En oikeasti ymmärrä autoilijoiden ja varsinkin rekkojen tarvetta ahdistella pientareella ajavia pyöräilijöitä
Aivan liian usein ohitetaan liian läheltä ja kovalla vauhdilla. Se turvaväli on puolitoista metriä mutta monen mielestä se on lähinnä kosketusetäisyys.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne pientareelle sitten!
Miksi ihmeessä pyöräilijän pitäisi ajaa pientareella?
Minulle ei ole käynyt noin, mutta joskus aina joku idiootti päättää kouluttaa ohittamalla äänitorvi pohjassa. Miksi? Ymmärtäisin, jos ajaisin tien tukkona keskellä kaistaa, mutta pientareella ollessani en ole kenenkään tiellä.
eikö riitä pyörälläajelu sellaisilla kaduilla jossa on erilliset kevyenliikenteen väylät ettei tarvitse lähteä valtatien pientareille toilailemaan?
Vierailija kirjoitti:
eikö riitä pyörälläajelu sellaisilla kaduilla jossa on erilliset kevyenliikenteen väylät ettei tarvitse lähteä valtatien pientareille toilailemaan?
Miksi luulet niin?
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Joillakin on talo tai mökki sellaisella sjainnilla, että on pakko pyöräillä vaikkakin lyhyt matka, valtatietä. Autoa ei ole. Aivan sama tarve siirtyä paikasta toiseen kuin autollisilla. Sivupeili ja/tai takatutka/kamera auttaa pyöräilijää jonkin verran hengissä pysymisessä. Voi myös tallentaa kaikki laittomuudet, jota kohtaa.
Garmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mene sinne pientareelle sitten!
No ettei ole hitaampana muiden tiellä, tietysti! Eikö tämä ole ihan itsestäänselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:eikö riitä pyörälläajelu sellaisilla kaduilla jossa on erilliset kevyenliikenteen väylät ettei tarvitse lähteä valtatien pientareille toilailemaan?
Ei riitä. Joillakin on talo tai mökki sellaisella sjainnilla, että on pakko pyöräillä vaikkakin lyhyt matka, valtatietä. Autoa ei ole. Aivan sama tarve siirtyä paikasta toiseen kuin autollisilla. Sivupeili ja/tai takatutka/kamera auttaa pyöräilijää jonkin verran hengissä pysymisessä. Voi myös tallentaa kaikki laittomuudet, jota kohtaa.
Garmin
Juuri näin. On tarve ajaa paikasta toiseen ja vaihtoehdot on huono maantie tai vielä huonommat sivutiet. Eikä syy pyöräilyyn ole aina auton puute vaan tavoite välttää tyypin 2 diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole käynyt noin, mutta joskus aina joku idiootti päättää kouluttaa ohittamalla äänitorvi pohjassa. Miksi? Ymmärtäisin, jos ajaisin tien tukkona keskellä kaistaa, mutta pientareella ollessani en ole kenenkään tiellä.
Joissakin autoissa ja etenkin rekoissa äänimerkki tulee automaattisesti, jos joku on lähellä autoa ns. kuolleessa kulmassa.
Asiantuntija
Minua ei ole kukaan autoilija ahdistellut mutta taitaa johtua siitä etten pukeudu pyöräillessä spandexiin ja se asu aiheuttaa raivoa autoilijoissa. Olen paljon maallistuneemman näköinen pyöräilijä verkkareineni
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole kukaan autoilija ahdistellut mutta taitaa johtua siitä etten pukeudu pyöräillessä spandexiin ja se asu aiheuttaa raivoa autoilijoissa. Olen paljon maallistuneemman näköinen pyöräilijä verkkareineni
Mikä pyörä sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pyörä sulla on?
Kai se joku maastopyörän tapainen on.
Polkupyörä on ajoneuvo. Sillä saa ja voi ajaa ajoradalla. Moottoritiellä ei saa ajaa. liikenteessä ei ole päälleajo-oikeutta. Mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Garmin
Pari kertaa olen poliisille esitellyt auton kameran ottamaa kuvaa pyöräilijästä "pientareella". Sakot sai pyöräilijä, en minä.
Oppivathan olemaan. Samalta tuntuu jalankulkijoista kevyenliikenteen väylällä, kun raivopyöräilijät ohittavat, ja vielä tappoetäisyydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on ajoneuvo. Sillä saa ja voi ajaa ajoradalla. Moottoritiellä ei saa ajaa. liikenteessä ei ole päälleajo-oikeutta. Mikä tässä on ongelma?
Ap:n mukaan ongelma on liian läheltä ohittavat autoilijat.
pyörällä ajetaan pyörätiellä ja autolla ajetaan autotiellä. on aina kuskin punnittava tilannetta, että kannattaako ryhtyä kilpasille auton kanssa, jos itse ajelee naisten trikoissa miten sattuu. spandex-raketit kun luulevat omistavansa myös autotiet, niin oma vastuu painaa harteita jos rekan paripyörät sujahtaa ylitsesi. onnea pyöräpettereille kun kohtaloa uhmaatte autokaistoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne pientareelle sitten!
No ettei ole hitaampana muiden tiellä, tietysti! Eikö tämä ole ihan itsestäänselvää?
Jotkut pyöräilijät nyt vaan luulee olevansa niitä varsinaisia teiden kingejä.
En minäkään.
En myöskään ymmärrä sitä kun vastaan tulee pyöräilijä ja sen takana auto. Autoilija ei voi laskea nopeutta vaan sen on koukattava vastaatulevan kaistan puolelle väistääkseen pyöräilijää.