Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosissaanko sivarit ja C-miehet kuvittelevat, että sodan syttyessä he eivät joudu rintamalle?

Vierailija
01.08.2025 |

Aina kuulee tätä, että yhteiskunnan pitää pyöriä, joten sodassa riittää töitä kaikille. Eihän se voi niin mennä, että yhdet riskeeraavat henkensä rintamalla samalla kun toiset tekevät jotain siviilihommia, sehän olisi poskettoman epäoikeudenmukaista.

Sivarit ja C-miehet laitetaan etulinjaan miinoja polkemaan, siinä voi sitten miettiä olisiko kannattanut ottaa vastaan sitä taistelukoulutusta kun sitä tarjottiin.

Kommentit (280)

Vierailija
41/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Kasvathan aikuiseksi. Sivistynyt ja demokraattinen oikeusvaltio kuten Suomi ei toimi sinun pillisi mukaan tanssien, ja meillä on myös oikeus olla aseistakieltäytyjä perustelluista syistä. Jos toisten heikko terveydentila (C-mies) tai väkivallaton maailmankatsomus sinua kuitenkin haittaavat, voit toki itse tehdä jotakin asialle ja käydä armeijan? Jos sielläkään ei helpota, Kelan kuntoutuspsykoterapiakin on olemassa.

Vierailija
42/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hyötyä sivareista edes olisi rintamalla?

Etulinjaan panssariesteiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain on niin että rintamalle ei ole mikään pakko lähteä. Kieltäytymistä seuraa vankeusrangaistus poikkeusolojen vuoksi tuplana eli noin neljää vuotta vankeutta. Vaihtoehtona on tietenkin maasta poistuminen hyvissä ajoin koska onhan se mukavampi elää vapaana kuin vankilassa. 

Kyllä ne toisten maiden poliisit sut etsii ja palauttaa Suomeen. Viranomaiset tekee yhteistyötä myös eri maiden välillä. 

Vierailija
44/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole perhettä. Eikä oikein omaisuuttakaan. Päättäjien sotanappulaksi en ala. En ala henkeäni riskeeraamaan heidän vuoksi. Jonkun yksittäisin ihmisen pelastustarkoituksessa  kylläkin, mutta sitäkin pitäisi harkita. 

meinasit sitten ikuisesti elää

???? ei vaan vanhaksi. Kummallinen kommentti .

Vierailija
45/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt ne joilla on eniten puolustettavaa. Turha sinne köyhän on lähteä senttejään puolustamaan. Tämä maa on menossa sellaiseksi että kannattaa harkita toiseenkin kertaan mitä teet. 

Vierailija
46/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain on niin että rintamalle ei ole mikään pakko lähteä. Kieltäytymistä seuraa vankeusrangaistus poikkeusolojen vuoksi tuplana eli noin neljää vuotta vankeutta. Vaihtoehtona on tietenkin maasta poistuminen hyvissä ajoin koska onhan se mukavampi elää vapaana kuin vankilassa. 

Kyllä ne toisten maiden poliisit sut etsii ja palauttaa Suomeen. Viranomaiset tekee yhteistyötä myös eri maiden välillä. 

Ja aikovat tosiaan tuhlata aikaa ja resursseja muutaman pahaisen karkurin etsimiseen? Tuskin.

Vierailija
47/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hain itselleni C paperit kun tuli kertauskutsu vuonna 2022. Jos sota syttyy suomessa niin pyrin täältä pakenemaan mahdollisimman pian ruotsiin ja sitä kautta sitten eurooppaan. Miksi puolustaisin tälläistä maata? 

Sivareille on väestönsuojelu tehtäviä, eivät saa lähteä maasta, jos tulee sota. 

En mä ole sivari. Kävin armeijan mutta hain c paperit kun tuli kertauskutsu, en mä halua mennä pelleilemään sotajuttuja ja en mä tätä maata halua puolustaa. Jos sota tulee niin menen ruotsiin ja sitä kautta eurooppaan. 

Vierailija
48/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin kuin ukrainalaisetkin on palautettu? Perustuslaissa on taattu Suomen kansalaisen vapaa liikkuvuus maahan ja maasta eikä sitä pystytä estämään. Ulkomaita ei kiinnosta etsiä sotaa pakoilevia ulkomaalaisia.

Vierailija
49/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kriittisiin paikkoihin laitetaan C-miehiä, sinne menee paras ja suorituskykyisin A-ryhmä, C-mies voi olla takana huollossa ja lääkinnässä sekä vaikka ohjaamassa pitkän kantaman dronea.

Vierailija
50/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole perhettä. Eikä oikein omaisuuttakaan. Päättäjien sotanappulaksi en ala. En ala henkeäni riskeeraamaan heidän vuoksi. Jonkun yksittäisin ihmisen pelastustarkoituksessa  kylläkin, mutta sitäkin pitäisi harkita. 

Sun on parasta pysyä kotona vaan. Joku suakin rintamalla tippa silmässä ajattelee, ja miettii miten sinä yksinäsi halaat pehmopupua kahden vaiheilla: pelastanko palavasta talosta lapsen, vieraan siittämän vai ikioman pienen pörröisen unileluni, jonka äiti rakas minulle halittavaksi antoi, kun lähti Herra Avaruuskirurgin mukaan luvaten heti minut noutaa kunhan....eikä vaan ole vieläkään näkynyt vaikka olet jo keski-iän ylittänyt..

Vierailija
51/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa sotahullujen tapella. Niistä pääsee siten helpommin eroon. 

Vierailija
52/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on parasta pysyä kotona vaan. Joku suakin rintamalla tippa silmässä ajattelee, ja miettii miten sinä yksinäsi halaat pehmopupua kahden vaiheilla: pelastanko palavasta talosta lapsen, vieraan siittämän vai ikioman pienen pörröisen unileluni, jonka äiti rakas minulle halittavaksi antoi, kun lähti Herra Avaruuskirurgin mukaan luvaten heti minut noutaa kunhan....eikä vaan ole vieläkään näkynyt vaikka olet jo keski-iän ylittänyt..

En ole tuo äskeinen, mutta ymmärrän ihan hyvin, jos ei ole perhettä tai omaisuutta, niin mitä puolustettavaa täällä on, ihan todella ajatellen? Onhan tämä toistaiseksi vapaampi maa kuin Venäjä, mutta huonoon suuntaan täälläkin kaikki menossa. Ja sitten on kaltaisiasi veetuilijoita kanssaeläjinä, jotka ei osaa mitään empaattista keksiä sanottavaa. 

Jos et sitä tiennyt, niin miehet nyt yleensäkin tarvitsee jotain järkevää toimintansa motivaattoriksi. Jos ei ole vaimoa, lapsia, ei ehkä työtä tai euron latia, niin äkkiä kyllä tuntuu varmaan, että pitäkää tunkkinne. Minullakin naisena, vaikka on kolme lasta ja matalapalkkainen väkityö, niin olen sen verran monta kertaa tullut nuijituksi tässä maassa, että saattaisinpa sittenkin harkita nostavani kytkintä. Vaikka noin luonteeltani olen yleisesti ottaen ihmisrakas, mutta onhan tää ankea maa. 

Vierailija
53/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miesten pitäisi mennä ulkomaille turvaan tätä touhua, jos kokee ettei halua tai pysty olemaan mukana. Ehkä naisetkin. Mutta aika harva pystyy olemaan tai pääsemään sinne pysyvästi, se voi vaatia uraa eikä kaikilla sitä ole. Ei puolikuntoiset tai terveetkään kaikki pysty olemaan sodan jaloissa. Ei ole tietoa että joku olisi hyökkäämässä.

Miksi ukrainalaiset tulee Suomeen? Mikseivät puolusta maataan?

Vierailija
54/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. Siksi onkin D:n paperit.

Vierailija
55/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on aika varmaa. Mulle ei ainakaan asetta anneta, koska mulla on diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia, enkä pidä ihmisten tappamisesta. Olen sen verran hullu, että pidän vihollisiakin ihmisinä, joilla on ihmisarvo, en siksi halua heitä tappaa. 

Vierailija
56/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sivarina paikallisen sairaalan huoltomiehenä sota-aikana.

Vierailija
57/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten hitossa ap kuvittelet että mä lähtisin rintamalle täältä gogo baarista Pattayan syleilystä? meinasitko tulla hakemaan 😅

Vierailija
58/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mitään mitä puolustaa

Vierailija
59/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset vastaavat tyhmälle trollille, joka toistaa kuluneita juttuja?

Vierailija
60/280 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä odotellessa.

C mies omasta tahdosta

Pääset miinoja kantamaan. Asetta et saa, joten siellähän kuokit ja pelkäät että piippalakkiäijät  yllättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän