Vieläkö käytät kertakäyttösuojia kerran kuussa?
Vai oletko vaihtanut kuukuppiin tai kestositeisiin? Mulla on kuppi käytössä ja en pois enää antaisi!
- Rahaa säästyy
- Luonto säästyy
- Paljon mukavampi käyttää kuin muut suojat
Kommentit (25)
mulla se painoi tosi inhottavasti kun reunat niin kovat (mooncup), en pystynyt käyttämään. Ja kyllä , oli asetettu oikein yms.
Muovitetut kertasiteet hautoivat todella pahasti ja usein tuli kutinaa ja hiivaa. Ei kiitos sitä lajia mulle enää.
Siis pikkuhousunsuojaa. Muita suojia en nyt tarvi, olen raskaana, mutta kyllä sitten taas.
Kertsit kuitenkin hautoo ja on aiheuttanu mulle tulehduksia alapäässä, joten käytän niitä mahdollisimman vähän.
Nytkin se on paikallaan ja sitä ei tunne yhtään. Pari kertaa päivässä tyhjään sen ja muuten voin unohtaa koko jutun. :)
Vierailija:
Vai oletko vaihtanut kuukuppiin tai kestositeisiin? Mulla on kuppi käytössä ja en pois enää antaisi!- Rahaa säästyy
- Luonto säästyy
- Paljon mukavampi käyttää kuin muut suojat
jo 15 vuotta sitten. Ihan turhaan olen käyttänyt kertakäyttösuojia ja hermoillut niiden kanssa. :(
Sitä ennen testasin kuukuppia, mutta se tuntui ikävältä eikä oikein toiminut pahimman vuodon aikana fiksusti. En ole koskaan voinut käyttää myöskään tamponeja, nekin on tuntuneet jotenkin kammottavilta. Kierukanlaittoa emmin tosi pitkään tämän takia... harmi, kun tuli turhaan pitkitettyä tähän vuodottomaan tilaan pääsemistä (alkuun oli 2kk tiputtelua). Ihanaa, kun ei ole enää kipuja eikä vuotoa!
Ja ne aiheuttavat kamalaa kutinaa ja kirvelyä!
Vinkkejä/suosituksia jostain kestositeistä?
Ollut kolmisen kk käytössä. Sitä ennen muutama vuosi kestoja (lähinnä ph-suojia). Hormonikierukka on minullakin, joten vuodot ovat niukkaa tiputtelua. Kuppia en enää pois antaisi, on se niin kätevä ja huomaamaton.
tuli). Eli jos sulla on ompelukone, niin kannattaa ommella myös itse. Noi ostositeet on sitten jo ihan luksusta :)
Mulla on ollut Lunette käytössä 1,5 vuotta ja sinä aikana en ole koskaan tarvinnut pikkuhousunsuojia tai muitakaan kertakäyttöisiä. Kuppi riittää todella hyvin, ei mitään pahaa sanottavaa siitä. :)
mulla on lunette ja mooncup, mutta molemmat vuotavat ohi, vaikka olen jo vuoden yrittänyt eri asentoja yms. Olenko rakenteeltani jotenkin poikkeava? Pitää ainoastaan kaikista niukimpina päivinä.
Muita en ole kokeillut, enkä kokeile!
Vuodon alkupäivinä täytyy vielä pitää kestopikkuhousunsuojaa varmistuksena, kun olen käyttänyt kuppia vasta niin vähän aikaa. Kertiksiin en palaa enää ikinä. Sen verran tuskaisia menkat oli aina niiden kutittavien, hautovien kemikaaliläpysköjen kanssa. Ei kiitos enää noita myrkkyjä niin herkän alueen lähelle.
Se pitää pyöräyttää kunnolla auki ja tietysti joskus pitää tyhjentää useammin, jos vuotaa paljon.
Tosiaan yksi päivä menee vessan lattialla maatessa, kummastakin päästä tulee tavaraa ja koskee yhtä paljon kuin synnytys :/
Seuraava päivä menee pitkällään tästä toipuessa - ja sitten menkat taas loppuukin ja odotan kauhulla taas kolme viikkoa.
Nyt kyllä etsin tietoa tuosta hormonikierukasta, voi kun nämä menkat loppuisi kokonaan....
Uskon, että kuppi on hyvä, mutta en pysty tunkemaan sisälleni mitään ylimääräistä.
Tampoonin käyttö ei onnistu, sillä tunnen sen jatkuvasti vaikka on oikein asennettu. Olen tampooniasian ihan lääkärissä selvittänyt - EI SOVI.
Nostan hattua teille jotka voitte käyttää! Minä kierrätän kaiken mahdollisen ja säästän luontoa siten! Tapoja on monia.
3. asteen repeämät ja kaksi korjausleikkausta.......
Kestositeet eivät toimi mulla, ei imukyky riitä.
Mutta molemmilla meidän lapsilla on kestovaipat (tuo 8 kk ja 1 v 10 kk), ja käytin ennen kuopusta kuukuppia, mihin toivon vielä joskus palaavani.