Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkein 37, sain AMK-koulupaikan. Ei varaa muuttaa.

Vierailija
28.07.2025 |

Kelan mukaan mun terveydentilanne ei riitä opintoihin koska kärsin unettomuudesta. Oli puoltava todistus lääkäriltä ja oon allekirjoittanut vuokrasopimuksenkin seuraavalle paikkakunnalle.  Muuttokuluissa ei siis auteta ja AMK kaukana. Kellään muulla tämmöistä tilannetta ollut? Halusin opiskelemaan just että pääsisin ihan palkkatöihin ja järkeviin semmosiin. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se opiskelupaikkakunta yllätyksenä voinut tulla... 

Eikö omalla paikkakunnalla ole AMKtq, niitähän on jokapaikassa? Tai lähellä, niin, että ei tarvitse muuttaa?

Vierailija
42/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se opiskelupaikkakunta yllätyksenä voinut tulla... 

Eikö omalla paikkakunnalla ole AMKtq, niitähän on jokapaikassa? Tai lähellä, niin, että ei tarvitse muuttaa?

Kaikkiin AMk laitoksiin ei kannata mennä opiskeleen..opettajien ja opetuksen laatu voi vaihdella melkoisesti..

Itse kävin muutaman kurssin AMkssa aikuisena suorittamassa ja opettajat valitti oppilas aineksen huonoa laatua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin AP:n avauksesta mulle tulee mieleen, että ehkäpä Kelan virkailija on oikeassa arvioidessaan, ettei AP tule selviytymään opinnoista. Ehkä taustalla on 10 eri yritystä eri oppilaitoksissa, jotka kaikki menneet eri tavoin reisille. Olen itse opena amispuolella, ja todella paljon on opiskelijoita, jotka eivät psyykkisten tekijöiden vuoksi selviydy opinnoista.

Vierailija
44/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin AP:n avauksesta mulle tulee mieleen, että ehkäpä Kelan virkailija on oikeassa arvioidessaan, ettei AP tule selviytymään opinnoista. Ehkä taustalla on 10 eri yritystä eri oppilaitoksissa, jotka kaikki menneet eri tavoin reisille. Olen itse opena amispuolella, ja todella paljon on opiskelijoita, jotka eivät psyykkisten tekijöiden vuoksi selviydy opinnoista.

Jos ihan amis pohjalta lähtee nyt AMK opiskelemaan 37 vuotiaana kestää se tutkinnon hakeminen 4 vuotta ja se on pitkä aika ..lisäksi amis pohjalle opiskelu kulttuuri voi tuoda järkytyksen kun se että joutuu oikeasti opiskelemaan ja tekemään kirjallisia töitä istuu aika huonosti amis taustaiseen..

Vierailija
45/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kela liittyy tähän asiaan? Miksi yleensäkään sinulla on jotain Kelan lausuntoja? Itsekin olen opiskellut AMK:ssa eikä siihen mitään Kelan lausuntoja tarvittu. Olen myös muuttanut ja hotianut senkin ihan itse ilman Kelaa.

Vierailija
46/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä ilkeilijöistä, niitä on täällä joka ketjussa. Hienoa, että haluat opiskella ja päästä työelämään korkeasti koulutettuna. Sinunkaltaisia ihmisiä pitää nimenomaan kannustaa eikä lannistaa, niin kuin jotkut oman elämänsä luuserit täällä tekevät. 😅

WAU, GORGEESTI GOULUTETTU WOU.... OIKEIN EIIII ÄM KHEIII, ON NIIN HIENOO, NIIN HIENOO... KOHTA HILLUMAAN RUMISSA HAALAREISSA, RIEHUMAAN PITKINPOIKIN JA TUKKIMAAN KAUPAN KASSAT WOU... WOU WOUUUUUUUUUU

Vierailija
47/47 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kela liittyy tähän asiaan? Miksi yleensäkään sinulla on jotain Kelan lausuntoja? Itsekin olen opiskellut AMK:ssa eikä siihen mitään Kelan lausuntoja tarvittu. Olen myös muuttanut ja hotianut senkin ihan itse ilman Kelaa.

Kyllä kela liittyy asiaan jos AP on saanut luvan opiskella työttömyys tuella kuten työmarkkinatuella..silloin on oikeus myös asumistukeen ja opintolainan ei voi nostaa .

Mutta jos lompakko on tyhjä niin ei edes nämä rahat riitä mihinkään eli työmarkkinatuki ja asumistuki vaikka se on enempi kuin opintotuki ja asumislisä.