Jouluntähtien alkuviikko (ma-ke)
Kommentit (45)
Ensiksi voimia mahatautia sairastaville, ei todellakaan ole mikään kiva tauti-etenkään jos koko perhe sairastaa. Ihan mielellään maksaa sen 150 euroa rotarokotteesta, jottei rotaa tarvitsisi ainakaan molempien lasten kokea. Norossa oli jo ihan tarpeeksi kestämistä.
Meillä ei herra D vielä kääntyile mihinkään suuntaan. Niin ne vauvat kehittyvät eri tahtiin, Tinurin päivän vanhempi lapsonen kun jo kierii ja meidän ei juurikaan edes yritä. Meillä esikoinenkin kääntyi selältä mahalleen melko myöhään, joten ilmeisesti saadaan sitä kääntymistä odotella vielä toista kuukautta. D tykkää tosi paljon jumppailla, etenkin käsistä vetäminen saa aikaan hillittömän kätkätyksen. Juttua tulee kanssa tosi paljon, tuntuu ettei itse juurikaan ole hiljaa päivän aikana. Mulla kun on jäänyt esikoisen vauva-ajoilta sellanen tapa että vauvalle vastataan AINA kun vaan jokellusta kuuluu. Tulipa sitten keksittyä eräänlainen ikiliikkuja, tämä kakkonen kun ei sitä jutustelua haluakaan ihan helpolla lopettaa :). Siinä sivussa kun sitten pitää keskustelua yllä esikoisen kanssa ni ei paljon tarvitse hiljaa olla. Ihana on kyllä seurata esikoisenkin kielen kehittymistä, joka päivä tulee uusia sanoja, taivutusmuotoja ja lauserakenteita. Olen koettanut pitää päiväkirjaa lasten kehityksestä, mutta tuntuu ettei aika ja muisti enää riitä kaiken kirjaamiseen ylös. Hassulta tuntuu että vuosi sitten esikoinen oli vasta alkanut konttaamaan ja vaan jokelteli ja nyt jo juoksee ja puhuu pitkiä lauseita. Aika menee kyllä tosi nopeasti.
Meilläkin vielä mennään maitolinjalla, toivottavasti sinne 6kk ikään asti. D kasvaa kyllä hyvin, mutta on viimeaikoina viihtynyt rinnalla vähän turhan tiheään. Toivottavasti kyseessä on vaan tankkausvaihe (tai hampaiden tuloon liittyvä juttu), eikä maidon riittämättömyyteen liittyvää. Mutta saa nähdä sitten 4 kk neuvolassa miltä näyttää.
Joku taisi miettiä " laihdutuskuurille" ryhtymistä. Itseäkin on alkanut vähän häiritsemään tämä edelleen pömpöttävä maha. Kaksi viime kesää kun on ollut raskaana niin olisihan se ihan kiva tänä kesänä näyttää jo ihan " tavalliselta" kesävaatteissa. Kumma juttu kun viime kesänä se pieni pömppis oli niiiiin ihanan hellyyttävä, mutta nyt se jotakuinkin samankokoinen kumpu saa aikaan hieman toisenlaisia tunteita...Ei kun vatsaa treenaamaan vaan, täytyy kai koettaa vihdoinkin ottaa itseä niskasta kiinni.
Taidan kömpiä sänkyyn vauvan kainaloon, tämä ilta on onneksi sujunut ilman itkuja. Nätit hampaanalut pilkottavat jo yläleuasta :). Öitä!
Menin käymään odotuspuolella ku hoksasin että alkaa olla jo sitä aikaa että uudet joulukuiset alkaa plussailemaan ja niinhän siellä oli jo pinoa... Nyt sitten on ihan kauheen haikee olo ja tuntuu siltä että minä myös minä myös =/ Pitikin mennä... Sen siitä saa kun on liian utelias =)
Onneksi en jääny lukemaan enempää ku oisin varmaan pimahtanu =o
[b]Leenu[/b]: Aikamoinen sattuma kyllä että Lumi ja Lassi on syntyny joulukuussa 2006, me ollaan synnytty joulukuussa -84 ja vielä meidän äidit on syntyny -63 =O Sanohan vielä että sun äiti on syntyny helmikuussa -63 =D
Juu, se klo.13 ois tosiaan vähän " pimmiystävällisempi" (hih) aika kun tuokin aika vaatii sen että meidän pitää lähtä kahdeksalta aamulla ja me ei olla kovin aamuvirkkuja... Mutta jos me tuolloin kahdeksalta päästäis liikenteeseen =o
Nyt taas iltapuuhiin ja nukkuja nakkeleen...
Pimmi ja Lassi
PS. Aikamoinen pino muuten [b]yhdeltä[/b] päivältä =)
Huh, miten te joiden vauvat riekkoo yöllä hereillä, tai heräilee usein, niin jaksatte? Meillä oli ihme yö, Lumi heräsi klo 1.30, kun normaalisti nukkuu kuuteen. No, ei siinä mitään, otin viereen, mut klo 5 oli sen verta valosaa ja neiti heräs, ei tissi auttanu halus vaan seurustella ja siinä sit oltiin ylhäällä muina miehinä tohon puol seitsemään, jollo nukahti neiti tisille. No, ei sit nukuttu ku puol tuntia ja kissojen tappelu herätti meidät lopullisesti uuteen aamuun... Kamala yö, kun on tottunut superhyviin yöuniin ja muutenkin oon niin tarkka unistani, et nyt oon sit ihan pöllämistynyt. Toivottavasti oli vaan yx yö, kiitos.
Pimmille, et ei ihan osunu, ku mun äiskä on syntyny maaliskuussa -63, siis lähellä, mut ei ihan...
Nyt on mentävä.
Pitikö sun nyt kertoa tuosta joulukuisten pinosta!!! Sit oli pakko mennä sinne, ihan kylmätväreet tuli... minä kans tahtoo vauvan! Samaan aikaan kiroon tätä isoa mahaa joka jäi Allusta. mut jos tulis uudestaa raskaaksi ei se sit haittais.. järkeilee yks torvi täälä.
Leenukose kyseli et kuinka jaksaa yöt... ei sitä jaksakaan, vaan kun on pakko! Allu ei ole yhtä yötä lukuunottamatta nukkunut öitä ja meillä heräillään monta kertaa yössä. Hyvin kateellisena luen muiden nukuttuja öitä... ehkä meilläkin sit kun aloitetaan kiinteät.. tai sitten ei.
Pikku PIMMI ja ÄITIKUU on lisätty tapaamis listaan, minä sitä päivittelen aina kun muutoksia tulee ja välillä sit pistelen sen esille näihin pinoihin.
Anteeksi tua pikku sana, mut oli pakko laittaa :)
Adam kutsuu
nefili
kurkkimassa. Mun pömppiksestä vois myös kuvitella, että olen raskaana, paitsi että se on sellainen löllö-masu. =) Vatsalihaksia pitäis jaksaa tehdä, mutta, mutta... Kilojakin pitäis saada pois, mutta, mutta. Ja kesä lähestyy uhkaavasti. Jos meikäläinen satsaa tohon beach 2008!! Jos silloin olis entisissä mitoissa. =)
Neiti on ulkona päikkäreillä. Kova tuuli vaan kiusaa. Onneksi meillä on tuo etupiha tosi suojainen, ettei siihen ota tuuli. Tänään neiti maistoi peruna-porkkana-äidinmaito sekoitusta, mutta se ei ollut hyvää! =) Kyllä se yks lusikallinen meni alas, mutta kyökkien. Peruna maistui tosi hyvin ja sitä menikin koko annos mitä olin laittanut. =) Toivottavasti tämä näkyy myös torstaina neuvolassa, kun puntarille pitää mennä. Ettei tule th:lle sanomista, että neiti on edelleen liian kevyt.
Viime yö oli aika kurja. Siis neiti söi ties kuinka monta kertaa!! En edes jaksanu enää aamuyöstä laskea montako kertaa hän oli syöny, kun tuntu että heräs tunnin välein. Muutaman kerran nukahti uudestaan puoleksi tunniksi tutin kanssa, mutta muuten söi kyllä tissiä. Tuli vaan mieleen, että ei kai mulla ole maito loppumassa, vai tilasko hän vain lisää??
Täällä alko sataan lunta nyt!! Kiva myräkkä! =(
Tampereen tapaaminen sopis mullekin paremmin siinä klo 13 aikoihin. Mutta ihan 100% varma pääsystä en vielä ole. Hyvältä kuitenkin näyttää. Ei vissiin mennä niille synttäreille, mieskään ei halua, mutta on eri asia sit kehdataanko olla poissa.
Nyt mun pitää ruveta laittautumaan, meen kolmen muun äidin kanssa kahville kaupungille. Kivä vaan tällaisessa myräkässä mennä vaunuttelemaan, mutta minkäs voi! =/
rusina & M 2päivää vajaa 4kk
..vaan kovin tuulista :(
Kävin myös siellä odotuspuolella kurkkimassa :) ei kyllä mukavilta kuulostanut heidän oireensa. Kävi mulle sitten tzykologinen juttu siitä: alkoi viluttamaan ja rinnat arat :o Kuukautisia en tiedä koska odotella kun viimeksi vuoto oli kolme viikkoa ja 5 päivää niin laskepa siitä sitten... Alkupäivästä kun laskeskelee niin pitäisi jo uudelleen vuotaa, vaan ei näy. Voipi olla kyllä kierto totaalisen sekasin johtuen niistä minipillereistä (jotka lopetin juuri tuon hurjan vuodon vuoksi). No, odotellaan - - ihan rauhassa.
Pohdiskelin eilen mahdollisuutta jos nyt olisikin uudelleen raskaana: lapsosilla olisi ikäeroa vuosi. Jotenkin haluaisin antaa Akselille enemmän aikaa olla " se ainoa" ja saada paljon huomiota, mutta toisaalta taas menisihän se tässä samaan satsiin toinenkin perään olla töistä pois. Itsestäni tiedän että jos töihin ehdin välissä niin en sieltä enää pois halua jäädä :)) Tjaah, vaikeeta, vaikeeta..
Meillä pikku-ukko on alkanut karjumaan jos juuri sillä hetkellä palvelu ei pelaa kun herra sitä tahtoo. Aivan mieletön meteli :)) taitaa olla tahtomiehiä niin kun skorpioni-isänsä :))
Mutta nyt pitää TAAS alkaa tiskaamaan ja imuroimaan. Ah, lapsi-/koiraperheen arkea :)) Emmehän me vanhemmat kanna kengissämme kuraa sisälle, emmehän ;)
Kirjoittelemisiin
RauPotar ja Akselsson
En mä nyt kovin pieni oo, mutta piristi mieltä ;)
Mun sisko sanoikin viisaasti tuossa yks päivä, että ei koskaan saa sanoa että vaatteet on liian isoja vaan pitää ajatella että mä oon niihin liian pieni =D
[b]Leenu[/b]: Tuo teidän yö kuulosti ihan meidän viime yöltä =) Lassi söi yhden aikaan ja puoli viiden aikaan ja sitten valvoskeltiinkin puoli seitsemään. 6.30-8 nukuttiin, mutta sitten piti taas valvoskella tunteroinen ja 9-11 otti vielä tirsat. Mun piti nousta jo kymmeneltä että ehdin tekemään aamupuuhat kun piti lähtä neuvolaan, mutta mun mielestä tuo yö meni pitkästä aikaa ihan hyvin ja on aika virkee olo =o
Mä sanon samaa kuin nefili, että ei tässä aina jaksaiskaan mutta kun on pakko niin on pakko =)
Odotan kyllä innolla sitä aikaa kun pääsen taas nukkumaan yli 3 tuntia putkeen - 6 tunnin unien jälkeen pomppisin varmaan ku duracel-pupu ku oisin niin täynnä virtaa =))
[b]Neuvolassa[/b] käytiin taas kun oli 4 kuukauden lääkärineuvola. Turhaan oon miettiny että riittääkö mun maito ku pojulle oli tullu painoa 900 g ja pituuttakin 3 cm eli nyt on mitat jo 7190 g ja 66 cm =) Kuulemma tosi jäntevä poika ja lääkärillä olikin vähän ongelmia ku koitti katsoa lonkkia - Lassi kun olis halunnu potkiskella ja puuhata kaikkea muuta =)
[b]Ihottumasta[/b] tuumas, että ei hänen mielestään vaikuta allergialta ja voidaan kuulemma jatkaa potun maistelua. Vielä tämä viikko kokeillaan vaan pesua/kuivausta ja bepanthenia, mutta jos ei ala helpottaan niin sitten käydään hakemassa kortison-voidetta ja sitä laitetaan viikon kuuri. Jos sitten sekään ei auta niin annetaan antibioottikuuri ja aletaan selvittelemään allergioita eli sitten setvitään mun ruokavaliota. Mutta toivotaan että johtuu vaan tuosta puklailusta eikä ois mitään allergiaa...
No mutta nyt pitää mennä syömään ja lähetään käymään vakuutusyhtiössä.
Pimmi ja Lassi
Onpas iloisen aktiivista palstalla näin alkuviikosta. Aika vaihtelevaisia syöjiä ja nukkujia joulukuiset tuntyuvat olevan.
Medän poju on myös enemmän kova seurustelija kuin liikkuja, pari kertaa on vahingossa kääntynyt. kovaäänisesti jokeltelee ja pärisyttää huulilla hauskasti;)
OULUN tapaaminen: olisi kiva tulla, mutta täytyy tarkistaa kalenteri ensin.jos esikoisella ei ole hoitopäivä vi olla että kaupunkireissu jää väliin, on sen verran vilkas kaveri...
MAITORUUALLA meilläkin mennään, tosin olen miettinyt aloittaisko prunan, nimittäin viikon verran yöt ovat olleet tosi kurjia 4 kertaa on vähimmäismäärä syöntikerroissa, väliin poika tissittelee ½-1 väleinkin.Pulloa on annettu nyt päivittäin ja sinnikkäästi kun yrittää niin tulosta tulee, johan on pullo kelvannut;)
Itse olen ollut tosi uupunut, jo ennen puoltapäivää tuntuu siltä että sais mies tulla jo töistä...
Tuo ma 16. pvä käy miulle ihan hyvin. Kellonajalla ei väliä, jos neito nukkuuu silloin päiksyt, niin saanpahan välipäivän lukemiseen ;))) (mikähän tääkin päivä oli???) Paikka sopii hyvin... tosin muista stockasta juuri mitään, kun kerran vai kaksi siellä vieraillu....
Niin ja tulen pimun kanssa kahden......nautin " omasta" ajasta ;)
Ruokavaliosta: meillä kiinteitä maisteltu jo tovi, kun ei tuo " laihuusmaito" tuntunut enää pitävän nälkää riittävästi. Ei sitä paljon tarvi kiinteää, kun auttaa jaksamaan paremmin.
Muisteloita: En muista milloin mie sen testin tein, mut pahoinvoinnista tai paremminkin järjettömästä vatsakivusta edeltävänä viikonloppuna ja sen jälkeen useamman päivän jatkuneesta " orvosta" olosta päättelin. Pakko oli testi tehdä, kun töissä noiden säteiden ja luusementtien kans tekemisissä, niin täytyy ajoissa tietää..... Ja sit saa tietää työkaveritkin - joutuu vaihtamaan salia, tai seisomaan käytävällä sen aikaa, kun kuvataan :))))
Meillä muutamana iltana kitisty vähän enemmän, eikä tissikään tahdo kelvata. TÄnään kitinä oli vähän pidempiaikaista ja voisin kuvitellla neidin tekevän hampeja. Kun lypsin maidon ja annoin munakupilla hörpyttämällä ja pullosta sit pakastettua maitoa, niin kelpasi kyllä.... Nyt on sitten huomista varten purulelut kylmässä......
Vois yrittää vaikka vielä vähän lukea, ennen kuin saunaan menee, joten vilkuttaa tältä illalta \o_
--Mirpa ja pimutin--
Minulla näyttää nämä aamut olevan SE hetki, kun pääsen rauhassa koneelle. Lapset heräävät jo kyllä klo 6 ja sen jälkeen onkin hulinaa, kun päivä pitää saada käyntiin, mutta sitten Maria nukahtaa ensimmäisille päiväunilleen ja muut leikkivät omia leikkejään.
Meillä on myös aloiteltu kiinteitä. Siis todella aloiteltu. Marialla kun tuo lusikalla syömisen tekniikka on vasta alussa. Ruoka näyttäisi maistuvan, mutta kieli ei ole mukana vaan tekee samaa liikettä kuin imiessä eli todellinen saldo on ehkä 3tl ja sotku on mahtava. Mutta onhan tässä aikaa opetella..
Raskaudesta: Itse en viellä tähän aikaa aavistanut mitään, että odottaisin vauvaa. Minulla kun oli ihan huhtikuun lopussa menkat, jotka kesti viisi päivää. Tai siis mikä lie se vuoto oli, mutta toukokuun puolessa välissä alkoi tuntua siltä, että taidan olla raskaana. Heti sain vahvan positiivisen tuloksen ja ihmettelin, että näinkö herkkiä nämä testit on nykyään. Alkuraskauden ultrassa käydessäni odottelin, että monitorilla näkyisi pikku papu, mutta siellä olikin ihan selvä vauva, joten laskettu aika aikaistui kolmella viikolla!
Itselläni ei ole tullut ollenkaan kaipuuta raskauteen, onhan tämä jo meidän kolmas lapsi ja nyt meidän lapsiluku on täynnä. Mies kävikin sterilisaatiossa, joten senkin puolesta minulla on turha haikailla uusista vauvoista.
Oulun tapaamisesta: Olisiko nyt sitten sovittu, että 16.4. klo 14 Stockmannin 4.krs ravintola Vintti? Meitä löytyy varmaan nyt ihan mukava porukka tapaamiseen.
Bambi3 ja kauneusunilla uinuva Maria
Huomenta tähtöset!
huomenna olis sit Allun 3kk neuvola viimein.
Meillä on viimeiset 3yötä ollut melkoisen kamalia, kaikki lapset heräilleet jatkuvasti, vaellusta meidän sängyn ja oman sängyn välillä, sit vessaan...
Siihen sit Allun syötöt ja muut tissillä roikkumiset. Huomaan et olen nukkunut sellasia 30min-1h pätkiä nyt jo kolme yötä peräkkäin.
RASKAUDESTA: Olin niin sekaisin viimeisten tenttien takia et en tosiaan tainnut tähän aikaan vielä tietävän et Allu luuraa masussa.. testikin tuli vasta tehtyä vapun aikaan. Silloin kyl jo ties et siel taitaa asukki olla.
Nyt pitää ruveta suunnitelemaan menua pääsiäiseksi. Meille tulossa syömään siskot perheineen ja isovanhemmat... ihan kuin jouluna :)
nefili ja Adam 3kk
*Haukotus* Oli taas viime yö kurja. En tiedä neidin unipätkistä mitään, ollu hereillä varmaan kerran tunnissa. Ei aina nälkä, ei kunnolla itke, tutti kelpaa, muttei sekään aina. Mikä on?? Meillä kun meni jo muutama yö niin mukavasti yhdellä syötöllä ja nyt näin. Huoh! Toivottavasti on tilapäistä.
Päivällä nukkui eilen jopa [color=red] 5h [/color] vaunuissa!! Sit oli hereillä klo 17-21 ja meni yöunille. Nukku tunnin söi ja sit nukkui klo 01 asti ja siitä alko valvominen. =(
Tänään kokeillaan lisää porkkana-peruna sosetta. Jos menis 2 lusikallista. Ostin myös porkkana-peruna velliä eilen ja ajattelin pääsiäisenä kokeilla jos alkaa toi sose ensi maistua.
Pitäis jatkaa pakkaamista tänään. Lauantaina haluaa se mahdollinen asunnon ostaja tulla uudestaan katsomaan kämppää, joten pitää saada vähän ylimmääräistä tavaraa pois, että näyttää paremmalta. Meillä kun on nyt joka seinällä jotain, ahtauden vuoksi. Ihanaa päästä omakotitaloon, kunhan vaan saadaan aloittaa remontti!! Hiukan odotan sitä!!
Nyt lukeen aamulehti, kun saa istua rauhassa. Jos neiti nukkuis sen 30min. =)
Päivänjatkoja, sori omanapaisuus...
rusina & M huom. 4kk
köh köh *yskii pölyä*
Olen aamun viettänyt kirjastohuoneessa vanhoja papereita ja kuitteja penkomassa kun tuo meidän astianpesukone sanoi sopimuksensa irti ja korjausukkeli kävi aamutuimaan tokaisemassa että siinä on kolmen vuoden takuu ja jos löydän kuitin niin vaihdetaan koko masiina :)) Meillä keittiöremppa tehty 02-03/2005 elikkä takuuta olisi... No enhän minä mitään kuittia sieltä löytäny :/ lie laitettu veroilmoituksen liitteeksi kun siinä vaiheessa vielä semmosia rustailin. No, tilasin pankista uuden kuitin ja homma bueno :))
Täällä on Akseli laittanu elämänsä ihan uuteen uskoon: päikkäreissä ei mitään säännöllisyyttä, nytkin nukkunut ulkona jo aamuklo 09 lähtien. Taitaa olla kasvupyrähdys taas kun niin nukuttaa. Iltahuudot on alkanu meillä. Karjuu naama punasena kun väsyttää mutta ei suostu nukkumaan :(( paitsi jos pääsee ulos.. outo vaihe :o
Ihania eri äänteitä ja sävyjä tuo pieni mies päästelee :)) niitä on sitten mukava kuunnella :)) R-kirjain on edelleen suurin lemppari - - ja kuola lentää :))
Ai hitsi, kello jo noin paljon. Nopiasti välipalaa pöytään kun tyttö pääsee koulusta ja tuo aina keskiviikkona mukanaan ystävänsä joka on meillä iltaan asti.
Palaillaan
RauPotar The kiireinen
Huikkaan täältä kesken pakkaamisen, että meille tuo " pimmiytetty" :DDD aika eli klo 13 --> sopii aivan hyvin siihen Treen tapaamiseen lauantaina 28.4. Siperiassa. Eihän siihen ole kuin reilut kolme viikkoa, kivaa! *miettii jo, miten me oikein tunnistamme toisemme, noin nelikuisista vauvoistako?*
Ja välikahvit odottavat, heh, joten lyhyestä virsi kaunis. Huomenna reissuun joten toivotan [b][color=00EE00]ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE![/color][/b]
Tinuri ja Alpi ♥
Saisko sen linkin uudelleen siitä tapaamispaikasta?
Terveisin Länsirannikon ummikko jolle Tre ihan vieras paikka :o
Heippa!
Tänään oli lääkäri neuvola, mitat kävin lisäämässä äsken kasvu pinoon. Kasvu ja kehitys hyvä, kiepsahti mahalleen pöydällä heti tilaisuuden tullen =).
Juup, sit sellasta et eilen illalla ja tänä aamuna on tullu todella vetistä kakkaa, minkä vaippa on sit imeny kokonaan. Pelkään ripulia... Syöny on ihan hyvin ja muuten on pirtee. Neuvolassa lääkäri sano et seurailla, mut mihin asti, kuinka kauan vetistä kakkaa saa tulla??? Ja mitä ripuliin hoidoksi pienelle, jos nyt on ripulia?
Ja hyvää pääsiäisen odotusta vaan.
Leenu ja Lumi
Eli kovasti ollaan täällä jo Pääsiäisen tunnelmissa :) !! Tänään kun mies tulee kotiin tossa viiden maissa, niin meillä alkaa loma. JEE!! Miehellä on 1½ viikkoa lomaa ja huomenna lähdetään Viroon sukuloimaan.
Meidän Minnille on jo passi hommattuna ja onkin neiti suloinen tuossa passikuvassaan :) . Mukavaa lähteä pikku reissulle, kun on kotona kökitty lokakuulta asti. Me mennään mun vanhemmille ja mun sisko ja veli tulee kans mukaan. Niillä ei ole perhettä, joten meidän lapset saa suurhuomiota. Sekin on niille kivaa. Toisen siskon poika on kyllä tulossa meidän mukaan kaveriksi esikoiselle. Ne kun on keskenään MAAILMAN parhaat kaverit. Tämä on iso ilo koko suvulle.
Lauantaina mennään Tallinnassa siskon ja äidin kanssa kauneushoitolaan ottamaan erilaisia hoitoja. IHANAA! Tosin hävettää mennä, kun on niin hoitamattomat kädet, jalat ja naama. Mutta kaipa sitä saa vähän anteeksi kun on pieni talossa ;) !
Minkälaisia Pääsiäisperinteitä teillä on noiden namujen kanssa lapsille?? Meillä kukko munii/pupu tuo tyynyn alle kaikenlaista namia... Voi olla että tuolla mun vanhemmilla piilotetaan ulos kanssa jotain ja tehdään muksuille kartta. Se olisi musta ainakin tosi hauskaa!!
Jossain vaiheessa aletaan puuhata tota Helsingin tapaamista, eikö vain?? Ihan kateellisena lueskelen Tampereen ja Oulun treffeistä... Kiva olisi teitä kaikkia nähdä, mutta me ei kyllä saada itseämme raahattua muualle päin Suomea :) .
Meidän tytöllä oli viime viikolla tuollainen öinen tiheän imun kausi ja yöt oli kaikin puolin tosi rikkonaisia. Nyt on ihanasti jo kaksi yötä peräkkäin mennyt tyttö aluksi sellaisilla 8-9 tunnin unilla ja sit vast asyömään!!! On ihanaa kun saa nukkua noin hyvin! Ja vaikka sitten tyttö herää 6-7 aikaan, niin on itse ehtinyt kuitenkin nukkua jo tosi hyvin eikä väsytä. Eli meillä ihan luksusta. Saa nähdä nyt, kuinka toi paikan vaihdos vaikuttaa uniin...
Mulle soitettiin maanataina ja pyydettiin kesäksi töihin :0 . Mietin hetken ja lupauduin menemään heinäkuuksi. Miehellä on kesäkuussa loma, joten saadaan viettää siinä yhteistä lomaa ja mies on sitten hoitovapaalla ton heinäkuun. Miehen töissä on tosi paljon nikoteltu noista isyyslomaista ja varmasti nyt tästä kuukauden pätkästäkin. Hassua, kun esimiehinä on naisia, joilla on pieniä lapsia. Ja ei ole mistään pienestä firmasta kyse, joka menisi ihan liriin... Miten teidän muiden miehillä??? Onko isyyslomista tullut sanomista, tai outoja fiiliksiä työpaikalla??? Mun mielestä tosi otoa tämmönen! Mies oli sanonut sitten eilen töissä yhdelle pikkupomolle, että kai sitä vaimo menee töihin kun saa enemmän palkkaa... Oli naama vähän venähtänyt kaverilla :) !!
OIKEIN ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE JOULUMAMMOILLE JA PIKKU TÄHTÖSILLE!!
t. Maituliini ja tytöt 6 v ja ihan pian 4 kk
Me oltiin 4kk-neuvolassa, ja nyt poju painaa 7,5kg ja pituutta 66,6cm, ihanaa, kun siitä oli lääkärit Tyksissä silloin huolissaan jos paino ei nouse. Mutta on se tosiaan noussut ja hyvin! Poika sai nyt rokotuksen, koska 3kk söi yhtä ylimääräistä antibioottia eikä voitu silloin antaa. Terkkari kehus niin poikaa, kun poju vaan hymyili, vaikka sai piikinkin.
Kiinteistä: Olen antanut perunaa tänään kolmatta päivää, ihan vaan teelusikallisen, ja tänään ilme oli kyllä niin yli-inhoava sitä kohtaan, että jos poika osais puhua niin ois huutanut YÄÄÄK:). Pian varmaan koitan laittaa porkkanaa joukkoon, jospa se maku ois hiukan herraa miellyttävämpi silloin. ja eihän tässä kiire ole, esikoinen ei aikoinaan sietänyt porkkanaa, posket lemahti aina punaiseksi, saa nähdä onko poju samanlainen, toivottavasti ei. Mä aloin antamaan kiinteitä nyt 4kk koska poju söi korviketta sen verran paljon, imetyshän loppuis lopullisesti viikko sitten. Maissivelliä annan iltaa vasten, oon antanut jo viikon ja se paransi öitä, nyt syödään 1-2 kertaa.
Odotus ja haikuilu: En missään nimessä haikaile yhtään lasta enää. Yritän nauttia pojan vauva-ajasta täysin siemauksin, koska lisää lapsia ei ole suunnitteilla!
Kääntymisestä: herra on kääntynyt mahalta selälle 3 kertaa, ja on aina siitä hiukan ihmeissään itsekin:D. Isosisko alkoi aikoinaan kääntyillä aktiivisesti reilusti yli 6kk ikäisenä, joten oon ihan ihmeissäni, että poika kääntyy edes vähän. Parempi mitä kauemmin pysyy paikallaan:):).
Nyt lapset heräilee, moi!
Driver ja poju hu tasan 4kk
http://www.tampere.fi/ytoteto/kartta/map.php
Ja tapaamispaikaksi valittu Wayne' s Coffee liikekeskus Siperiassa sijaitsee osoitteessa Itäinenkatu 7:
http://www.huviopas.net/tampere/trendikahvilat_1.php#waynes
...Niin että älkää eksykö siihen Keskustorin lähellä olevaan Wayneen, he he!
Tinuri, pakannut vasta osan, huoh, miten sitä taas osaa ottaa mukaan kaiken tarvittavan vauvan kanssa matkustamiseen?
mulle käy näillänäkymin kans tre ja 28.4. eli tullaan ellei ihmeitä tapahdu.
äitikuu ja pojat, pienempi tänään tasan 4kk