Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri: myös 30-asteen helteellä kannattaa lähteä lenkille

Vierailija
25.07.2025 |

Mammoilla meni nyt viimeinenkin tekosyy linnottautua sohvalle syömään keksejä 🤣 LENKILLLE NIIN KUIN OLISI JO!

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/df35f330-df74-47af-9c93-48eaf…

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin keskustelu taas karkaa lapasesta, niin ymmärretään että nyt tarkoitetaan ns.perustervettä ja normaalia ihmisistä. Joten ei tarvitse tulla kertomaan 25 sivua teidän sairauksista ja rajoitteista.

Vierailija
42/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassakin voi ajaa kuntopyörällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käyn juoksemassa näillä helteillä (toki mielummin aamulla tai illalla), enkä ymmärrä miten jotkut ihmiset eivät voi tehdä mitään kun on näin kuuma. Kyllä peruskuntoisen pitäisi pystyä liikkumaan helteilläkin. Eri asia jos on joku sairaus. On just parasta mennä juoksemaan ja sen jälkeen pulahtaa mereen. 

Vierailija
44/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin on oikein mukava sää käydä rauhallisella kävelyllä. Kaiken sanomisen voi varsinkin johonkin terveelliseen kehottamisen voi ja pitää ymmärtää väärin.

Vierailija
45/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hoikka ja urheilen ympäri vuoden, kesän helteitä olen aina vihannut enkä todellakaan totu. En tosin vaan makaa syömässä keksejäkään.

Nää lekurit opastaa ihmisiä lämpövalvaukseen ja nestehukkaan, mitä ihmettä? 😳 Tuo on vaarallista!

Miksi muuten AP et ole lenkillä?

Mun "tekosyy" on että olen noussut 05 ja painunut metsään poimimaan mustikoita. Lenkit säästän viileämmille ilmoille ihan suosiolla.

Olen lenkkeillyt jo tänään. Ja teen toisen lenkin alkuillasta.

Ap

Niin ja lämpötila oli ja tulee olemaan +30 astetta?

En ihan usko että säkään just nyt lähtisit tonne porotukseen. 

Vierailija
46/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ei ole totta, vaan vaarallinen ohje joillekin. Nuori terve urheilija jaksaa ehkä helteessä vähän aikaa, ellei tule lämpöhalvaus ja auringonpistos, jos menee varjoissa. Jos pumppu värisee kuumassa keski-iässä tai on sairauksia, ei todellakaan kannata riskeerata ihan kaikkea, ottaa tuulettimen esille. Menee viileämpään aikaan myöhään tai keksii muuta. Sama pakkasella, pitää miettiä ja onko liukasta.

47/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään aamulla 6 aikoihin lenkillä silloin oli 18astetta.

en menisi 30 asteen kuumuudessa lenkille.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
48/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käyn juoksemassa näillä helteillä (toki mielummin aamulla tai illalla), enkä ymmärrä miten jotkut ihmiset eivät voi tehdä mitään kun on näin kuuma. Kyllä peruskuntoisen pitäisi pystyä liikkumaan helteilläkin. Eri asia jos on joku sairaus. On just parasta mennä juoksemaan ja sen jälkeen pulahtaa mereen. 

Jaa. Oon hyvä kuntoinen ja hoikka ja mua vaan inhottaa tuo keli, liikun ulkona sen mitä pakko on ja urheilen nää säät sisällä viilennyksellä tai käyn lenkillä hyvin varhain aamulla tai kävelyllä myöhään illalla.

Tää sää vaan oikeasti tuntuu todella epämukavalta ja koettelee kärsivällisyyttä. Muutenkin olen aina ollut syys ihminen, silloin olen täynnä energiaa.

Miten ihmiset jaksaa ihmetellä, että ihmiset ei ole samanlaisia.

Vierailija
49/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Mutta tottakai tulee helteelläkin lenkkeiltyä. Toivottavasti jengi ei ole oikeasti istunut kuukautta sisällä ja olleet siinä uskossa, että se olisi terveellisempää kuin helteellä ulkoilu. 

Kyllä osa kävelee. Mutta tuskin ihan kuumuusoireisena edes kävely toimii, jos syke alkaa nousta liikaa joillakin. Pitää olla olo ok.

Vierailija
50/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käy lenkillä viileällä niin miksi nyt pitäisi?

Vierailija
51/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari kertaa ollut niin idiootti, että oon lähtenyt +25 asteessa täydellä auringonpaisteessa lenkille. Kummallakin kerralla lämpöhalvaus. 

Ja kyllä, urheilen muuten päivittäin mutta nää skippaan. Se on vaan tyhmää. 

Mutta tosi kiva jos jollekin sopii.

Vierailija
52/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei taida itse urheilla tai jos urheilevat niin käyvät muodikkaasti hyvin ilmastoidulla salilla ja sit tulevat huutelemaan taviksille että ihan hyvä on lenkkeillä tällä kelillä 🤦

Vierailija
53/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikomustakaan alkaa liikkumaan ja urheilemaan. Hsluan helpon elämän ja kuolla ennen ydinsotaa. Jeesuksen luona on paras!

Vierailija
54/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenialaiset on maailman kovimpia juoksijoita, eikä siellä kukaan marise näissä lämpöasteissa.

Vuoristossa ei ole kuuma.

Vierailija
55/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tuntia töitä tuolla helteessä riittää. Juoksut on nyt tauolla. Salilla käyn normaalisti, kellarissa on mukavan viileää treenata.

Vierailija
56/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähteä jos lääkäri ottaa reppuselkään. Voin taputtaa tahtia.

Vierailija
57/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ovat olleet ylipainoisia niin pitkään he eivät ymmärrä miltä helle tuntuu normaalipainoisille ja sellaisille jotka ei ole täysin rapakunnossa rööki huulessa ja kaljatölkki kädessä 24/7.

Vierailija
58/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen pystyy. Huonokuntoisen ei pidä yhtäkkiä revitellä helteillä. 

Vierailija
59/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ovat olleet ylipainoisia niin pitkään he eivät ymmärrä miltä helle tuntuu normaalipainoisille ja sellaisille jotka ei ole täysin rapakunnossa rööki huulessa ja kaljatölkki kädessä 24/7.

Luuletko tosiaan että laihoilla on kaikilla hyvä olla helteellä ja menevät muka aurinkoon jossa porottaa niin, että voi kananmunan paistaa pannulla.

Vierailija
60/76 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin keskustelu taas karkaa lapasesta, niin ymmärretään että nyt tarkoitetaan ns.perustervettä ja normaalia ihmisistä. Joten ei tarvitse tulla kertomaan 25 sivua teidän sairauksista ja rajoitteista.

En normaali ihminenkään kävele helteellä siellä sun täällä koko ajan. Kyllä moni haluaa nopeasti jäähdytyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan