Miksi et ole suurituloinen?
Kommentit (40)
Lapsena isä pieksi että aiheutti ikuisen vamman enkä ole siksipäässyt koskaan työ elämään.
Otetaanpa turhat luulot pois heti kättelyssä: Vain pieni vähemmistö ihmisistä omaa ominaisuuksia tai onnea, millä tulla suurituloiseksi.
Haluilla ja tavoitteilla ei ole lopulta sen kanssa mitään tekemistä. Kaikki toki voimme haluta yhtä sun toista.
On jollain osa-alueella lahjakkaan ihmisten yleinen harha, että he vain "halulla ja kovalla työllä" pääsivät tavoitteeseen. Todellisuudessa se onnistuminen johtui siitä, että heillä oli tavoitteeseen sopiva perimä ja lahjakkuus (mikä ei aina selviä esim. vanhempiinsa vertailemalla). Joskus myös onni eli oikeassa paikassa oikeaan aikaan voi saada ihmeitä, mutta yleensä asialla on perimä.
Huonolla perimällä omaava ihminen voi haluta ihan yhtä paljon kuin menestyjä ja käyttää tavoitteeseen pääsemiseksi yhtä paljon aikaa, mutta ei siitä mitään tule, jos sopivat ominaisuudet menestykseen puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Missä menee suurituloisuuden raja?
Kattelin just tilinauhaani ja huomasin, että saan nykyään 6500 euroa brutto. Netto se on n. 4200 e.
Se on jossain hieman 7100€ yläpuolella, muistaakseni. Siihen on olemassa aivan virallinen määritelmä. Sinä olet keskituloinen.
"Palkkarakennetilastoon suhteutettuna pienituloinen tienasi Suomessa vuonna 2023 alle 2673 euroa kuukaudessa ja suurituloinen yli 7128 euroa kuukaudessa. Keskituloisen tulot jäivät kahden edellä mainitun summan väliin."
Emmie viitsi nähdä niin paljoa vaivaa. Olen tyytyväinen keskituloinen.
Sairastuin vakavasti kesken opintojen. Pystyn tekemään vain satunnaisia osa-aikatöitä. Palkka toki on niissä hyvä, mutta ei lyhyillä pätkätöillä isommin pääse rakastumaan.
Koska olen mukavuudenhaluinen, en ole valmis ponnistelemaan enempää. Hyvätuloisuus iisillä duunilla riittää, suurituloiseksi en jaksa yrittää.
tienaan noin 90 000 vuodessa, joten en ole aivan 100 000 rajan yläpuolella. Raha ei oikein motivoi minua. Saisin helposti vaihdettua työtehtäviä joissa olisi parempi palkka, mutta kun en innostu niistä.
Olen ollut aina pienituloinen, sillä tavalla omasta valinnasta, ettei mikään työ ole kiinnostunut niin paljoa, että viitsisin nähdä vaivaa, ja jos millään työpaikalla on alettu vihjailemaankaan etenemisestä, olen häipynyt.
Pärjään tuloillani ja voin silti tehdä mistä olen aina unelmoinut, eli asua ison osan vuodesta ulkomailla. En tarvitse, enkä halua mitään muuta, olen täydellisen tyytyväinen elämääni näin. Silloin kun olen ulkomailla, en tee juurikaan töitä, joskus voin ottaa jonkun homman, jos se sattuu kiinnostamaan.
En ymmärrä, miksi mun pitäisi käydä töissä ja yrittää ansaita koko ajan enemmän ja enemmän, kun näin on hyvä. Hankkiakseni... Mitä?
Vierailija kirjoitti:
tienaan noin 90 000 vuodessa, joten en ole aivan 100 000 rajan yläpuolella. Raha ei oikein motivoi minua. Saisin helposti vaihdettua työtehtäviä joissa olisi parempi palkka, mutta kun en innostu niistä.
Raha. Raha. Raha. Siinnä minun kolme tärkeintä asiaa ja päämäärää elämässäni.
Jos näin olisi, ampuisin itseni.
Mitä sillä rahalla sitten saa.
Asunnon. Auton. Ruokaa....Minulla on jo ne kaikki.
Elvistellä muille ? Ei ole sellaistakaan tarvetta.
En ole syntynyt oikeaan sukuun jossa on jo varallisuutta ja suhteita. Työllä kun suomessa ei pysty rikastumaan niin ainoat mahdollisuudet on omistaminen ja sijoittaminen joka vaatii suhteellisen paljon rahaa että tulot on sen verran suuret että pystyy sanomaan itseään suurituloiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan juuri ei raha kiinnosta. Sinua ilmeisesti kiinnostaa aika helvetisti kuin olet noin kade että pitää puhua noin karmealla tavalla toiselle ihmiselle.
Jotkut tekevät työtä josta pitävät, ja siksi kehittyvät siinä niin hyviksi että palkkaakin sitten maksetaan. Suurin osa hyvötuloisista palkallisista varmaan itse asiassa on niitä hyvätuloisia siksi, että se itse työ kiinnostaa. Jos sitä vain rahan vuoksi tekee niin ei siinä samalla tavalla kehity.
Laiskuus, kunnianhimon puute. Vähälläkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan juuri ei raha kiinnosta. Sinua ilmeisesti kiinnostaa aika helvetisti kuin olet noin kade että pitää puhua noin karmealla tavalla toiselle ihmiselle.
Jotkut tekevät työtä josta pitävät, ja siksi kehittyvät siinä niin hyviksi että palkkaakin sitten maksetaan. Suurin osa hyvötuloisista palkallisista varmaan itse asiassa on niitä hyvätuloisia siksi, että se itse työ kiinnostaa. Jos sitä vain rahan vuoksi tekee niin ei siinä samalla tavalla kehity.
Se on positiivinen kierre. Kun on johonkin lahjoja, ja on siinä hyvä, niin siitä on myös helpompi pitää. Ja kun pitää siitä mitä tekee, niin tekee sitä paljon harjaantuu yhä paremmaksi.
Pätee oikeastaan kaikkiin asioihin. Huippu-urheilijaksi ei tule jos ei hommaan ole paloa. Sama toimii muissakin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kattelin just tilinauhaani ja huomasin, että saan nykyään 6500 euroa brutto. Netto se on n. 4200 e.
Kannattaa tarkistaa veroprosentti, jos ei halua isoja mätkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa veroprosentti, jos ei halua isoja mätkyjä.
Ihan oikein tuo on.
Koska olen pienituloinen. Ei ole samanaikaisesti mahdollista olla pienituloinen ja suurituloinen.
Koska mulla ei ole tarvetta olla suurituloinen.