Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia asioita elämässä voi yksin kokea jotka jää mieleen?

Vierailija
25.07.2025 |

Jos ei oo ystäviä tai paljon muitakaan tuttuja kenen kanssa tehdä mitään

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto, kulttuuri, uusien paikkojen näkeminen.

Vierailija
2/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis vaikka mitä! Jää elämä elämättä, jos oottelee kaveria mukaan. Harrastamaan jotain johonkin porukkaan vaan! Ja matkoille, tapahtumiin, kaikkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu tulee nyt ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
4/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pohjois-norjaan koirani kanssa, muistan sen reissun kyllä kuin eilisen.

Vierailija
5/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin pohjois-norjaan koirani kanssa, muistan sen reissun kyllä kuin eilisen.

Itsekin ajatellut tälläistä Norjan reissua yksin. Aina tapaa ihmisiä reissussa, joiden kanssa syntyy keskusteluja. Ja yksin matkatessa ei tarvitse ottaa toisen aikatauluja huomioon. Toki mieluummin kaverin kanssa on aina kivempi liikkua, mutta jos tulee sellainen tilanne, että kukaan ei juuri silloin pääse reissuun kun itse lähdössä. Ennen ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin lähtenyt yksin, mutta nykyään on tullut paljon koluttua paikkoja yksinkin.

Vierailija
6/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy käpöttelemässä tai vaikka fillarilla ajamassa. Katso ja ihmettele.

Vierailija
7/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet tollaisen elämän kokemuksessa olevan jotenkin oleellista tai tärkeää? 

Vierailija
8/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut asunnottomuuden.

Ensimmäisen auton osto suoraan liikkeestä.

Vierailija
9/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokenut asunnottomuuden.

Ensimmäisen auton osto suoraan liikkeestä.

Autolla sitten ympäri Eurooppaa ja matkalla kokee vaikka mitä.

Vierailija
10/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla matkustelu.

Vierailija
11/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu, retkeily, keikat, festarit, Conit yms yksin voi tehdä kaikkea! 

Vierailija
12/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajuaa miksi joku ihminen oli kuin haluaisi sanoa jotain, meni siis monta vuotta.

Vierailija
13/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on toki erilaisia ja tunnen aika moniakin, jotka eivät osaa oikein yksin tehdä mitään. Itse taas nimeomaan teen ennemmin asioita ihan omassa seurassani. Olen matkustanut jenkkeihin yksin ja Euroopassakin usein, joskus menen vaan johonkin toiseen kaupunkiin kun saa edullisia junalippuja ja katselen siellä maailman menoa. 

Näyttelyt esimerkiksi kiinnostavat minua yksin, koska voin kiertää omalla ajallani katsomassa.

Kalastus ja yleensäkin luonnossa oleminen yksin on hyvin puhdistavaa ja hyväksi ihmiselle. OIkeastaan kaikkea voi tehdä yksin, paitsi nimeomaan ryhmäaktiviteeteiksi tarkoitettuja asioita kuten joitain pelejä jne.

Jopa ravintolassa syöminen yksin on toisinaan erittäin miellyttävää. 

Olen pitkässä parisuhteessa ja minulla on laaja ystäväverkosto, mutta silti koen että oma seura on usein parasta seuraa.

Vierailija
14/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on toki erilaisia ja tunnen aika moniakin, jotka eivät osaa oikein yksin tehdä mitään. Itse taas nimeomaan teen ennemmin asioita ihan omassa seurassani. Olen matkustanut jenkkeihin yksin ja Euroopassakin usein, joskus menen vaan johonkin toiseen kaupunkiin kun saa edullisia junalippuja ja katselen siellä maailman menoa. 

Näyttelyt esimerkiksi kiinnostavat minua yksin, koska voin kiertää omalla ajallani katsomassa.

Kalastus ja yleensäkin luonnossa oleminen yksin on hyvin puhdistavaa ja hyväksi ihmiselle. OIkeastaan kaikkea voi tehdä yksin, paitsi nimeomaan ryhmäaktiviteeteiksi tarkoitettuja asioita kuten joitain pelejä jne.

Olen pitkässä parisuhteessa ja minulla on laaja ystäväverkosto, mutta silti koen että oma seura on usein parasta seuraa.

Ratkaisevaa tuossa onkin se, että olet pitkässä parisuhteessa. Silloin itsekin nautin tehdä asioita yksinkin. Mutta kun ei ole ketään, kaikki yksin tekeminen vain pahentaa oloani.

Vierailija
15/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää totta niin! Koko nuoruuden kävin yksin paikoissa, elokuvateattereissa, lintsillä yms. Olo vain paheni kun ei ollut siloin edes kavereita. 

Vierailija
16/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin jos lähtee yksin vaeltamaan tai matkalle, niin siellä loppujen lopuksi yksin on. Oon itse entinen yksinäinen ja aina tuskailin sen kanssa, että lähdenkö yksin. Lopulta rohkaistuin ja ymmärsin että moni muukin on matkalla tai vaelluksella yksin. Esim. Matkustellessa on helppo tutustua muihin soolomatkustajiin ja sopia vaikka illallistreffit. Aika paljon itsestä kiinni.

Vierailija
17/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistelen menneisyyttäni ja lapsuutta niin ei muita hetkiä muistukaan mieleen kuin niitä kun olin yksin. Ja on kuitenkin ihan ihmistenkin seurassa tullut oltua.

Vierailija
18/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ratkaisevaa tuossa onkin se, että olet pitkässä parisuhteessa. Silloin itsekin nautin tehdä asioita yksinkin. Mutta kun ei ole ketään, kaikki yksin tekeminen vain pahentaa oloani".

Eli tarvitset parisuhteen voidaksesi tehdä yksin asioita.

Todella terve asenne ja ennustanee pitkää ja antoisaa parisuhdetta.

Ja muutenkin, jos et viihdy edes omassa seurassasi, miten kukaan muukaan sun seurassa vois viihtyä?

Vierailija
19/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristoristeiyt, saariretket, jokilaivaristeilyt, talvella avantosauna, uuden opiskelu toisella paikkakunnalla, retriitit, tapahtumat, joihin on matkustettava esimerkiksi.

Vierailija
20/21 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan mitä vain jos tohtii yksin lähteä niitä asioita kokemaan.