ihmiset olettaa että jokun 30-35 vuotiaan tulis näyttää tosi vanhalta? Outo yhteiskunta
Olen 36-vuotias ja eräs nainen sanoi, ettei minulla voi olla vielä lapsia. No, ei kyllä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
'Älä Ap jaksa. Kelpaat just noin.
Sun perheellesi, kuin myös tänne.
Oot mitä oot. Aitous viehättää.' [minä]
'Niin kelpaankin, mietin vaan vaikka oon vielä nuori päälle 30v mikä tarkotus ihmisellä on sanoa "ei voi olla totta" " en usko" ihankuin 30v ois joku vanhus?! Miltä ihmiset luulevat 30 vuotiaan näyttävn, itsestäni se on kyl nuori?'
'Kiitä kohteliaisuudesta. Täällä joskus myyjä sanoi että vtuttaa sellaiset iästä kiittelijät, mutta se ei varmaan ollut tätä myyjätyyppiä, joka kehuu.'
Vastaukset ei minulta, Ap.
Ei myöskään perään tullut:
'Näytän kuulemma 60, vaikka vasta 45.'
Käytän T-Maxia ja näytän nuorelta.
Jari Karjalainen 56.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se loppuu viimeistään viiskymppisenä.
Ei lopu. Itse olen 58 v. mies eikä kukaan näytä uskovan, että olen yli 45. No, ei tämä ole minulle mikään ongelma.
Eri
Mua luultiin juuri 40-vuotiaaksi.
T. 59v mies
Ihmisten iän arvioiminen on tosi vaikeaa. Aikuisten varsinkin. Siksi mä ainakin saatan yllättyä, jos joku onkin vasta 30, vaikka luulin 50-vuotiaaksi. Tai toisin päin.
Ap, tämä nuoremmalta näyttäminen on Vauva-palstalla kiellettyä. On nimittäin täysin mahdotonta, että yksikään av:lle kirjoittava voisi olla sekunninkaan ikäistään nuoremman näköinen. Näin olen täällä oppinut. Voin myös kertoa lisää oppimistani asioista: kaikki ovat ylipainoisia, varsinkin naiset kenellä on ongelmia miesten kanssa. Naisten terveysongelmat ovat vouhotusta, varsinkin kun kaikki naiset eivät niistä kärsi. On näitä muitakin mutta tässä alkuun! ;)
Pienikokoisuus naisilla aiheuttaa helposti sen että luullaan nuoremmaksi ja myös positiivinen elämänasenne. Lisäksi mieliala vaikuttaa helposti esimerkiksi ihon hyvinvointiin kun stressaa vähemmän. Toki sitten vaikuttaa myös geenit ja elämäntavat.
Mä oon pistänyt sen turhamaisuuden piikkiin - ne nuoreksiluulijat ei vaan viitti päivittää silmälasejaan oikeille vahvuuksille. Mäkin olen nyt sitten muka 35 vuotias, vaikka tämä muori kasvaa jo melkein sammalta (51v.). Ihan sama, voin mä olla niille transmilleniaalini.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pistänyt sen turhamaisuuden piikkiin - ne nuoreksiluulijat ei vaan viitti päivittää silmälasejaan oikeille vahvuuksille. Mäkin olen nyt sitten muka 35 vuotias, vaikka tämä muori kasvaa jo melkein sammalta (51v.). Ihan sama, voin mä olla niille transmilleniaalini.
Joo ja lisään vielä - en ole pieni vaan 177cm pitkä ja ainakin 84kg painoa. Ehkä sovin sitten hyvin tuohon milleniaalien norsuluokkaan muiden sekaan. N51,
Itse olen näyttänyt jo reilusti alle 30 vuotiana keski-ikäiseltä nyt viisikymppisenä ihmiset aina sanoo kun et näytä vanhenevan ollenkaan.
Kaikki "kohteliaisuudet" mitä miehet sinulle sanovat, eivät ole totta. Sitä kutsutaan ns. flirtiksi ja pöksyisin pääsemisen yrittämiseksi. Toki myös muut ihmiset voivat olla tekokohteliaita ihan muutoin vaan.
Jos itse joskus jonkun naisen ikää joudun arvailemaan, niin heitän poikkeuksetta oletettua todellisuutta 5-10v alemmas, vaikka todellisuus paistaisi naamasta jo kauas. Eli jos eukko on selkeästi 40v -luokkaa, niin heitän lonkalta 32.