Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos uidessa tulee hirveä suonenveto? Mulla on joskus tosi rankkoja ja suhtkoht yhtä aikaa molemmissa jaloissa. loissa.

Vierailija
26.07.2025 |

Mulla on joskus tosi rankkoja yöllä ja ollut niin että suhtkoht yhtä aikaa molemmissa jaloissa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelluminen auttaa.

Vierailija
2/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelluisin ja vaikka käsillä kauhoisin pikku hiljaa rantaa kohti. Ei saa mennä paniikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellun ja odotan että se menee ohi? 

Vierailija
4/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa uida rannan suuntaisesti ja pysyä matalalla. Jos suonta alkaa vetämään uidessa niin käsillä pystyt uimaan vähän, mutta kyllä se niin helvetillinen tunne on, että siinä vaiheessa kannattaa kyllä olla lähellä paikkaa josta pääsee vedestä pois. Kokemusta on.

Vierailija
5/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollut itselläni tosi kova kramppi pohkeessa tai jalkapohjassa, levossa ollessa. Ihan on työ, että siinä pystyy olemaan. Vain täysin paikallaan ja sattuu kovaa, yhtään milliä ei liikauttaan raajaa pysty. Miten siinä tilassa, jos laaja kramppi olisi, voisi edes saada itseän kellunta-asentoon? Ihmisiä on vajonnut pinnan alle krampin vuoksi kyllä.

Vierailija
6/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän uidessa vesijuoksuvyötä. On ollut läheltä piti etten hukkunut kramppeja ennen sitä.

Karmeessa krampissa on tosi vaikea kellua. 

Vierailija
7/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meressä ja järvessä perussääntö on uida niin matalassa vedessä että saa jalat pohjaan. Suonenvetoon voi hukkua.

Vierailija
8/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kovia kramppeja jaloissa öisin. Joskus tulee mustelmiakin. Mutta kyllä minulla niiden aikana tuntuu toimintakyky pelaavan. Oletan siis, että saisin käsillä pidettyä itseni pinnalla krampin keston ajan. Pahin vaihe ei minulla kestä kovin kauaa. Tiedå sitten, kun ei ole onneksi kokemusta.

Vierailija
9/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovasti vetää suonta uidessa niin vetää keuhkot täyteen ilmaa eikä edes yritä kellua tai uidaräpistellä. Siinä menee vaan paniikkiin. Antaa itsensä painua, koko ajan rauhallisena pysyen, pinnan alle ja hieroo krampin pois. Sitten pintaan ja matka jatkuu. Näin opetettiin 70-luvulla kun olin itse uimakoulussa.

Vierailija
10/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uit käsillä rantaan. Olen saanut kerran suonenvedon uima-altaassa molempiin pohkeisiin yhtä aikaan ja uin käsillä altaan laitaan. Kannattaa kokeilla vain käsillä uimista järvessäkin vastaisen varalle. Olen huomannut saavani suonen vedon helposti nimen omaan aivan tietyllä tavalla liikkumalla. Mulla on paras uida jalat mahdollisimman rentoina. Ui sen verran lähellä rantaa että pääse kuivilla pelkillä käsilläkin uimalla.

Vierailija
11/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kovasti vetää suonta uidessa niin vetää keuhkot täyteen ilmaa eikä edes yritä kellua tai uidaräpistellä. Siinä menee vaan paniikkiin. Antaa itsensä painua, koko ajan rauhallisena pysyen, pinnan alle ja hieroo krampin pois. Sitten pintaan ja matka jatkuu. Näin opetettiin 70-luvulla kun olin itse uimakoulussa.

Mä en edes osaa upota/sukeltaa vaan kellun aina vaistomaisesti

Vierailija
12/12 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meressä ja järvessä perussääntö on uida niin matalassa vedessä että saa jalat pohjaan. Suonenvetoon voi hukkua.

Ei voi, ihmisillä on kädet sitä varten joita käytetään enemmän uimiseen kuin jalkoja. Miten luulet että pyörätuolia käyttävät uivat vaikkei jalat toimi ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi