Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sää tietojen mukaan ukkonen viron suunnalta pitäisi tulla espooseen puolen tunnin kuluttua.

Vierailija
31.07.2025 |

Ukkosrintama on tällä hetkellä 200km päässä sen tulisi liikkua tänne 30 minuutissa jolloin sen km/h nopeus olisi 400km/h

Tämä olisi ennätys sillä 10. huhtikuuta 1996 Barrow Islandilla, Australiassa, trooppisen syklonin Olivia liikkui 408km/h  Tämä on korkein tuulenpyrähdys historiassa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy sadetutkassa mitään

Vierailija
2/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa salama sivustolta ja kyllä sieltä on aika myräkkä tulossa.

Linkki sivustolle.

https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t=3;s=0;o=0;b=;ts=0;z=5;y=55.8383;…;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa pääkaupunkiseudulle ja etelärannikolle parin tunnin sisällä.

Vierailija
4/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki sivustolle.

Olen seurannut tuota nyt hetken ja näyttää siltä että salamointi siirtyy vielä kauemmaksi eli etelän suuntaan. Kohta pitäisi tulla rintama vartissa 300km matkan

ap

Vierailija
5/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo 20.00

Vierailija
6/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 20.00

Supersään sadetutkan mukaan vasta klo 21-22.

Vierailija
7/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, uskaltaako Länsi-Vantaalla mennä suihkuun nyt? Tarvin melkein tunnin, kun täytyy puunata joka paikka huolella, kun en ole melkein viikkoon jaksanut käydä suihkussa.

Vierailija
8/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun tuo rintama on meren päällä, niin se kuolee pois. Näin on käynyt monta kertaa tämän hellejakson aikana, kun on odottanut Viron puolelta saapuvaa ilmaa raikastavaa ukkoskuuroa.

Tänne läntiselle uudellemaalle on luvattu ukkosta tällä viikolla jokaiselle päivälle, mutta eipä ole näkynyt

Vierailija
9/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, uskaltaako Länsi-Vantaalla mennä suihkuun nyt? Tarvin melkein tunnin, kun täytyy puunata joka paikka huolella, kun en ole melkein viikkoon jaksanut käydä suihkussa.

tunniksi en lähtisi suihkuun  mutta vartin suihkun ehkä ehdit ottaa. Euroblitzin mukaan se on vielä vahvasti Viron puolella. 

Vierailija
10/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi mennöö

Vierailija
11/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sää tietää?

Vierailija
12/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pikkusen kiätää ni ossuuko kohalle

Vierailija
13/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä espoossa ainakaan vielä näy mitään myrskyn merkkejä. Aurinko paistaa vain.

Vierailija
14/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tunniksi en lähtisi suihkuun  mutta vartin suihkun ehkä ehdit ottaa. Euroblitzin mukaan se on vielä vahvasti Viron puolella. 

Kiitos asiallisuudestasi! <3 Tää on ihan kauheata olla näin saamaton... Hyvä kun vessassa jaksaa käydä. Sohvalla istuessakin tuntuu, että jalat menee kohta alta... Joka päivä koittanut kerätä voimia, että jaksais olla siellä suihkussa...

Vierailija
15/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suihkussa puunata.

Laske vatiin vettä ja puunaa torsosi pesusienellä tms. Myös hiukset pestään vadissa ja huuhdellaan (varsinkin, jos niitä on runsaasti).

Sen jälkeen ruumiillisen kokonaisuutesi huuhtelu suihkussa, 1-1,5 minuuttia.

Ei tähän mene kuin 4-5 minuuttia.

Vierailija
16/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki sivustolle.

Olen seurannut tuota nyt hetken ja näyttää siltä että salamointi siirtyy vielä kauemmaksi eli etelän suuntaan. Kohta pitäisi tulla rintama vartissa 300km matkan

ap

Se iltapäivästä asti Tallinnan päällä riehunut ukkonen on muuttanut suuntaa ja kulkee tällä hetkellä etelään.

Ei ole 200km sätellä yhtään ukkosaluetta joka olisi matkalla pk-seudulle ellei sellainen synny tyhjästä suoraan yläpuolelle.

Vierailija
17/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ukkosfani ja lähes joka kerta saa pettyä. Tänä kesänä oli yksi ja sekin pikainen. Nyt ei Forecan ennusteessa näy yhtään merkkiä ukkosesta, ei edes sadetta tälle päivälle läntiseen Helsinkiin.

Vierailija
18/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän siinä taas käy - ei tulekaan tänne ukkoset. Voi helevetti. 

Vierailija
19/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki sivustolle.

ap

Se iltapäivästä asti Tallinnan päällä riehunut ukkonen on muuttanut suuntaa ja kulkee tällä hetkellä etelään.

Ei ole 200km sätellä yhtään ukkosaluetta joka olisi matkalla pk-seudulle ellei sellainen synny tyhjästä suoraan yläpuolelle.

Minä olen aina ymmärtänyt, että ukkonen ei kulje tuulen mukana samaan suuntaan.

Vierailija
20/20 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ukkosfani ja lähes joka kerta saa pettyä. Tänä kesänä oli yksi ja sekin pikainen. Nyt ei Forecan ennusteessa näy yhtään merkkiä ukkosesta, ei edes sadetta tälle päivälle läntiseen Helsinkiin.

Jos tykkää ukkosesta niin eikös sellainenkin paikk löydy mualimolta missä ukkostaa melkein koko ajan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi