Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien ja naisten mielipide

Vierailija
01.08.2025 |

Onko oikein jos isänä olen lapselleni ostanut tietokoneen, minkä päivittelin uuteen kun edellisestäkin vielä osamaksuja pitkälle eteenpäin kun tehot ei riittänyt pelaamiseen, antaa se toisen miehen lapselle minun vastustuksesta huolimatta vaikka osamaksuja vielä pitkälle eteenpäin. Onko oikein että kustannan toisen miehen lapsen tietokoneita, kun tarkoitus on ollut vain oma lapsi? Haluan kuulla naisilta mielipiteen? Jos sen edellisen olisi myynyt, olisi se kuitannut loppuvelan siitä vanhasta tietokoneesta ja mahdollisesti riittänyt toivottavaan pelinäyttöön.

Itse koen tilanteen todella epäreiluksi ja hyväksikäytetyltä. Summat asiassa on tuhansia euroja.

-T

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä saat hakea sen vanhemman tietokoneen pois exältä ja myydä sen. 

Vierailija
2/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on väärin antaa omaisuuttasi pois ilman lupaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti joudut kysymään tähän muiden mielipidettä? Nyt jotain rotia mies, älä ole kynnysmatto.

Vierailija
4/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti siis antanut eri isän lapselle vastustuksesta huolimatta, kun muiden lasten elättäminen ei kuulu minulle. Olen korostanut että kaikki käytetään minun omaan lapseeni.

-T

Vierailija
5/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulla onko yleinen äitien mielipide että on oikein mukamas.

-T

Vierailija
6/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole oikein. Hae kone pois.

Vierailija
7/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta tavaroita, joihin sinulla ei ole varaa. Ja kun olet antanut lahjan jollekin, et voi enää sen jälkeen kontrolloida, mitä sillä lahjalla tehdään.

Vierailija
8/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole oikein. Exäsi on mulkero ja sinä olet jonkinlainen tohvelieläin.

Vierailija
9/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-T

Eli onko tämä joku keksitty juttu, että olisit päässyt haukkumaan äitejä ja naisia, jos olisimme olleet toista mieltä? 

Vierailija
10/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Lahja on lahja, ei enää ap:n hallussa.

Vierailija
11/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sen lapsen omaisuutta kylläkään ole.

Vierailija
12/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta tavaroita, joihin sinulla ei ole varaa. Ja kun olet antanut lahjan jollekin, et voi enää sen jälkeen kontrolloida, mitä sillä lahjalla tehdään.

Oikeastiko meinaat, että jos ostan lapselleni vaikkapa sängyn, niin en voisi enää sitä sänkyä myydä eteenpäin sen käytyä lapselle pieneksi?

Vierailija
13/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sanottu, että oli lahja. Voi olla lapsella vaikkapa lainassa. Oli itseasiassa isälläkin vielä lainassa, kerta ei oltu edes maksettu vielä. 

Vierailija
14/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait päähäsi, että kyseessä oli lahja?

Vierailija
15/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-T

Eli onko tämä joku keksitty juttu, että olisit päässyt haukkumaan äitejä ja naisia, jos olisimme olleet toista mieltä? 

On. Aloittaja on perusinkkeli joka janosi tähän aloitukseen naisia vastaamaan, että tietenkin lasten äiti toimi oikein. No, luonnollisesti näitä vastauksia ei tullut kuin yhdeltä (ehkä aloittajalta itseltään) ja siihen aloittaja tietenkin tarttuu sivuuttaen täysin muut näkemykset asiasta. Tämän jälkeen alkaan jälleen kerran yksi loputon naiset sitä miehet tätä -ketju missä inkkelit ja heistä pitävät naiset vatkaavat samat vanhat repliikit.

Vierailija
16/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä paljon voi isä kontrolloida mitä lahjoille tapahtuu, kuin se äitikin, joka on lapsen lahjan antanut pois. 

Vierailija
17/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs isien ja miesten mielipide? Eikö heiltä edes kysytä?

Vierailija
18/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitien ja naisten!? Äideistä on tullut epänaisia.

Vierailija
19/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on 2020-luku. Ei miehiltä kysytä.

Vierailija
20/25 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla tulee äitinä kyssäreitä: Kenen tietokone oli? Oliko poikasi, kun sanoit, että ostit sen hänelle? Vai oliko se silti sinun? Oliko poikasi ymmärtänyt, että se on vain lainakone eikä hänen omansa? Minä olen painottanut monesta ostamastani vempeleestä, että esim. Pleikka5 on mun, ja sitä ei lainata esim. meidän perheen kahden viikon lomamatkan aikana muille mun tietämättä. ( Juu, näin on käynyt.)

Onko mahdollisesti poikasi ollut lahjoittamassa tuota konetta, mutta ei kehtaa kertoa sulle, kun nyt vasta huomaakin, että sun mielestä ei olekaan hyvä juttu? Ihan hyvästä sydämestään on halunnut tuoda iloa myös velipuolelleen? Asuuko noi pojat vielä yhdessäkin? Siinä voi syntyä parhaimmillaan sisaruksellinen suhde, joka kantaa pidemmälle kuin omat vanhemmat elävät. Tällöin muutama tonni tuollaisesta henkisestä perinnöstä, ei olekaan paljon, kun miettii, että omalla lapsella olisi henkistä tukea myös sitten  kun itsestä aika jättää.

Mun poikani on hyväsydäminen, ja olisi luultavasti iloisempi sun pojan tilanteessa siitä, että velipuolikin saa iloa kuin että olisi itse saanut toivotun pelinäytön ( (+ne velat).

Mutta sitten, jos äiti on ollut aloitteena tuolle, niin hän ei voi luovuttaa lapsensa omaisuutta tai sun omaisuutta eteenpäin. ( No, käytännössä jokainen äiti/isä lahjoittaa/heittää pois esim. leluja, joita ei enää käytetä. Kotona ei mahtuisi muuten elämään.)

Kirjoittelin eri näkökulmia, mutta sun tilanteessa tod. näk. vaatisin koneen takaisin/vaatisin siitä rahallisen korvauksen. Ota kuitenkin edelläolevat sanomiseni huomioon. 

Ehkä neuvon vielä näin: älä osta lapsellekaan mitään osamaksulla. Vaihtaessasi tuotteen, pyydät mukelolta vanhan ensin pois konkreettisesti, sitten vasta uusi tilalle, jos poika/äiti noin käyttäytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme