Ovien maalaus
Onko kukaan maalannut väliovia? Meillä on kamalat kellastuneet mäntyovet jotka haluaisin valkoisiksi jos mies antaa luvan maalata.. hän tykkää kellastuneesta männystä valitettavasti. Koti näyttää mummolalta kun lattiakin on mänty jäljitelmä laminaattia ja tuntuu että ovet hukkuu lattiaan
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Tuo color up ohjelma oli susi, todella vaikea maalata sillä pelkkä ovi.. Mun unelma ois valkoiset ovet, mutta tuskin mies suostuu vaikka itse tekisin ja maksaisisin. Sillä on joku fetissi puukuvioon niinku oli sen eksällä ja tää asunto on ihan niitten jäljiltä eikä saa muutella tai raivotaan
Voi kauhea, mikä tyranni miehesi on. Ei taida olla ainut asia väliovien maalaaminen, missä mies hevostelee. Taitaa puuttua myös verhojen väriin. Kysyppä siltä.miehen exältä, miksi tuli ero.
Mies potki ite eksänsä pihalle tästä kun se loisi sen rahoilla..juu huonekaluista on saanu tapella kun ei olisi halunnut vaihtaa. Kaikki on tällä niin vanhaa ja nuhruista että haluaisin vähän halvalla piristää kodin ilmettä, mietin olenko minä tyranni kun haluan uudistaa? Tosiaan uudistukset maksaisin ihan itse ja tekisin, miehen ei tarvitsisi osallistu. Silti niin vaikeata antaa lupa mulle
Vierailija kirjoitti:
On lakka. Ovet 80 luvulta, tiiättehän, sellaset kaameet kellastuneet tummat ovet. Miksi sää vaikuttaa kun sisällä on kokoajan noin 22 astetta? Ostin jo uniko akvaa tarjouksesta, kai tämä käy. En tiedä miten miehen suostuttelisin, se tässä vaikein
Unica aqvaa kai tarkoitit. Se on ihan hyvä maali välioviin. Kuivuu nopeasti, mutta ei liian
Sitten vaan hankit vaahtomuovirissoja joilla maalin levitä ovien päälle, sekä pari sivellintä tarkkoihin rajauksiin ja ahtaisiin koloihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maalannut useammankin. Kunnon pesu ja maali vaan pintaan. Pari kolme kertaa pitää maalata. Vai onko ovet lakattu? Sitten pitää vähän hioa ensin.
Vai vähän? Pitää hioa todella paljon, siis kaikki lakka pois. Jos on peiliovet, niin vielä hankalampi homma.
Ei tarvitse. Ainoastaan sen verran, ettei niissä ole irtolikaa päällä sekä nopea karhennos
-maalari
Kysy siltä, että mitä siitä seuraa jos maalaat ne ovet.
Jes noin aattelinki ettei tartte paljoo hio! Ai että sormet syyhyäis jo päästä hommiin mutta se mies... iso mörkö
Mies rasittuu siitä kun "kokoajan" vaadin jotaki että tekis tai hommais yhteisiä kalusteita. Tässä talossa kalusteet oli 2000 luvun alusta....
Vierailija kirjoitti:
Jes noin aattelinki ettei tartte paljoo hio! Ai että sormet syyhyäis jo päästä hommiin mutta se mies... iso mörkö
Anna mörköillä ja ryhdy hommiin vaan.
Aina huono omatunto ku haluan jotain uudistaa :(. Onko muitten mielestä oven pilaamista jos ne maalaa valkosella? Siis nyt on todella kellastuneet oksaiset mänty look ovet. Lakkaaminen on nounou koska se hionta ois helvetti eikä mun mielestä mänty oo mikään vau juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maalannut useammankin. Kunnon pesu ja maali vaan pintaan. Pari kolme kertaa pitää maalata. Vai onko ovet lakattu? Sitten pitää vähän hioa ensin.
Vai vähän? Pitää hioa todella paljon, siis kaikki lakka pois. Jos on peiliovet, niin vielä hankalampi homma.
Maalaamisessa vähätöisin vaihe on se itse maalaaminen. Etenkin jos on tosiaan ne peiliovet niin kuluu siinä aikaa, tupakkia ja santapaperiarkkeja ennen kuin pääsee maalaamaan.
Onko ne oikeaa puuta vai jotain puristetta, jonka päällä mäntypuukuvio?
Ne on tuommoset 80luvun oikeet mänty ovet, ei mikään puriste
Vierailija kirjoitti:
Aina huono omatunto ku haluan jotain uudistaa :(. Onko muitten mielestä oven pilaamista jos ne maalaa valkosella? Siis nyt on todella kellastuneet oksaiset mänty look ovet. Lakkaaminen on nounou koska se hionta ois helvetti eikä mun mielestä mänty oo mikään vau juttu
Pitäähän se joka tapauksessa hioa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lakka. Ovet 80 luvulta, tiiättehän, sellaset kaameet kellastuneet tummat ovet. Miksi sää vaikuttaa kun sisällä on kokoajan noin 22 astetta? Ostin jo uniko akvaa tarjouksesta, kai tämä käy. En tiedä miten miehen suostuttelisin, se tässä vaikein
Kaljalla ja...Tiedät kyllä millä...
On kasvissyöjä, ei voi lahjoa grillimakkaralla.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole pilaamista. Sen kun maalaat.
Tuo color up ohjelma oli susi, todella vaikea maalata sillä pelkkä ovi.. Mun unelma ois valkoiset ovet, mutta tuskin mies suostuu vaikka itse tekisin ja maksaisisin. Sillä on joku fetissi puukuvioon niinku oli sen eksällä ja tää asunto on ihan niitten jäljiltä eikä saa muutella tai raivotaan