Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raitistuneet. Kauan näitte unia, että joitte? Tarvitseeko niistä unista huolestua?

Vierailija
30.07.2025 |

Olen kiitollinen ja onnellinen valinnasta raitistua. Ensimmäinen vuosi menossa raitistuneena enkä mieti juomista aktiivisesti enää enkä ole huolissani siitä, että retkahdan vaikka tietty täytyy aina muistaa olla varovainen ja hyvin itsetietoinen näistä asioista.

Välillä sitä vaikeina hetkinä kun käsittelee kaikenlaista niin kaipaa vastuuttomuutta ja sitä, että voisi vain hetkeksi antaa palaa ja juoda mutta samantien siihen tulee täysi tyrmäys ja ymmärrän etten sitä todellisuudessa halua. En kestä sitä enää. 

Näen unia aika ajoin, että juon. Olen yleensä aivan paniikissa, että mitä olen mennyt tekemään ja tunnen syyllisyyttä sekä valtavaa pettymystä itseeni. 

Viime yö kuitenkin hieman poikkesi reaktiosta, joka tuli kun join unessa itseni humalaan. Unessani, en enää välittänyt paljokaan siitä, että retkahdin. Toki se tuntui harmilliselta mutta päätin, että jatkan juomista ja että juon seuraavat päivätkin. Luovutin täysin enkä välittänyt juurikaan.

Minusta tuo oli vähän pelottavaa, siis reaktioni. En sinällään pelkää retkahtamista koska en sitä halua mutta selvästi nyt jotain nousee pintaan. Jotain sellaista mikä voisi johtaa juomiseen. Pitäisi jotenkin saada siitä kiinni. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noita unia tuli ensimmäisen neljän kuukauden aikana ja se tunne oli hirveä kun siinä unessa aina jotenkin vahingossa päätyi alkoholipitoinen juoma käteen ja sitä oli ehtinyt jo ottaa.

Täyttä alkoholittomuutta takana nyt 7 kuukautta eikä unet enää vaivaa.

Vierailija
2/2 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla noita unia tuli ensimmäisen neljän kuukauden aikana ja se tunne oli hirveä kun siinä unessa aina jotenkin vahingossa päätyi alkoholipitoinen juoma käteen ja sitä oli ehtinyt jo ottaa.

Täyttä alkoholittomuutta takana nyt 7 kuukautta eikä unet enää vaivaa.

Minulla saman verran. Kaikkea hyvää meille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän