Ero tulossa ja tunne ettei selviä.
Meillä kolme lasta. Mies muuttaa ilmeisesti yksin pois. Omistusasunto kuluineen jää minulle. Miehen asuntoon ei mahdu lapset, joten hän ajatteli et ne jää minun kanssani asumaan. Hän vaan jankuttaa sitä kuinka hänellä ei ole varaa isompaan asuntoon. Ei siis näe ollenkaan muita kun oman näkökulmansa asioihin. Tämä on syy myös eroon. Ymmärrystä ei ole ollut isoissa eikä pienissä asioissa. Ei pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Joten ero on varmasti oikea vaihtoehto. Tämäkin kyllä on taas pettymys miten hän asian hoitaa, vaikka ei sillai yllätä millään tavalla. Silti pelottaa että miten selviän kaikista kuluista, joudunko ulosottoon, pitääkö lasten lopettaa harrastukset jne. Ei minulla ole yhtään sen paremmat tulot kuin miehelläkäån.
Kommentit (28)
Omistusasuntoon ei saa edes asumistukea. Joten myykää pois jos saatte siitä ok hinnan. Hae vuokra-asuntoa samalta alueelta. Lapsille tärkee säilyttää tuttu ympäristö.
Kelalta yksinhuolt lapsilisäkorotus. Lastenvalvojan avulla sopimus elatusavusta ja tapaamisista. Älä suostu viikko-viikko-systeemiin lasten asumisessa.
Eli ero on sinun ideasi? Nyt itket palstalla, ettei se menekään kuin Strömsössä.
Miehen syytä kaikki, siihen voit täällä aina luottaa.
Muuttaa yksinhuoltajana kuumaan ja kalliiseen betonikuutioon kolmen lapsen kanssa. No, jos ihan välttämättä haluaa.
Olet vieläpä vuorotöissä. Mikä siinä eroamisessa on niin ihanaa, että pitää itsensä ja lapsensa ajaa tuollaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa yksinhuoltajana kuumaan ja kalliiseen betonikuutioon kolmen lapsen kanssa. No, jos ihan välttämättä haluaa.
Olet vieläpä vuorotöissä. Mikä siinä eroamisessa on niin ihanaa, että pitää itsensä ja lapsensa ajaa tuollaiseen?
Minä olen tehnyt juuri noin kolmen lapsen kanssa. Oli hyvä elämänmuutos. Se helpotuksen ja rauhan tunne heti ensimmäisenä päivänä muuton jälkeen oli melkoinen, kun ei tarvinnut enää olla exän kanssa. Se iva, pahantuulisuus, itsekkyys ja hyväksikäyttö oli takana.
Nyt ensin otat yhteyttä vaikka diakoniin, jotta saat puhuttua peloistasi. Minuutin päästä siitä yhteydenotosta varaat ajan lastenvalvojalle.
Millaiset tulot sulla on? Jos pienehköt, niin yhteyttä oikeusaputoimistoon.
Rahavarat voit laskea alustavasti nyt. Kuinka suuri laina? Sähkö, vesi, netti, vakuutukset, kiinteistövero, jätehuolto, korjaukset? Kuuluuko omakotitaloon muuta.
Onko pakko jäädä siihen taloon? Jos on niin miksi? Jos on pakko jäädä, niin voisiko taloon ottaa kämppiksen? Soluhuone opuskelijalle? Moni opiskelija saattaa tällä hetkellä etsiä edullista asuinratkaisua. Omat lapset nukkumaan samaan huoneeseen.
Palkkasi? Pääomatuloja? Lapsilisät yh-korotuksella. Lisäksi tulee elarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt juuri noin kolmen lapsen kanssa. Oli hyvä elämänmuutos. Se helpotuksen ja rauhan tunne heti ensimmäisenä päivänä muuton jälkeen oli melkoinen, kun ei tarvinnut enää olla exän kanssa. Se iva, pahantuulisuus, itsekkyys ja hyväksikäyttö oli takana.
Kuulostaa palstamamman paratiisilta. Oliko yhtä suuri helpotus miehellesi?
Vierailija kirjoitti:
Vain käräjäoikeudessa vahvistettu ero, ja elatusavun ym kulunkien vahvistaminen antaa varmuuden sekä oikeudellisen turvan lapsille ja äidille rauhan.
Lapset kasvavat ja heistä aiheutuu myös erilaisia kustannuksia myöhemmin, kun opiskelevat.
Lasten valvojien tekemissä sopimuksissa keskitytään vain nykyhetkeen ja minimi määriin, eivätkä ne anna turvaa tulevaisuuteen.
Ero lastenvalvojan ja tuomioistuimessa asian käsittelyssä on se, että lastenvalvojan luona vanhemmat ovat he, jotka päättävät asioista; lastenvalvoja ei voi pakottaa mihinkään, vain vahvistaa vabhempien sopimuksen; kunhan sopimus on lapsen edun mukainen.
Tuomioistuimessa asiasta päättää tuomari(t). Ei ole mikään automaatio, että ratkaisu olisi yhtään parempi (tai huonompi) kuin lastenvalvojan luona käynti. Käräjöinti myös maksaa pautsi euroja niin on myös henkisesti raskas. - Toki lastenvalvojan luona käynti voi olla raskas ja mistä tahansa saa raskaan, jos asiioista ei ole valmis sopimaan.
Monelle tulee järkytyksenä miten pienet elatusavut Suomessa on!
Vain käräjäoikeudessa vahvistettu ero, ja elatusavun ym kulunkien vahvistaminen antaa varmuuden sekä oikeudellisen turvan lapsille ja äidille rauhan.
Lapset kasvavat ja heistä aiheutuu myös erilaisia kustannuksia myöhemmin, kun opiskelevat.
Lasten valvojien tekemissä sopimuksissa keskitytään vain nykyhetkeen ja minimi määriin, eivätkä ne anna turvaa tulevaisuuteen.