Mikä ala on insinöörialoista heppoisin?
Mä en osaa jotenkin ajatella, että talotekniikan insinöörit on ihan oikeita insinöörejä. Insinöörit suunnittelee jotain siltoja, koneita tai sähköjuttuja, ja talotekniikan insinöörit suunnittelee jotain LVI-putkien asennuksia. En sano, etteikö se olisi haastavaa, mutta verrattuna noihin muihin se tuntuu vähän heppoiselta.
Kommentit (28)
Tuta tarkoittaa nukkumista. Tuta nu!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuta???
https://www.aalto.fi/fi/koulutustarjonta/tuotantotalous-tekniikan-kandi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta tuta. Talotekniikka on ihan oikea insinööriala.
Mä unohdin koko tutan. Se on kyllä omituinen ala.
Ap
Parhain palkka silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Tutalainen ei usein itsekään valmistuttuaan tiedä onko tekniikan vai talouden osaaja.
Mutta ainakin Tuta-DI pesee muut ansiotasossa.
Epäilen vahvasti ellei sinulla ole tilastotietoa tähän pohjalle. Koulutus on suosituin/vaikein päästä varmaan siksi, ettei kukaan ota siitä selvää mikä oikein on ja sopii epävarmoille nuorille. Olen itse oikea DI (sori kuittaus) ja eniten alanvaihtajia tuntuu olevan juuri tutalla. Lukevat lisäksi KTM-paperit tai sitten ihan uuden alan. Parhaiten tienaavat tuntuvat tulevan tietotekniikan puolelta, mutta tämä käsitys perustuu vain omaan verkostooni ja voi olla väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Tutalainen ei usein itsekään valmistuttuaan tiedä onko tekniikan vai talouden osaaja.
Mutta ainakin Tuta-DI pesee muut ansiotasossa.
Epäilen vahvasti ellei sinulla ole tilastotietoa tähän pohjalle. Koulutus on suosituin/vaikein päästä varmaan siksi, ettei kukaan ota siitä selvää mikä oikein on ja sopii epävarmoille nuorille. Olen itse oikea DI (sori kuittaus) ja eniten alanvaihtajia tuntuu olevan juuri tutalla. Lukevat lisäksi KTM-paperit tai sitten ihan uuden alan. Parhaiten tienaavat tuntuvat tulevan tietotekniikan puolelta, mutta tämä käsitys perustuu vain omaan verkostooni ja voi olla väärä.
Tietotekniikka on siitä jännä ala, että voi tienata miljoonia ilman mitään muodollista koulutusta, toisaalta vaikka olisi millainen tietotekniikan tohtori, et välttämättä menesty alalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuta inssit on kuitenkin halutuimpia ja parhaiten palkattuja. Tämä on kummallista, jos muka on ns. leikki ja laulu linja.
Mä valmistuin tuta inssiksi 8v sitten. Raksalla tienaan työ johdossa reilu 6ke/kk
Työ heppoista kahvinjuontia ja seurustelua, kotiin lähden yleensä jo klo 13.30 aikoihin ja loppu päivän "etäilen".
Mikä on tuta???