Helleputki jatkuu :(
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan! 🌞🌞🌞😍😍😎
Mistä ja miten sä nyt siis nautit?
Olen eri, mutta nautin siitä että pääsee esimerkiksi melomaan, pelaamaan tennistä, tekemään kahvakuulatreeniä nurmikolla tai järveen uimaan, ja niitä kaikkia tarkenee hyvin tehdä.
Eikö niitä tarkene tehdä 23-25 asteen lämpötiloissa, pitääkö olla 30 astetta?
Ei nyt välttämättä, mutta eipä sitä oikein itse voi valita.
Koko elokuu kun olisi helteitä niin hyvä. Se korvaisi osittain tuota alkukesää joka oli kyllä karmaiseva kokemus, satoi ja satoi päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hellehullu kihertelee nautinnosta, kun eläinten, vanhusten ja ihan täysin terveiden ihmistenkin mätäneviä ruumiita kasaantuu kaikkialle.
Olihan teille kylmän ilman ystäville sopivan viileä touko ja kesäkuu. Miksei me muut saatais nyt nauttia sitten edes muutamaa viikkoa?
"Mistä ja miten sä nyt siis nautit?"
Minä ainakin loikoilen terassilla ja saatanpa nukahtaa, kun kevyt tuuli hyväilee ja lämmintä auringossa tuskin 60.
Tässä on matkaa vielä vuoden 1997 hellejaksoon, taisi olla yli 50 päivää putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellehullu kihertelee nautinnosta, kun eläinten, vanhusten ja ihan täysin terveiden ihmistenkin mätäneviä ruumiita kasaantuu kaikkialle.
Olihan teille kylmän ilman ystäville sopivan viileä touko ja kesäkuu. Miksei me muut saatais nyt nauttia sitten edes muutamaa viikkoa?
Kesäkuu oli ihan normaali Suomen kesä. Sellainen, joka näille leveysasteille kuuluisikin. Olin n. 20 astetta lämmintä, enimmillään 23, ja vuorotellen satoi ja paistoi (ainakin täällä, paikoittaisia tulva-alueita ei lasketa nyt koko maan kattavaksi). Ulkona tuoksui samalle kuin kesät minun lapsuudessa kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että nämä ruumiskasat ei ole ylittäneet uutiskynnystä, itse en ainakaan ole sellaisiin törmännyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuu oli ihan normaali Suomen kesä. Sellainen, joka näille leveysasteille kuuluisikin. Olin n. 20 astetta lämmintä, enimmillään 23, ja vuorotellen satoi ja paistoi (ainakin täällä, paikoittaisia tulva-alueita ei lasketa nyt koko maan kattavaksi). Ulkona tuoksui samalle kuin kesät minun lapsuudessa kasarilla.
Tänä kesänä oli yksi myöhäisimmistä ajanjaksoista koskaan kun mitattiin ensimmäinen hellepäivä eli kyllä se ihan poikkeuksellisen kylmä ja sateinen 2kk oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi seuraava talvi tulee sitten olemaan todella pitkä ja ihanan viileä 😎
Toivon hellehulluille mahdollisimman pahaa kaamosmasennusta ja se tulee kyllä aivan varmasti toteutumaan, sillä eiväthän he voi ulkoilla kun on "liian kylmä" 😂
Miksi sinua ahdistaa noin paljon se,että suurinosa ihmisistä pitävät kesästä ja siihen kuuluvasta lämmöstä. Ahdistaa niin paljon,että toivot heille huonoa oloa talvella. Mitä se on sinulta pois jos joku tykkää lämmöstä, odota vaan talvea rauhassa niin saat nauttia sen normaalin 8 kuukautta mitä talvi kestää Suomessa. Me jotka emme Suomen talvesta pidä,emme myöskään vietä talvi Suomessa.
Jos sulla on mahdollisuus viettää se 8kk ulkomailla, mikset vain asu siellä vakituisesti? Varmasti on ne kesät vieläkin kuumempia siellä, mistä varmastit nautit e
Kaikilla ei ole mahdollisuutta työn, rahan, perheen tms syyn takia. Ymmärtät varmaan. Vaikka kuinka mieli tekisi lomiakin on vain n 5 vkoa vuodessa
Itse olen onnellisessa asemassa ja voin olla suurimman osan vuotta pois Suomesta nauttimassa lämmöstä, valosta, mielenrauhasta ja kivuttomuudesta. Ilman jäähdytystarvetta.
Kesät on pidempiä ja kuumempia. Onneksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan! 🌞🌞🌞😍😍😎
Olen eri, mutta nautin siitä että pääsee esimerkiksi melomaan, pelaamaan tennistä, tekemään kahvakuulatreeniä nurmikolla tai järveen uimaan, ja niitä kaikkia tarkenee hyvin tehdä.
Tarvitsetko oikeasti kovan helteen, jotta tarkenee tehdä?
Hieman saisi kyllä viiletä. Ei ole mukavaa kun omassa kämpässä on yötä päivää ainakin 27 lämmintä ellei jopa enemmänkin. Kivitalo, ei yhtään tuule pihalla niin asunto ei yölläkään viilene vaikka aukaisee ikkunan yöksi. Voisi tulla kunnolliset viileät ilmat niin saa asunnon tuuletettua kunnolla. Sadettakin saa tulla, ei ole kiva katsoa kun ruoho nahistuu. Rakastan ruohon tuoksua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan! 🌞🌞🌞😍😍😎
Tarvitsetko oikeasti kovan helteen, jotta tarkenee tehdä?
Onhan se mukavampaa silloin.
Ei tällaiset viikkokausien helteet ole minustakaan kivoja. Muutama hellepäivä silloin tällöin ja muuten leppeä alle 25 kesäsää olisi hyvä.
Säätä voi valita mieleisekseen, mutta tämä kuumuuskin on parempi kuin se 10-14 astetta mitä oli koko hiton kesäkuu. Sen lisäksi, että jatkuvasti satoi. Parasta olisi 25 asteen tuntumassa.
Onko siis niin että kun syyllistä tähän tilanteeseen ei löydy niin aletaan sitten vihaamaan ja vainoamaan niitä jotka nauttivat helteistä? Onko se heidän syynsä että teillä on tukalaa ja vanhuksia kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin että kun syyllistä tähän tilanteeseen ei löydy niin aletaan sitten vihaamaan ja vainoamaan niitä jotka nauttivat helteistä? Onko se heidän syynsä että teillä on tukalaa ja vanhuksia kuolee?
Molemmat osapuolet vainoaa toisiaan ja yllyttää yhteenottoihin.
Meitä jotka emme nauti helteistä ei tarvitse toivottaa Siperiaan. Haluan vain kohtuullisen sään, eli ei yli 20 plussa-astetta. Luulisi sen riittävän myös lämpimästä pitävälle. Jotka haluaa käristyskupoliin voivat mennä Espanjaan tai peräti Arizonaan, jossa on 50 astetta. Luulenpa että hellehulluille tulisi niissä asteissa äitiä ikävä ja Suomen viileä kesäkuu alkaisi houkuttelemaan. Vaatteita kun voi aina lisätä, mutta ei ottaa pois, ellei halua olla alasti julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Meitä jotka emme nauti helteistä ei tarvitse toivottaa Siperiaan. Haluan vain kohtuullisen sään, eli ei yli 20 plussa-astetta. Luulisi sen riittävän myös lämpimästä pitävälle. Jotka haluaa käristyskupoliin voivat mennä Espanjaan tai peräti Arizonaan, jossa on 50 astetta. Luulenpa että hellehulluille tulisi niissä asteissa äitiä ikävä ja Suomen viileä kesäkuu alkaisi houkuttelemaan. Vaatteita kun voi aina lisätä, mutta ei ottaa pois, ellei halua olla alasti julkisella paikalla.
Mitä tekemistä kenenkään haluamisilla on sään kanssa??
Vierailija kirjoitti:
Ei, 20 astetta ei ole hyvä kesäsää. Ei se riitä minulle eikä sen onneksi tavallisessa Suomen kesässä tarvitsekaan. Haluan nauttia helteistä omalla kotipihallani, joten en halua lähteä Arizonaan yhtään sen enempää kuin sinäkään Siperiaan.
Eikö niitä tarkene tehdä 23-25 asteen lämpötiloissa, pitääkö olla 30 astetta?