Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö tunnustaa Palestiina?

Vierailija
01.08.2025 |

Jos Suomi tunnustaa Palestiinan.Onko tämä hyvä päätös?

Pitääkö Suomen tunnustaa Palestiina?

Vaihtoehdot

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kahden valtion ratkaisua.

Vierailija
2/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sijaitsee kaukana ja siellä ei ole teroja, joku voi tunnustaa. Lähellä Isrealia se tuskin onnistuu enää, se on toiveajattelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnustaa valtio, jonka valtiovalta ei hallitse aluettaan? Vaan Hamas-terroristit.

Vierailija
4/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, Hamas palaa valtaan.

Vierailija
5/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää realistinen. Sitä tarjottiin jo vuonna 1947 ja 3 kertaa tämän jälkeen, ei ole kelvannut. 

Vierailija
6/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunnustaa valtio, jonka valtiovalta ei hallitse aluettaan? Vaan Hamas-terroristit.

Eihän niitä Länsirannalla ole. Siellä on Fatah vallassa. 

Vierailija
7/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palestiina hyväksyy vain oman valtionsa.

Vierailija
8/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palestiinalaiset eivät ole missään vaiheessa halunneet sitä, koska haluavat hävittää juutalaiset, eivätkä elää rauhassa heidän kanssaan.

Vierailija
9/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel kuuluu juutalaisille.

1. Moos. 17:8

Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7+]

1. Moos. 48:4

ja sanoi minulle: 'Minä teen sinut hedelmälliseksi ja jälkeläisesi monilukuisiksi, niin että sinusta saavat alkunsa monet kansat, ja annan sinun jälkeläisillesi tämän maan pysyväksi perintömaaksi.'

2. Moos. 6:8

Minä vien teidät siihen maahan, jonka vannoin antavani Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille. Minä annan sen teille perintömaaksi, minä, Herra.'"

Niin, JOS juutalaiset pysyvät uskollisina Jumalalle. Mutta eivät pysyneet. Ja heille kävi juuri, kuten Jumala uhkasi, jos eivät pitäydy liitossa, eli karkotti heidät pois. Tämäkin selviäisi sinulle, jos lukisit Raamatun. Mutta taidatkin olla disinformaatiota levittävä juutalainen. 

Vierailija
10/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei täysin pidä paikkansa. Hamas on eri juttu kuin mitä nämä muut. Kaikki niputetaan nyt siihen ja se ei ole oikein. Hamas ei ole yhtä kuin Palestiina.

Vierailija
11/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel kuuluu juutalaisille.

1. Moos. 17:8

Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7+]

1. Moos. 48:4

ja sanoi minulle: 'Minä teen sinut hedelmälliseksi ja jälkeläisesi monilukuisiksi, niin että sinusta saavat alkunsa monet kansat, ja annan sinun jälkeläisillesi tämän maan pysyväksi perintömaaksi.'

2. Moos. 6:8

Minä vien teidät siihen maahan, jonka vannoin antavani Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille. Minä annan sen teille perintömaaksi, minä, Herra.'"

Niin, JOS juutalaiset pysyvät uskollisina Jumalalle. Mutta eivät pysyneet. Ja heille kävi juuri, kuten Jumala u

Karkoitti väliaikaisesti, mutta ei koskaan peruuttanut lupaustaan antaa Israelia ikuiseksi perintömaaksi juutalaisille.

"

Sen tähden sano: Näin sanoo Herra Jumala: Minä olen siirtänyt heidät kauas toisten kansojen sekaan, olen hajottanut heidät moniin maihin, mutta minne ovatkin joutuneet, he ovat sentään voineet palvella minua. Sen tähden sano: Näin sanoo Herra Jumala: Minä kokoan teidät kansojen seasta, minä kerään teidät maista, joihin olette hajallenne joutuneet, ja annan teille Israelin maan.

He palaavat sinne ja poistavat kaikki sen iljetykset, kaikki kauhistavat epäjumalankuvat. Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Mutta nuo, jotka palvovat iljettäviä patsaitaan ja kauhistuttavia kuviaan, saavat minulta omien tekojensa mukaan. Näin sanoo Herra Jumala."

Vierailija
12/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sitä että Hamas muuttaa Jordaniaan? Sehän on se toinen (Israelia suurempi) valtio joka luotiin arabeja varten.

Vierailija
13/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä Länsirannalla ole. Siellä on Fatah vallassa. 

Ja niin kova hamasin kannatus, ettei länsirannalla uskalleta järjestää vaaleja. (Hamas tulisi valtaan.)

Vierailija
14/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei täysin pidä paikkansa. Hamas on eri juttu kuin mitä nämä muut. Kaikki niputetaan nyt siihen ja se ei ole oikein. Hamas ei ole yhtä kuin Palestiina.

No länsirannalla on vallassa toinen terojärjestö.

Vierailija
15/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero on monen pojan nimi . Voisiko vaihtaa vaikka Torakka nimeksi. Torakka arabia. 

Vierailija
16/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se riehuminen mihinkään muutu vaikka kuin saisivat valtion. Raketteja Israeliin, terrori-tekoja liukuhihnalta ja yhyy-kuollaan-nälkään-meitä-sorretaan-lisää-avustuksia-tekokuvia länteen. 

Näähän käyttää oikeasti sairaiden lasten kuvia ja yrittää vedota että on nälänhätä. Jännästi vaan ne vanhemmat ei näytä sille yhtään. Voitte ihan verrata palestiina "nälänhätä" kuvia niihin maihin missä sitä ihan oikeasti esiintyy. Ja kerta lähisukulaisten kanssa naimisiinmeno on ihan ok, ei ne lapsetkaan mitään priimoja ole. Kehityshäiriöitä yms millä nytten vedotaan ihmisiin että nälkä on. Ja KUKAAN järkevä aikuinen ei kuvaa sitä miten omalle lapselle pitää antaa hiekkaa syötäväksi kun ei muutakaan ole. Jos on oikeasti pulaa ruuasta, silloin lapsen ruuansaanti menee aikuisten edelle. 

Vierailija
17/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osapuolet ovat toisensa ansainneet. Ainoa toimiva ratkaisu on jyrätä koko alue tasaiseksi ja panna asfaltti päällä.

Juutalaiset ovat jo aloittaneet homman gazassa. Hyvältä näyttää.

Tämä on alkuperäinen rauhanehdotukseni jo viime vuosituhannen puolelta. Hieman on kestänyt, mutta eiköhän se siitä.

Vierailija
18/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos miettineet miksi yksikään arabimaa ei halua ja tarjoudu ottamaan nk. palestiinalaisväestöä omaan maahansa? Ei Jordania, ei Egypti, ei Libanon, ei Syyria, ei mikään muukaan arabimaa. Helppo olisi avata vaan raja ja sanoa tervetuloa. Näin ei tapahdu. Kannattaa pohtia syytä ja huolella.

Vierailija
19/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terroristivaltio Israel on suoraan saatanasta ja toimii sen mukaan. Täydellistä pahuutta ja pimeyttä. Ammutaan naisia ja lapsia täysin tarkoituksella ruokajonoon joka päivä. Ei eroa aatun teoista mitenkään

Eli puolustat kansaa jonka mielestä on ihan ok naida saman suvun jäsen?

Vierailija
20/61 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sillä on tärkeämpiäkin asioita eikä hallituskriisiä tarvita heikäläisten takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi