Sää tietojen mukaan ukkonen viron suunnalta pitäisi tulla espooseen puolen tunnin kuluttua.
Ukkosrintama on tällä hetkellä 200km päässä sen tulisi liikkua tänne 30 minuutissa jolloin sen km/h nopeus olisi 400km/h
Tämä olisi ennätys sillä 10. huhtikuuta 1996 Barrow Islandilla, Australiassa, trooppisen syklonin Olivia liikkui 408km/h Tämä on korkein tuulenpyrähdys historiassa.
Kommentit (20)
Kävin katsomassa salama sivustolta ja kyllä sieltä on aika myräkkä tulossa.
Linkki sivustolle.
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t=3;s=0;o=0;b=;ts=0;z=5;y=55.8383;…;
On tulossa pääkaupunkiseudulle ja etelärannikolle parin tunnin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Linkki sivustolle.
Olen seurannut tuota nyt hetken ja näyttää siltä että salamointi siirtyy vielä kauemmaksi eli etelän suuntaan. Kohta pitäisi tulla rintama vartissa 300km matkan
ap
Vierailija kirjoitti:
klo 20.00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 20.00
Supersään sadetutkan mukaan vasta klo 21-22.
Voi ei, uskaltaako Länsi-Vantaalla mennä suihkuun nyt? Tarvin melkein tunnin, kun täytyy puunata joka paikka huolella, kun en ole melkein viikkoon jaksanut käydä suihkussa.
Ja sitten kun tuo rintama on meren päällä, niin se kuolee pois. Näin on käynyt monta kertaa tämän hellejakson aikana, kun on odottanut Viron puolelta saapuvaa ilmaa raikastavaa ukkoskuuroa.
Tänne läntiselle uudellemaalle on luvattu ukkosta tällä viikolla jokaiselle päivälle, mutta eipä ole näkynyt
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, uskaltaako Länsi-Vantaalla mennä suihkuun nyt? Tarvin melkein tunnin, kun täytyy puunata joka paikka huolella, kun en ole melkein viikkoon jaksanut käydä suihkussa.
tunniksi en lähtisi suihkuun mutta vartin suihkun ehkä ehdit ottaa. Euroblitzin mukaan se on vielä vahvasti Viron puolella.
jos pikkusen kiätää ni ossuuko kohalle
ei täällä espoossa ainakaan vielä näy mitään myrskyn merkkejä. Aurinko paistaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tunniksi en lähtisi suihkuun mutta vartin suihkun ehkä ehdit ottaa. Euroblitzin mukaan se on vielä vahvasti Viron puolella.
Kiitos asiallisuudestasi! <3 Tää on ihan kauheata olla näin saamaton... Hyvä kun vessassa jaksaa käydä. Sohvalla istuessakin tuntuu, että jalat menee kohta alta... Joka päivä koittanut kerätä voimia, että jaksais olla siellä suihkussa...
Vierailija kirjoitti:
Ei suihkussa puunata.
Laske vatiin vettä ja puunaa torsosi pesusienellä tms. Myös hiukset pestään vadissa ja huuhdellaan (varsinkin, jos niitä on runsaasti).
Sen jälkeen ruumiillisen kokonaisuutesi huuhtelu suihkussa, 1-1,5 minuuttia.
Ei tähän mene kuin 4-5 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki sivustolle.
Olen seurannut tuota nyt hetken ja näyttää siltä että salamointi siirtyy vielä kauemmaksi eli etelän suuntaan. Kohta pitäisi tulla rintama vartissa 300km matkan
ap
Se iltapäivästä asti Tallinnan päällä riehunut ukkonen on muuttanut suuntaa ja kulkee tällä hetkellä etelään.
Ei ole 200km sätellä yhtään ukkosaluetta joka olisi matkalla pk-seudulle ellei sellainen synny tyhjästä suoraan yläpuolelle.
Minä olen ukkosfani ja lähes joka kerta saa pettyä. Tänä kesänä oli yksi ja sekin pikainen. Nyt ei Forecan ennusteessa näy yhtään merkkiä ukkosesta, ei edes sadetta tälle päivälle läntiseen Helsinkiin.
Ja niinhän siinä taas käy - ei tulekaan tänne ukkoset. Voi helevetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki sivustolle.
ap
Se iltapäivästä asti Tallinnan päällä riehunut ukkonen on muuttanut suuntaa ja kulkee tällä hetkellä etelään.
Ei ole 200km sätellä yhtään ukkosaluetta joka olisi matkalla pk-seudulle ellei sellainen synny tyhjästä suoraan yläpuolelle.
Minä olen aina ymmärtänyt, että ukkonen ei kulje tuulen mukana samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ukkosfani ja lähes joka kerta saa pettyä. Tänä kesänä oli yksi ja sekin pikainen. Nyt ei Forecan ennusteessa näy yhtään merkkiä ukkosesta, ei edes sadetta tälle päivälle läntiseen Helsinkiin.
Jos tykkää ukkosesta niin eikös sellainenkin paikk löydy mualimolta missä ukkostaa melkein koko ajan?
Ei näy sadetutkassa mitään