Miksi et ole suurituloinen?
Kommentit (40)
Ihmisiä on vaivaisia, eli joillakin psyyke ja fysiikka vaikuttaa. Sekä rahatilanne tai onko välittäviä omaisia ollut. Myös muiden kohtelu saattoi vaikuttaa. Ja alueen tilanne yleensä kaikessa, firmoja ei ole sama määrä tai laatu. Osa on enemmän tunteita ja vapautta kaipaavia. On erilaisia ihmisiä.
Millä aloilla edes on mahdollista päästä suurituloiseksi?
Opiskele hieman rahataloutta. Jotta voisi olla suurituloisia, pitää olla pienituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Millä aloilla edes on mahdollista päästä suurituloiseksi?
"Millä alalla". Vähän oma-aloitteellisuutta ja yritteliäisyyttä kehiin. Ei työpaikka jollain "alalla" mahdollista yksin suuria tuloja välttämättä. Teet firman esim. päivätyösi kylkeen.
2% tienaa yli 100.000e/v
en vaan jaksanut sinnitellä😅 jäin 70.000 e tasolle
Ymmärrän ja tämä on toivottavasti tsemppipostaus. valittevasti asiat ei kuitenkaan ole mustavalkoisia. kai se on se syy.
Yritys meni konkkaan ja en sen jälkeen enää tyllistynyt, koska olin ollut niin hyväpalkkainen ja +50
Olihan se kivaa tienata jopa 170 000€ vuodessa vs vajaa 12 000 työmarkkinatuki vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele hieman rahataloutta. Jotta voisi olla suurituloisia, pitää olla pienituloisia.
Itse asiassa se ei johdu rahataloudesta vaan tielastotieteestä.
ts talous ei ole nollasummapeliä, vaan itse asiassa rikastumne kaikki - toisrt vaan enemmön ja toiset vähemmän, mutta ri olisi mitään estettä sille ettemme voisi kaikki rikastua - ja me kaikki rikastumne koko ajan, vaikkakin vähemmän nyt kun talouskasvu on aika minimaalista.
tilastotiede sen sijaan on keskiarvopeli, jossa pieni ja suuri ja keskimääräinen muodostuvat vadta suhteessa toisiinsa. Niinpä pientä ei ole, joklei ole suurta, eikä suurta jollei ole pientä. Tämän takia niin kauan kuin tulotasoja tilastoidaan, sitä varten muodostetaan pienituloisten, keskituloisten ja suurituloisten rajat.
Tienaan noin 3000 kuussa käteen. Ostan kaiken mitä haluan tai tarvitsen silti siitä jää aina tilille ennen seuraavaa palkkaa.
Eli "Suurituloisuus" ei ole minun elämäni suuri haave. Joillain varmaan on.
Onnellisuus on tärkeintä minulle.
Koska ei ole ollut päätä opiskella. Opin lukemaan vasta kahdeksan ikäisenä ja matematiikan numero oli aina 4-5. Lisäksi add eli elämää haittava keskittymiskyvyn puutetta ja kyvyttömyyttä tarttua asioihin.
Aloitin jo nuorena tehtaassa työt. Palkka ei ole koskaan ollut hyvä mutta asun ihan tyytyväisenä yksinkertaista elämääni yksin yksiössä. On sentään katto pään päällä ja kaapissa ruokaa. Huonomminkin voisi olla jos olisi vaikka sekaantunut päihteisiin
Miksi et ole Astronautti ?
Tavoitteellisuus puuttuu elämästä ?
En ole suuntautunut rahan hankkimiseen. Menin opiskelemaan sitä mikä kiinnostaa ja se sattui olemaan humanistinen aine. Olen ihan tyytyväinen köyhä.
Olen ollut suurituloinen, mutta jouduin työttömäksi.
Elän ihan mukavasti keskituloisenakin. Suurituloisena vastuut lisääntyisi ja progressiivinen verotus veisi suuren osan palkasta. Ei se ole sen arvoista.
Missä menee suurituloisuuden raja?
Kattelin just tilinauhaani ja huomasin, että saan nykyään 6500 euroa brutto. Netto se on n. 4200 e.
En ole halunnut pienentää itseäni rahan orjaksi. En ole hyväksynyt mielikuvamanipulointia siitä mitä hyvässä elämässä "pitää" olla.
En tarvitse enempää rahaa, en ehdi käyttää sitäkään mitä nykyisin tulee