Aion irtisanoutua seuraavan viikkopalaverin yhteydessä
Siinä ilmoittaisi pomolle puun takaa, että laitoin juuri irtisanoutumisilmoituksen ineen.
Meillä jokainen kertoo viikkopalaverissa vuorollaan työpöydällä olevat projektit ja asiat. Pomolleni en ole kertonut vielä mitään aikeistani.
Aion olla myös vittumainen ja otan työhuoneestani ja pukukaapista vain henkilökohtaiset tavarat mukaani.
Työnantajalle kuuluvat tavarat ovat muiden murhe.
Kommentit (40)
Huono kello kauas kuuluu.
- Niinpä kuuluukin.
Ootko ollut ----töissä? Millaista siellä oli?
--- No kyllä tuota olen. Ja siellä työskentely------------
Karenssia tulee jos itsensä irtisanoo.
- Tapauskohtaisesti katsotaan, onko ollut painavat syyt.
- Joo. Myy ihminen sielusi, parhaimmat työvuotesi ja ammattiylpeytesi viddumaiselle kohtelulle alistuen ettei työkkärintäti vaan anna karenssia. Hui .
Joko nämä keksityt kostotarinat tulevat tännekin. Jossain välissä tuutattin juutuubi täyteen ai:lla tehtyjä kostotarinoita ja kesti hetken ennen kuin algoritmi tajusi, että laitan kaikki niistä estoon.
Kannattaa miettiä mitä siltoja polttaa lähtiessä. Suomessa on monella alalla pienet piirit.
. Niin onkin. Siksi juurikin taitavista työntekijöistä joka alalla kova kilpailu kun firmoja kaatuu nyt kun heinää.
Ei ole tippaakaan varaa menettää osaajia ja palkata joku hätävara paikkaamaan....
Älä ikinä anna kenenkään kohdella itseäsi huonosti. On vaan 1 elämä joka menee nopeasti ja uutta et voi kaupasta ostaa tilalle kun se on kulunut.
---Ei kannata koskaan polttaa siltoja
---> Vanha sysipaska fraasi. Kyllä kannattaa jos silta on kerran hutera ja laho eikä kannattele ketään. Silloin poltetaan sillat ja suunnataan uuden vasta-asfaltoidun moottoritien vauhtiin. Ji-haa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnin maksamattomat lomarahat, ylityö- ja lisäkorvaukset auttoi hyvin sen yli.
Tuo oli joskus noin. Nykyään karenssi aletaan laskea vasta kun lopputilin palkka on jaettu vastaamaan saman ajan ansioita. Eli jos saat normaalisti 5000 e/kk palkkaa ja 10 000 lopputilin, joudut olemaan ensin kaksi kk sen varassa, ja sen jälkeen alkaa karenssi, yleensä jos itse irtisanoutuu niin tulee 45 päivää. Yhteensä siis esim. 30 + 31 + 45 päivää = 106 päivää pitää pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyn yrittäjäksi. Asiakkaitakin olisi jo, mutta olen esteellinen tekemään heidän töitä sivutoimisesti tällä hetkellä.
kolmessa pukukaapissa minulla on virka(työ) vaatteita tällä hetkellä kaapit täynnä. Niiden eteen en laita tikkuakaan ristiin. Kaapit saa tyhjentää joku muu.
Työhuoneeseen minulla on kertynyt roinaa 5 vuoden ajalta. Nekin varmaan saa joku muu hoitaa. Joka päivä vituttaa työpaikka ja työpaikan teatteriesitys töiden tekemisestä niin ettei veri kierrä.
Ei kannata polttaa niitä siltoja takaansa, vaikka kuinka tuntuisi hyvältä idealta. Itse vaihtanut työpaikkaa aina siististi, vaikka työpaikalla ei aina jokainen asia ihan putkeen olisikaan mennyt. Yhdeltä aiemmalta työpaikalta yksi sälli oli lähtenyt siten, että viikkopalaverissa heittänyt avaimet ja kulkukortin pöydälle, ja kävellyt ovesta ulos. Oli huutanut mennessään, että mikäli hänestä haluatte päästä eroon, niin nyt pääsitte.
Vierailija kirjoitti:
Minut sanottiin irti yt-neuvotteluissa vähän ennen eläkeikää. Kuinka ollakaan, sainkin vielä töitä tämän entisen firmani isosta asiakasyrityksestä. Siellä kilpailutettiin toimittaja seuraavana vuonna ja olin yhtenä jäsenenä mukana valitsijatiimissä. Enpä yhtään lobannut tätä vanhaa firmaani, olin neuvotteluissakin heidän harmikseen mukana ja niin siinä lopulta kävi, että menettivät asiakkuuden. Ihan pikkuisen olin vahingoniloinen, kun menettivät satojen tuhansien arvoisen asiakkaan, vaikka ei se nyt ihan minun ansiotani ollutkaan.
Pääsit kuitenkin todentamaan tilanteen ja nauttimasn siitä 😊
Vierailija kirjoitti:
Minä irtisanouduin keväällä, enkä ole vieläkään työtön työnhakija. En aio edes ilmoittautua työkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata koskaan polttaa siltoja
Joissain tapauksissa kannattaa.
Samaa mieltä. En ymmärtänyt entisen työpaikan ammattietiikkaa, irtisanouduin. Useaan otteeseen siitä mainitsin, tuloksetta. En usko polttaneeni siltoja, ennemminkin esimies pelkäisi kysyä, koska tietää minun ammattietiikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnin maksamattomat lomarahat, ylityö- ja lisäkorvaukset auttoi hyvin sen yli.
Tuo oli joskus noin. Nykyään karenssi aletaan laskea vasta kun lopputilin palkka on jaettu vastaamaan saman ajan ansioita. Eli jos saat normaalisti 5000 e/kk palkkaa ja 10 000 lopputilin, joudut olemaan ensin kaksi kk sen varassa, ja sen jälkeen alkaa karenssi, yleensä jos itse irtisanoutuu niin tulee 45 päivää. Yhteensä siis esim. 30 + 31 + 45 päivää = 106 päivää pitää pärjätä.
En saanu ku 5800€ käteen. Irtisanouduin jo keväällä. Enkä oo työtön työnhakija eikä tuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata koskaan polttaa siltoja
Jep. Se sama esimies saattaa vaikka vuoden päästä siirtyä esimieheksesi siihen firmaan, johon itse siirryt nyt.
Onko se esimies uudessa työpaikassa yhtään sen parempi, kiltimpi tai oikeudenmukaisempi? Luuletko, että kohtelee työntekijöitä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
- Joo. Myy ihminen sielusi, parhaimmat työvuotesi ja ammattiylpeytesi viddumaiselle kohtelulle alistuen ettei työkkärintäti vaan anna karenssia. Hui .
Kyllä se toimeentulon miettiminen on tärkeää. Ammattiylpeydellä ei makseta vuokraa tai ruokaa.
Kyllä se toimeentulon miettiminen on tärkeää. Ammattiylpeydellä ei makseta vuokraa tai ruokaa.-
---Jos ei omaa mitään selkärankaa saati ammattiylpeyttä niin saahan sen toimeentulonsa sitten vaikka pyllyä myymällä.
Miksi muka ihminen ei saisi arvostaa ja kunnioittaa itseään ja osaamistaan?Sillä vain siten menestyy.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä voisikaan ottaa työnantajan tavaroita mukaasi.
Minäkin mietin, että mitähän mahdat tarkoittaa sillä, että otat vain omat tavarasi mukaan? Työnantajat tavarat ei tosiaan taida sinulle irtisanoutumisen jälkeen kuuluakaan, tosin se irtisamisaikakin sinulla varmaan on? Et varmaan voi ihan suoraan sieltä viikkopalaverista lähteä ja kävellä firman ovesta ulos?