Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatko, jos et tunnista puhelinnumeroa?

Vierailija
25.07.2025 |

Itse yleensä en, koska lähes sataprosenttisella varmuudella kyseessä on puhelinmyyjä. Ja oletan, että jos jollain on jotain oikeasti tärkeää asiaa, niin hän kykenee jättämään minulle viestin.

Ainoana poikkeuksena tähän ovat toki tilanteet, joissa tiedän odottaa puhelua.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän millaisesta numerosta poliisi soittaa? 

2/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vastaan. Puhelinmyyjiä on kiva härnätä. Kyselen kaikenlaista, enkä kuitenkaan osta mitään. Halpaa hupia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaile puheluihin.

Vierailija
4/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on hyvä palvelu, tulevat ihan ovelle asioimaan.

Vierailija
5/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa.

Vierailija
6/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kyllä kun olen työtön työnhakija, pakko vastata jos töitä haluaa.

Vierailija
7/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Jos on joku tyrkyttäjä/härikkö/robotti, katkaisen puhelun ja ilmiannan numeron häirikkösoittajana.

Mulla on salainen numero ja Robinson, joten todella harvoin soitellaan.

Vierailija
8/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki vastaan. Outoa ettei puheluun voi vastata. Jos se on joku kaupustelija, niin kieltäytyy vain samantien. 

Vierailija
9/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, jos tunnistan numeron puhelinmyyjäksi numeron alun perusteella. Soittelevat usein samanalkuisista numeroista. Muuten vastaan yleensä.

Vierailija
10/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Kyllä mä vastaan. Puhelinmyyjiä on kiva härnätä. Kyselen kaikenlaista, enkä kuitenkaan osta mitään. Halpaa hupia...

Hyvin ikävä piirre ihmisessä härnäillä huvikseen.

Vierailija
11/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on hyvä palvelu, tulevat ihan ovelle asioimaan.

Ei aina

Vierailija
12/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin varottaa 90% häirikkösoitoista joten niille lyön luurin korvaan ja estän. Joskus tulee vastattua mutta vastaan aina vaan sanomalla haloo. Kun toisesta pääsät alkaa paperista luettu "soittelen iloisella asialla" tai jotain muuta sontaa sanon ei kiitos ja lopetan puhelun.

Soittaja voi olla myös pankki, vakuutusyhtiö, rekrytoiva firma jne. eli kannattaa vastata.

Vierailija
13/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin vastattujen puhelujeni listaa, viimeisimmät vastatut:

-Kuormurikuski soitti, toi pihalle multaa.

-Elisan suunnittelija soitti, sovittiin katselmusaika missä katsotaan valokuidun reititys tontilla.

-Automyyjä soitti, kyseli oliko hänen sähköpostitse laittamansa tarjous kilpailukykyinen?

-IV suodatinmyyjä soitti, sanoi että edellisestä tilauksesta on 6kk, laitetaanko uudet samanlaiset?

Noista ainoa jonka soittoa osasin odottaa, oli kuormurikuski. Kuitenkin muutkin puhelut oli tarpeellisia ja hyödyksi.

Ainakin oma elämä muuttuisi napsun verran hankalammaksi jos en uskaltaisi vastata puhelimeen.

M42

Vierailija
14/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 50/50 ja fiiliksestä kiinni. Tuntemattomaan numeroon en takaisin soita. Googlesta katson jos löytyy jotain. 

Vierailija
15/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan koska se voi olla tärkeä puhelu.

16/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Hyvin ikävä piirre ihmisessä härnäillä huvikseen.

Juu, mutta on myös ikävää soitella ihmisille ja tarjota jotain ylikalliita remontteja tai mitä nyt ikinä myyvätkään... Mun mielestä vois jo kieltää puhelinmyynnin kokonaan. Vielä arsyttävämpää on nämä kotiin tunkevat kauppiaat. Niitä en viitti ees vedättää, vaan käsken suoraan painumaan v...uun mun ovelta.

Vierailija
17/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei minulla kyllä ole puhelimessa äänetkään päällä jollei mies ole reissussa jostain syystä.

Vierailija
18/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan lähes aina jos on sellainen tilanne että pystyn puhumaan. Voi olla lapsen asioihin liittyvää tai raskauteen liittyvää, esim neuvolasta ym. Tai harrastuksiini eli luottamustehtäviin/politiikkaan liittyvää, joku toimittaja vaikka tai toinen poliitikko tai joku kuntalainen kysyy vaikka jonku lautakunnan asioista. Usein on myös puhelinmyyjä, se on toki rasittavaa. 

Vierailija
19/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Hän jatkuvasti aina vaan parempaa työtä. Koskaan ei tiedä millon joku kutsuu haastatteluun.

Viimeisen 2v aikana olen vaihtanut firmaa 4 kertaa, palkan saanut hilaattua yli tonnilla ylöspäin näin tekemällä.

Vierailija
20/22 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä on pakko kun sairaudenhoitoon liittyviä puheluita tulee ja nekin ties mistä numeroista.