Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ostatte vaatteenne?

Vierailija
29.07.2025 |

Mitä merkkejä, mitä kauppoja?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merituulen Intersportista. Löydin kaupan sattumalta, ja siitä lähtien se on ollut luotto vaate kauppani. Laatua löytyy, joskus myös edullisesti. Mutta minulle se laatu on tärkein. Arkena voi syödä hyvän lounaan K-Raudan lounaspaikassa. Parkkitilaa löytyy, ja uusi auton pesu paikka boxi pesulla on vieressä. Harvinaista herkkua. 

Vierailija
22/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähistöltä on kirpputorit kaikonneet, joten viime aikoina lähinnä Sokokselta, urheiluliikkeistä tai satunnaisista ketjuliikkeistä. Netistä olen tilannut North Outdoorilta ja Globe Hopelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta kaiken muun paitsi alusvaatteet jotka ostan prismasta/tokkalta/cittarista yms.

Vierailija
24/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta. Jopa rintsikat on olleet tosi mukavantuntuiset päällä, en ois uskonu.

Kiitti vinkistä Jussi.

Vierailija
25/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita ollenkaa. Kaapit täynnä vaatteita. Kotona, kaupassa  ja lenkillä kulahtaneissa. Sitten säästelen ns. parempia vaatteita juhliin ja töihin. Taloudellista ja ympäristöystävällistä

Vierailija
26/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipaidat ostan Image Wearilta. Paras hinta/laatu -suhde sellaisille paidoille, joita tykkään arkena käyttää.

Housut ostan, mistä sopivaa löytyy.

Juhlavaatteet ostan milloin mistäkin, tai teetän ompelijalla, jos ei mieleistä löydy. Tällä hetkellä juhlavaatekokoelmastani puuttuu vain pitkä musta, ja kansallispuku.

Vierailija
27/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy enimmäkseen ja työmatkoilla kirpputorit sekä pienet vaatekaupat pikkupaikkakunnilla. Alusvaatteet Sokos ja Lindex. 

Vierailija
28/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan kaiken Zalandolta. En suosi mitään erityistä merkkiä vaan valitsen vaatteet leikkauksien ja kuosien mukaan. Yleensä pyrin ostamaan klassisia vaatteita, joita voi käyttää vuosia.

Vierailija
29/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Teen itse. Mikä on tekosyysi?

Ohis Koska hyvät kankaat ovat kalliita. - Toisaalta en ole ihan vakuuttunut, että osaisin ommella esimerkiksi hyvin istuvat housut tuosta vain.

Kun yhä useampi vaate on niin edullinen kuin on niin osalta ihmisistä on kokonaan kadonnut -jos sitä on koskaan kaikilla ollutkaan- kykyä hahmottaa se kuinka monta eri työvaihetta vaikka ihan tavallisessa t-paidassa on. - Olkoinkin että yhä useammin suuri osa näistä työvaiheista  toteuttaa joku muu kuin ihminen (t-paidan tekijä) omin paljain käsin....

Oma ala-arvoinen esityksensä on täällä toisinaan kirjoitteleva, joka halveksii käsityönä tehtyjä villasukkia (tms) mahd.lahjana, yleisesti kaikkia käsityöntekijöitä tai pitää käsityönä tehtyjä tuotteita, kuten ed.mainittuja villasukkia esim. joulutorilla ylihintaisena verraten niiden hintaa, jossain halpatuotantomaan hikipajassa sarjatuotantona valmistetun sukkaparinnhintaan.

Uskovainen mies

Vierailija
30/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mistä kaupasta, riippuu mitä tartten, viimeksi ostanut uuden vaatteen n.6 vuotta sitten, vanhat on ehjiä ja sopii päälle, miksi käyttäisin rahaa kaappien täyttämiseen kun on jo olemassa vaatteet. Muoti ei kiinnosta, on mulle yhdentekevää, olen näet itsenäinen yksilö en massatallaaja. 

Vierailija
31/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando ja Ellos, niistä tilaaan säännöllisesti, alus-ja uimavaatteet Miss Mary of Sweden:iltä, joskus löytyy jotain Prismasta esim.viimevkolla nappasin sieltä ihanan vaaleahkon pullonvihreän collegepuseron sieltä merkiltä WKLY, samanlainen harmaa oli jo ennestään. Niin ja pienen punoslaukun kesään/etelänmatkalle, kun oli niin hyvässä ale:ssa eli hintaa jäi n.4€. Alkukesästä löysin kivoja vaatteita Kappahlista ja pari juttua Lindexistä.

Vierailija
32/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
33/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma, Cittari, Emmy, Vinted, Bootzt, Nanso, Stocka, Zalando... onhan näitä. Pyrin ostaan edullisesti mutta laatua eli käytännössä lähes aina jonkin sortin alesta tai jollain edulla. Täyttä hintaa maksan harvoin... Ja second handina saa paljon lähes käyttämätöntä kivaa vaatetta pilkkahinnalla uusiin kaupan rytkyihin nähden. Toki tietyt jutut ostan vain uutena eli alusvaatteet, sukat, uikkarit ja urheiluvermeet.

Vierailija
34/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoosta, lentoliput on halpoja.

Vierailija
35/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaga Plaza Mayor, Marbella La Cañada, Fuengirola Miramar. Varsinkin ensin mainitusta, hyvia outlet merkkivaateliikkeita.

Vierailija
36/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK Maxx, C&A, Primark

Vierailija
37/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

&Otherstories, Stockmann (heidän oma brändi Essentials) ja joskus H&M.

Tosi vaikea löytää 30 vuotiaana sopivia merkkejä, Cubus ja Gina Tricot liian teinimäisiä, mutta Andiata ym. taas liian tätimäisiä.

Vierailija
38/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoja kauppoja tässä ketjussa.

Itse ostan lähinnä vilasta, zarasta, mangosta, veromodasta, stokkalta, h&m:sta, joskus stadiumista.

Vierailija
39/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandosta. Vila, Vero Moda, Only, Adidas, Even&Odd, Sara Field, Khujo. En jaksa kierrellä kaupoissa ja Zalandosta tilaan 1-2 kertaa vuodessa. Harvoin tulee huteja. 

40/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina olen ostanut vintedistä vaatteita.   Ja kirppiksiltä.

ei tule enää käytyä fyysisissä vaatekaupoissa ollenkaan.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä