Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estrogeeni auttoi sua vaihdevuosissa (sisäinen ja ulkoinen hyvinvointi)?

Vierailija
31.07.2025 |

Täytin just 46 ja vaikka menkat ovat olleet aina vaikeat: kivuliaat, runsaat, lyhyt kierto, raju pms, niin nyt ne vasta ovatkin hirveät. Nuo edellämainitut oireet ovat voimistuneet entisestään, sekä kuukautiset tulevat miten sattuu, keho jatkuvassa kohta alkaa vuoto- tilassa vaikka vuoto ei alkaisikaan. Ns. normaalit, oireettomatkin päivät vähenevät koko ajan. Elämä on yhtä menkkaa ja oiretta.

Väsymys on karmaiseva, mieliala on surkea. Iho kuivuu ja ohenee. Olen suurimman osan ajasta pahantuulinen, joten olen vetäytynyt yksinäisyyteen etten aiheuttaisi pahaa mieltä muille. Seksuaalista vetoa tai halua en tunne enää, suorastaan inho on tullut tilalle kaikkeen siihen liittyvään. Tuo nyt ei ole huono asia, kun energiaa vapautuu tärkeämmille asioille.

Mutta joo, elämänlaatu kärsii, ja kaikki pyörii vain hormonien tahtiin. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurimmat muutoksen laastarien aloittamisen jälkeen olivat mielialan paraneminen/tasoittuminen ja seksihalujen kasvu. Nämä tapahtuivat jo alle kahden viikon kuluttua hoidon aloituksesta

Vierailija
2/4 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta aloitellut, pari päivää takana, joten vaikea vielä sanoa auttaako estrogeenisuihke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne aloitti drovelis-yhdistelmäpillerit esivaihdevuosivaivoihin. En ole vielä aloittanut. Kenelläkään kokemuksia noista? 

Vierailija
4/4 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi