Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen epäonnistunut kasvatuksessa. 20-vuotias lapseni on uusavuton. Äsken tilasin sille vaatteita

Vierailija
29.07.2025 |

No opinnot se sentään hoitaa itse. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa sinisilmäisyyttä. 

Vierailija
2/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko se kotona, teet sille ruuan ja siivoat ja vielä vaatetatkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on mun 17-vuotiaskin enkä tiedä miksi. Kaksi vanhempaa lasta ovat kuitenkin ihan kykeneviä.

Vierailija
4/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma muksu 23v niin skotti että kulkee liian pienissä t-paidoissa kun ei raaski ostaa. Tilasin sille just kasan paitoja..

Vierailija
5/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottunut että sinä hoidat hommat. Samaa ihmettelen sukulaislapsesta. Passataan piloille ja hyvä ettei itke kun minä en passaa ja hän kuolee nälkään kun en voitele sille leipää. Kohta yläasteelle siirtyvä. 

Vierailija
6/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo passaaminen. Ei itsenäistynyt ikinä jos aina passaa eteen kaiken.

Lapsia ja nuoria pitää opastaa miten eletään.

Mulla oli 16v. sukulaistyttö kesällä evakossa kun remontti heillä kotona. Neiti ei tiennyt oikein mistään mitään. Kädestä pitäen neuvoin miten pyykit laitetaan koneeseen, miten sänky pelataan, kuinka valot yöksi sammutetaan kun jätti ne koko ajan päälle(kerroin myös sähkönkulutuksesta yms), miten roskat lajitellaan. Aivan uskomatonta ettei 16 vielä osaa perusasioita. Oli varmaan kauhea kokemus tulla tädin luokse 3 viikoksi. Mutta pääsu sentään Tallinnaan ja Tukholmaan ja rantareiteille pylräilemään, mereen uimaan jne mitä ei omassa kotikaupungissaan ole vaihtoehtona.

Vierailija
7/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielenterveyssyistä syrjäytynyt 37-vuotias veli, joka on koko ikänsä elänyt äitimme kanssa. Syrjäytymisestään huolimatta se osaa itse siivota, käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja hoitaa laskunsa. Vaatteetkin varmaan ostaa itse.

Eli anna sen lapsen tehdä asiat itse tai sitten anna sen kulkea ilman vaatteita.

Vierailija
8/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa sinisilmäisyyttä. 

Siis miten niin? Kandintutkinto jo melkein valmis.

Ap

Vierailija
9/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos yksinkertaisesti vaan lakkaat hoitamasta asioita hänen puolestaan. Kyllähän 20-vuotias on jo aikuinen ja jos on ihan täyspäinen ihminen, niin oppii kyllä, kun huomaa että asiat eivät tapahdukaan itsestään. Nyt on vaan varmaan niin, että hän on tottunut siihen, että ei itse tarvitse, kun joku hoitaa kaiken hänen puolestaan..

Vierailija
10/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoidit tilauksen sen sijaan, että olisit laittanut lapsen hoitamaan tilauksen itse ja olisit ollut vieressä tarvittaessa auttamassa? Seuraavalla tai sitä seuraavalla kerralla lapsi ei enää tarvitsisi sinua viereen.

Vierailija
11/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ensin passaat ja tilaat vaatteetkin valmiiksi ja sitten valitat, että nuori on uusavuton? Tietenkin on, koska sinä olet kasvattanut hänet sellaiseksi ja teet sitä edelleen. 

Älä moiti nuorta siis. Etsi lähin peili ja muuta kurssia. 

Vierailija
12/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on nelikymppinen ja meidän äiti siellä käy siivoamassa ja hoitamassa kissaa. Veli on alkoholisoitunut ja syrjäytynyt.

Vierailija
13/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen tilannut aikuiselle lapselle vaatteita. Miehellekin olen. Ei ole kyllä epäilystäkään siitä, etteivätkö he molemmat osaisi tarvittaessa tilata ja ostaa kaikkea mahdollista :)

Vierailija
14/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko lapsesi poikalapsi?

Vierailija
15/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoidit tilauksen sen sijaan, että olisit laittanut lapsen hoitamaan tilauksen itse ja olisit ollut vieressä tarvittaessa auttamassa? Seuraavalla tai sitä seuraavalla kerralla lapsi ei enää tarvitsisi sinua viereen.

Olin monta päivää sanonut että tilaa nyt kun on viimeiset alepäivät (tietty kauppa jonka vaatteista hän pitää). Ei saanut aikaiseksi. Sitten huomasin että hänen kokonsa alkaa jo olla loppu monista tuotteista niin yks yö sitten laitoin itse tilauksen...

Ap

Vierailija
16/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa sinisilmäisyyttä. 

Ap

Eikä osaa vaatteita tilata?

Vierailija
17/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsellesi mahdollisuus omaan elämään. Olet itsekäs kun teet noin. Oletko miettinyt, miksi sinulle on niin tärkeää, että lapsesi kulkee sinun valitsemissasi vaatteissa? Olet liian kontrolloiva.

Vierailija
18/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa sinisilmäisyyttä. 

Ap

20-vuotiaana?

Vierailija
19/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa sinisilmäisyyttä. 

Ap

ChatGPT on monen kandintutkinnon takana.

Vierailija
20/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin monta päivää sanonut että tilaa nyt kun on viimeiset alepäivät (tietty kauppa jonka vaatteista hän pitää). Ei saanut aikaiseksi. Sitten huomasin että hänen kokonsa alkaa jo olla loppu monista tuotteista niin yks yö sitten laitoin itse tilauksen...

Ap

Olet kontrollifriikki