Voiko kesähäihin laittaa mustan mekon?
Pukeudun aina mustaan ja en omista oikeastaan mitään värikästä. Olen menossa miesystävän avecina häihin joissa en tunne ketään, en ole nähnyt morsiuspariakaan. Pukukoodi on kesäinen juhlapukeutuminen, minulla olisi musta pitkä ohutta kangasta oleva mekko jossa lyhyet hihat. Onko soveliasta laittaa mustaa?
Kommentit (40)
Ei voi laittaa. Nyt on mekkoja alessa.
Voi toki, mutta ei ole mitenkään kyllä hyvän maun mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustalla oot menos hautajaisiin .
Musta oli morsiuspuvun väri vielä 1930-40-luvulla. Valkoinen ei ollut mikään ehdoton hääpuvun väri myöhemminkään. Mustaa on pidetty joka juhliin sopivana ja pidetään edelleenkin.
Valkoinen hääpuku on vuodelta 1840 jolloin kuningatar Viktoria meni naimisiin. Koko perinne sai alkunsa tästä yhtestä hääpuvusta. Olisi mielenkiintoista tietää miten nopeasti tämä villitys levisi Suomeen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Queen_Victoria%2C_1…
Vierailija kirjoitti:
Olen kiertänyt kaikki alet läpi, eikä missään ole enää mitään jäljellä. Mies toivoo minun laittavan jotain vartalonmyötäistä päälle eli mustaa..
ap
https://www.devilnight.co.uk/img/comment/cid1049_3873_9234_1509345412_k…
Miehellä on hyvä maku naiskauneuden suhteen.
Musta on tosi synkkä väri eikä pue ketään.
Lainaa mekko häihin, on ekologinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman väri.
Sulhasella on häissä usein musta puku...
Nyt keskusteltiin naisten pukeutumisesta. Tumma puku on miehelle aina oikea vaihtoehto mihin tilaisuuteen tahansa. Miehet kun tykkää tehdä elämästä helpompaa.
No miksi naiset ei tee ?
Se on aivan yhtä idioottimainen perinne kuin se, ettei samaa mekkoa saa käyttää uudestaan seuraavissa juhlissa. Joskus suorataan kauhistellaan iltapäivälehdissä kun joku nainen on KEHDANNUT käyttää uudelleen omistamaansa mekkoa. Hui kauhistus!
Tämä on onneksi muuttumassa. Kuninkaallisetkin voivat jo pukeutua samaan pienin muutoksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman väri.
Sulhasella on häissä usein musta puku...
Nyt keskusteltiin naisten pukeutumisesta. Tumma puku on miehelle aina oikea vaihtoehto mihin tilaisuuteen tahansa. Miehet kun tykkää tehdä elämästä helpompaa.
No miksi naiset ei tee ?
Se on aivan yhtä idioottimainen perinne kuin se, ettei samaa mekkoa saa käyttää uudestaan seuraavissa juhlissa. Joskus suorataan kauhistellaan iltapäivälehdissä kun joku nainen on KEHDANNUT käyttää uudelleen omistamaansa mekkoa. Hui kauhistus!
Nykyään on positiivista, jos esim linnan juhlissa on sama puku uudestaan. Ekologisuutta arvostetaan.
Ei, miehet voi laittaa mustan puvun.
Mikä ihmeen maalainen olet. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häihin ei koskaan mustaa, eikä valkoista, molemmat loukkaavat hääparia.
Eikö Suomessa saa jokainen päättää itse, mikä loukkaa ja mikä ei?
Tai voin minä määrätä, että sinua loukkaa ruusut, pizza, kännykät ja parkettilattiat.
Häissä hääpari on ykkönen, ja vieraat kunnioittavat juhlaa asianmukaisella pukeutumisella.
Älä mene sinne. Sinulla ei ole mitään tietoa dresscodista.
Katso tästä ja opi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä niin varaton, ettet voi alesta yhtä kesämekkoa ostaa häitä varten? Nyt on monessa paikassa -70%.
Elämän aikana ehtii tulemaan monet juhlat. Kannattaa hankkia juhlavaatteet niin on sitten vastaisuudessakin mitä päälle laittaa. Samalla tavalla kuin jokaiselta mieheltä pitäisi löytyä tumma puku kaapista. Koska niitä tilaisuuksia joissa pitää (kannattaa) pukeutua juhlavammin tulee jokaisen elämässä eteen. Osoittaa kunnioitusta pukeutua kutsuvieraana asianmukaisesti.
Ei mulle ainakaan kauaa sopisi kun lihon koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häihin ei koskaan mustaa, eikä valkoista, molemmat loukkaavat hääparia. Musta tarkoittaa että suret sitä kun menivät naimisiin ja valkoinen että haluat morsiameksi morsiamen paikalle. Osta vaikka kirpparilta halpa kesämekko, jos et uutta raaski ostaa.
Mennään talven lumia.
Koko valkoinen kuuluu morsiamen päivään.
Musta on tyylikäs, juhlaan kuin juhlaan.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä niin varaton, ettet voi alesta yhtä kesämekkoa ostaa häitä varten? Nyt on monessa paikassa -70%.
Elämän aikana ehtii tulemaan monet juhlat. Kannattaa hankkia juhlavaatteet niin on sitten vastaisuudessakin mitä päälle laittaa. Samalla tavalla kuin jokaiselta mieheltä pitäisi löytyä tumma puku kaapista. Koska niitä tilaisuuksia joissa pitää (kannattaa) pukeutua juhlavammin tulee jokaisen elämässä eteen. Osoittaa kunnioitusta pukeutua kutsuvieraana asianmukaisesti.
Ei mulle ainakaan kauaa sopisi kun lihon koko ajan.
Siihen voi itse vaikuttaa. Tai sitten ostaa uuden tarvittaessa.
Tuo on huono tekosyy.
No et, jos laitat olet moukkamainen ja huonokäytöksinen, vaikka mitä muut kirjoittaa ja näyttää vihreää valoa mustalle asulle.Lainaa vaikka kaverilta tai osta joku ei niin juhlava mekko muunvärinen kunhan ei ole musta.Vaikka kirppriltamjosmkaupoistamei löydy, varmaan sieltä joku mekko löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin joskus 4 vuotta sitten IHANAN juhlamekon, ihan vaan siksi kun se oli niin hurjan nätti. Vielä ei ole tullut tilaisuutta johon olisin voinut sen pukea päälleni :(
Musta hattu päähän viä ja harso niin näytöt että oot eksynyt hautajaisiin. Vai ootko surullinen siitä että sulhanen on ny varattu. Sen takia musta mekko.
kirkas hartiahuivi, laukku ja kengät sekä kesäiset korut ja kampaus, toimii!
Vierailija kirjoitti:
kirkas hartiahuivi, laukku ja kengät sekä kesäiset korut ja kampaus, toimii!
tai täten https://www.panikkajapiironki.fi/product/8190/mekko--musta-ruskea-vaale…
Kiinnostaisi tietää missä on tuo kirppari, josta löytää mitä vaan milloin vaan?
Oli sitten kyse lasten juhlapukeutumisesta tai mistä vaan. Täällä kun ehdotellaan kirpparia jatkuvasti vastaukseksi vaateongelmiin.
Itse kun olen vuosikymmenten ajan pyörinyt pkseudun kirppareita ja todella harvoin sieltä mitään hyvää löytää.
Keskustan kirppareilta voisi löytääkin, mutta hinnat on turhan korkeet. Monikaan kesäinen mekko ei alle satasen lähde.