Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdä testamentti toisen puolesta?

Vierailija
28.07.2025 |

Pitäisi tehdä äidin testamentti hänen puolestaan, mutta miten. Minä saisin perintöä vähän, eivät sisarukseni. En ole painostanut häntä mitenkään. Miten minun pitäisi toimia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valmis pohja:

TESTAMENTI

MINÄ, KIIMA-JOHANNA ANUSPERÄ, TESTAMENTAAN KOKO OMAISUUTENI TYTTÄRELLENI TYTTI-KAURA ANUSPERÄLLE!!! MUILE EN JÄTÄ MITÄÄN!!!

PIIKKIÖSSÄ, 28.7.2025

KIIMA-JOHANNA ANUSPERÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään voi tehdä tuollaista testamenttia toisen puolesta. Ohjaa hänet ammattilaisen puheille. Mieti kuitenkin ensin, kannattaako pilata välit sisarusten kanssa, jos kysymyksessä on pieni perintö.

Vierailija
4/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat tekstin ja sitten käsket äitiäsi allekijoittamaan sen. Todistajat haalit jostain. Tai teette verkossa äitisi tunnuksilla. Kai sitä voi yrittää väärentääkin ja siihenkin varmaan löytyy ohjeet. Google on kaverisi. 

Vierailija
5/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksillasi on silti oikeus vaati lakiosaa perinnöstä, vaikka äitisi tekisikin testamentin. Googlaa.

Vierailija
6/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvä porvoolainen juristi!

Vierailija
7/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään voi tehdä tuollaista testamenttia toisen puolesta. Ohjaa hänet ammattilaisen puheille. Mieti kuitenkin ensin, kannattaako pilata välit sisarusten kanssa, jos kysymyksessä on pieni perintö.

Sehän tässä onkin ongelma, että perittävä "asia" ei ole taloudellisesti hintava. Mutta miten niin en voi tehdä testamenttia, siis kirjoittaa tiedot hänen puolestaan paperille toki esteettömät todistajat ja vanhuksen allekirjoitus.

Vierailija
8/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä onkin ongelma, että perittävä "asia" ei ole taloudellisesti hintava. Mutta miten niin en voi tehdä testamenttia, siis kirjoittaa tiedot hänen puolestaan paperille toki esteettömät todistajat ja vanhuksen allekirjoitus.

Sisarukset saavat kuitenkin lakiosuutensa, vaikka kieroilisit minkälaisen testamentin itsellesi. Googlaa asia, niin huomaat että lasten sulkeminen pois perinnösttä ei ole ihan helppo juttu.

Vierailija
9/9 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyse mistään isosta asiasta eikä kieroilusta vaan äiti haluaa antaa mulle muiston, koska haluaa. Olen kyllä hoitanut äitin asioita jo vuosia.7