Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa mennä kaupassa itsepalvelukassalle koska en ole käyttänyt koskaan ja varmaan munaisin itseni.

Vierailija
26.07.2025 |

Tänään jonotin yhden  jäätelötikun kanssa normaalikassalle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ohjeet näytöllä mitä tehdä. Ja myyjän voi pyytää neuvomaan jos tarttee. Olen useasti heiltä apua saanut, kun jotain ongelmaa tms ollut.

Käytännössä:

Paina aloita-nappia

Skannaa tuotteet

Paina maksa-nappia

Käytä etukorttia ja maksukorttia

Ota kuitti mukaan ja sitä käytät portin luona olevaan pylvääseen, jotta portti aukeaa. Lukeepi siitä viivakoodin.

Vierailija
2/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta että mokaat. Jokaisen maailma pyörii hänen itsensä ympärillä, joten muiden jutut unohtuu heti. Sitä paitsi jos mokaa niin se on oikeasti vain hauskaa, jos on päässyt egostaan yli niin ettei ota itseään liian vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fyysisesti mahdollista, ettei osaisi. Kuten yllä kuvattu: tuotteiden skannauksen teet itse. Muuten ei ns. millään tavalla poikkea kassalla asioinnista.

Vierailija
4/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaudu jollekulle tuttavallesi ja pyydä, että hän näyttää ensimmäisellä kerralla. Itse olen aika tottunut käyttämään niitä, mutta lievältä sekoilulta ei voi aina edelleenkään välttyä. Kuten että kun kuitti täytyy näyttää lukijalaitteelle ostokset tehtyään, jotta pääsee ulos, iskee hämminki sen suhteen miten päin sitä kuittia sille laitteelle näytetään.. Hieman noloa.

Vierailija
5/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin itsepalvelukassaa, munasin ja pyysin myyjää apuun, ja muutamaa minua tuijotellutta asiakasta en ole toiste nähnyt.

Sillä lailla se toimii. Siinähän ne minua tuijotelleet miettivät vaikka lopun elämäänsä, muut jatkavat elämäänsä.

Vierailija
6/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse munasin Lidlin itsepalvelukassalla: en tajunnut ottaa kuittia ja ilman kuittia ei pääse ulos, kun portti aukeaa kuitti skannaamalla. Onneksi pääsin livahtamaan toisen asiakkaan vanavedessä niin ettei vartija huomannut.

Vierailija
7/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, yllätyt iloisesti. 

Vierailija
8/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaan! Jos munaat, niin pyydät myyjän apuun. Ja sitä ei tarvitse tippaakaan hävetä, on meille myyjille ihan normisettiä. Niitä mokia sattuu joskus ihan kaikille, myös minulle, joka olen vuosia niitä operoinut. 

Vierailija
9/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kokeillut ja kuten arvata saattaa, ei toiminut. Olin vain kengät ostamassa eikä lukenut millään viivakoodia, ei mitään ohjeita mitä muuta voisi tehdä. 

Ulkomailla olen kyllä käyttänyt ja siellä ne aina toimineet, mutta Suomessa jatkossakin perinteiselle kassalle.

Vierailija
10/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatoimikassa, helppo kassa vie myyyjien työpaikkoja

tulevaisuudessa. 

Jo nyt havaittavissa, kun monta omatoimi-kassaa rivissä, 

niin normikassa jossain hyllyttää - "ohjaillaan"

pois perinteiseltä kassalta poispäin.

Vierailija
11/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, asutaan  vielä pienellä paikkakunnalla niin koko kylä tietäisi jos munaisin itseni itsepalvelukassalla.

Vierailija
12/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatoimikassa, helppo kassa vie myyyjien työpaikkoja

tulevaisuudessa. 

Jo nyt havaittavissa, kun monta omatoimi-kassaa rivissä, 

niin normikassa jossain hyllyttää - "ohjaillaan"

pois perinteiseltä kassalta poispäin.

Kuule. Meidän myyjien hommat on vaan lisääntyneet jo pitkän aikaa, mutta työaika on pysynyt samana. Mene sinne itsepalvelukassalle ja anna meille mahdollisuus sekin pieni hetki käyttää niihin muihin hommiin, mitä meiltä kassatyön ohessa vaaditaan. Ei meiltä kaupasta työt lopu, ei tarvitse olla huolissaan. 

Vierailija
13/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ketään ei kiinnosta vaikka miten siellä harjoittelet.

Vierailija
14/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vain palvelukassoilla muualla kuin Ikeassa. Haluan tukea kassahenkilöiden työllisyyttä niin prismassa kuin myös burger kingissä. Jos itsepalvelukassalta saisi merkittävän alennuksen korvauksena tekemästäni työstä niin sit olis eri asia.

Vierailija
15/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sillai, että kuittia ei tulostunut. Huikkasin kassapojalle, mitä teen. Hän neuvoi vain menemään toisen asiakkaan perässä ulos.

Vierailija
16/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää. Kerran skannasin yhden tuotteen kahdesti, toisella kertaa päräytin siihen sitten venäjänkielisen selostuksen päälle. Kyllä hävetti. 

Vierailija
17/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt hetkeen käyttänyt, kun aina se kassa sekoilee ja pitää odottaa myyjää. Ja on ollut niin isot ostoksetkin aina, ettei jaksa.

Vierailija
18/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään enää. Kerran skannasin yhden tuotteen kahdesti, toisella kertaa päräytin siihen sitten venäjänkielisen selostuksen päälle. Kyllä hävetti. 

No ei tuossa ole mitään hävettävää. Sitten vaan myyjää avuksi. Ihan peruskauraa.

Vierailija
19/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan opettelee sen itsepalvekassan käyttöä, siinä voi pyytää apua. Eihän sitä tietenkään voi kaikkea heti osata.

Vierailija
20/24 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännetääs näin päin. Oletko joskus nähnyt, että jollain on ollut ongelmia itsepalvelukassalla? Oletko jäänyt tuijottamaan, miettinyt jälkeenpäin, ja jopa juoruillut jollekin, että olipa siinä nolo henkilö?

Tai mitä itse ajattelisit henkilöstä, joka tulisi sulle täpinöissään kertomaan että "Arvaa mitä, joku ei osannut käyttää itsepalvelukassaa".

Niinpä. Normaali ihminen huolehtii omista asioistaan, eikä huomaakaan toisten pikku kohelluksia.

Sitä paitsi se itsepalvelukassan käyttäminen on todella helppoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi