Tabu: kesät ovat sosiaalisen elämän kannalta hirveitä, kun kukaan ei ehdi näkemään
Ehkä olen sitten jotenkin kelvoton ja ö-luokkaa muiden silmissä, mutta kesäisin sosiaalinen elämä näivettyy täysin. Kukaan ei ehdi näkemään. Paras on, kun ystäväni on opettaja ja 2,5 kk loman aikana ei ehdi näkemään. Aina on jotain muuta kiirettä. Kukaan ei tule kylään, kun kutsutaan. Tai jos itse ehdottaa, että olisi liikkeellä jonkun ystävän/sukulaisen suunnalla, niin ei kutsuta kylään tai sanotaan, että nyt ei sovi. Sitten kuitenkin juostaan kaikenlaisissa muissa menoissa, juhlissa, kissanristiäisissä, mökkilomilla tms ja sellaiseen löytyy aikaa. Tai nähdään niitä ihmisiä, joita muutenkin nähdään arjessa paljon ja kaukana asuville ystäville ei tahdo löytyä aikaa. Ja kyse ei ole siitä, että ehdottaisin näkemistä suosituimmille viikonlopuille, vaan ihan arjeksi silloin, kun muut ovat lomalla. Lapsellekaan on vaikea sopia kaveritreffejä kesälle, kun kaikki ovat omissa menoissaan.
Kommentit (3)
Ikävä kyllä todellisuus on se, että kesällä monet näkevät vain niitä, jotka ovat kaikista läheisimpiä. Muille ei haluta uhrata kallisarvoisia lomapäiviä.
Kannattaa itse tehdä ratkaisu ja lakata pitämästä yhteyttä tuollaisten kanssa. Eivät arvosta sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä todellisuus on se, että kesällä monet näkevät vain niitä, jotka ovat kaikista läheisimpiä. Muille ei haluta uhrata kallisarvoisia lomapäiviä.
Kannattaa itse tehdä ratkaisu ja lakata pitämästä yhteyttä tuollaisten kanssa. Eivät arvosta sinua.
Mulla kesti jopa vuosikymmeniä tajuta tämä. Aloittajan ystävillä on muuta seuraa jonka kanssa viihtyvät paremmin. Ei liity mitenkään siihen että olisivat jotenkin erityisen ilkeitä ihmisiä. Kaikista mukavampien ihmisten seura on suosituinta, joten ovat siis luultavasti mukavia ihmisiä.
Mulla "ystävä" yritti katkaista välit sillä, kun kesälläkin naukui, ettei nyt ehdi näkemään. Kesti tajuta, että ei halunnut nähdä. Asuttiin 40 minuutin matkan päässä toisistamme.