Onko sinulla aamiaiskaappi?
Jos keittiööni sopisi, hankkisin sellaisen. Seinälle asetetulla lisähyllylle on leivänpaahdin ja kahvinkeitin ja vedenkeitin. Silti kaikki tasot täynnä.
Kommentit (134)
Ei ole. Mutta meillä on DryAger-kaappi, missä syksyisin peuraa, kesällä karitsaa ja muulloin milloin mitäkin kantturaa riipussa. Ihan komean näköinen kapistus.
Lisäksi löytyy täyskorkea viinikaappi ja puolikorkea olutkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiskaappi? Ihminen ei tarvitse kuin jääkaapin ja kaapin huoneenlämmössä säilyville aineille. Niistä voi etsiä aamuisin kaiken, mitä aamiaisella tarvitsee.
Kaikki ei ole niin tyhmiä, että etsii samat asiat joka aamu.
Säilytät siis aamiaisella tarvittavan jogurtin valmiiksi ruokapöydällä. Jepjep, kukahan tässä se tyhmä on vai onko sulla aina aspergeraamiainen? Itse haluan vaohteluakin, että mieluummin aamulla etsin sieltä jääkaapista sen päivän aamiaisen useammasta eri tarjolla olevasta vaihtoehdosta.
Minähän en ole se tyhmä, joka ETSII jokaikinen aamu.
Myönnät siis tarvitsevasi aspergeraamiaisen joka helvatun aamu. Onko muita elämänhallintaongelm
Öyhöttäjä kirjoitti etsivänsä aamiaistarpeensa joka helvatun aamu.
Minähän en etsi. Öyhöttäjä etsii. Joka aamu.
En ymmärrä aamiaiskaapin funktiota. Mitään kosteaa siellä ei voi säilyttää kuten veden- tai kahvinkeitintä, sillä muuten tulee pikkuhiljaa kosteus- ja homevaurio. Lisäksi en syö muroja tai kuivaruokaa, otan gluteenittoman leipäviipaleenkin pakastimesta ja lämmitän mikrossa ja leivän päälliset jääkaapista. Jotenkin ihan vieras ajatus koko aamiaiskaappi. Minä juon lisäksi teetä, kuumaa mehua etc muulloinkin kuin aamulla. Onko aamiaiskaappi-ihmisillä erikseen kupit aamuteetä varten ja iltapäiväteetä varten ja sijaitsevatko edelliset aamiaiskaapissa ja jälkimmäiset toisessa kaapissa muiden kuppien ja lasien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aamiaiskaapin funktiota. Mitään kosteaa siellä ei voi säilyttää kuten veden- tai kahvinkeitintä, sillä muuten tulee pikkuhiljaa kosteus- ja homevaurio. Lisäksi en syö muroja tai kuivaruokaa, otan gluteenittoman leipäviipaleenkin pakastimesta ja lämmitän mikrossa ja leivän päälliset jääkaapista. Jotenkin ihan vieras ajatus koko aamiaiskaappi. Minä juon lisäksi teetä, kuumaa mehua etc muulloinkin kuin aamulla. Onko aamiaiskaappi-ihmisillä erikseen kupit aamuteetä varten ja iltapäiväteetä varten ja sijaitsevatko edelliset aamiaiskaapissa ja jälkimmäiset toisessa kaapissa muiden kuppien ja lasien kanssa?
Miksi pitäisi? Kyllähän ne aamiaiskaapin ovet saa auki ihan milloin tahansa.
Meillä on aamiaistarvikkeille pyhitetty kaappi jossa on murot, myslit, paahtoleivät, kulhot ja kahvikupit kätevästi yhdessä paikassa.
Kahvikone ja leivänpaahdin eivät kuitenkaan ole kaapin sisällä.
Aamiaiskaappi on aivan parhautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeitin ja vedenkeitin on meillä vesipisteen vierellä, sillä ajatus veden kaatamisesta "kaappiin" ja siellä hyllyn alla höyryttäminen (sillä höyryähän siitä syntyy) tuntuu jotenkin hullulta.
Tuo on totta, mutta aika monessa keittiössä on kahvinkeitin tasolla yläkaappien alapuolella. Ihan samalla tavalla siinä höyrystyy. Jo pelkästään hellan viereisten kaappien alaosat joutuvat höyrylle alttiiksi.
Vedän aina noi tason reunalle, ettei höyryä menisi kaapin alle. Itsellä ainakin tason on leveämpi syvyyssuunassa kuin yläkaapit.
Vähän ohi aiheesta. Paahtoleipää, mysliä, jugurttia... Minulta ei löydy noita sokeripommeja ja viljahöttöjä mistään kaapista. Smoothie tai puuro aamupalaksi, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeitin ja vedenkeitin on meillä vesipisteen vierellä, sillä ajatus veden kaatamisesta "kaappiin" ja siellä hyllyn alla höyryttäminen (sillä höyryähän siitä syntyy) tuntuu jotenkin hullulta.
Tuo on totta, mutta aika monessa keittiössä on kahvinkeitin tasolla yläkaappien alapuolella. Ihan samalla tavalla siinä höyrystyy. Jo pelkästään hellan viereisten kaappien alaosat joutuvat höyrylle alttiiksi.
Vedän aina noi tason reunalle, ettei höyryä menisi kaapin alle. Itsellä ainakin tason on leveämpi syvyyssuunassa kuin yläkaapit.
Minulla se keitin on valmiina tason etureunalla, ettei sitä tarvitse kiskoa päivittäin yhtään mihinkään. Jos tuon vetämisen tekee joka päivä, taso on aika pian pilalla, on se sitten mitä materiaalia hyvänsä, Siellä keittimen takana voi olla jotakin tavaraa esillä otettavaksi, mutta kumminkin katseilta piilossa.
>Minulla on iso keittiö, jossa hyvin tilaa kaikelle tarpeelliselle, ja jossa kaikki on siististi hyvässä järjestyksessä. Näissä olohuoneen takaseinälle tehdyissä ns. keittiöissä on aivan liian vähän tasotilaa ja sen vuoksi pitää järjestää hyllytilaa kaapistosta perustarpeille.
Mitä ihmettä mä sellaisella tekisin?
Minulla on sekä aamiais- että illalliskaappi.
On aamiaiskaappi mutta siitä tuli tavallinen kaappi. Koneet on tasoilla kun niitä on paljon helpompaa käyttää siinä. Jääkaapissa on aamiaislaatikko jossa leipää, margariinia, kurkkua ja joskus juustoa ja leikkeleitä
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tarvetta aamiaiskaapille. Onko siellä aamupalaan käytettävät astiat ja aterimet, ruuatkin vai pelkästään tarvittavat koneet? Eikö teillä sitten kahvia juoda kuin aamuisin? Itse kyllästyisin jokapäiväiseen kaapin availuun, kun kaikki noin tärkeä voisi olla suoraan ns. käden ulottuvilla.
Kahvinkeitin ja vedenkeitin on meillä vesipisteen vierellä, sillä ajatus veden kaatamisesta "kaappiin" ja siellä hyllyn alla höyryttäminen (sillä höyryähän siitä syntyy) tuntuu jotenkin hullulta. Leivät on meillä ison leikkuulaudan takana jääkaapin vieressä, josta napataan leiville päälliset. Leivänpaahdin samalla tasolla leikkuulaudan kanssa. Murot ja puurot yms mitä vaihtelevasti aamiaiseksi syödään, ovat sijoiteltuna niin, että ovat näppärästi saatavilla. Puurot vedenkeittimen/mikron/hellan lähellä ja murot pöydän lähellä. Aamiaiskaapin sijaan meillä taitaa olla aamiaiskaruselli :).
Onko teillä siis nuo kaikki jutut esillä joka hetki tasoilla? Itseäni ahdistaa ajatuskin, että tasot ovat täynnä tavaraa ja niinpä on vain kahvinkeitin toisessa päässä keittiötä ja radio toisessa. Nuo luettelemasi ruokatarvikkeet ovat kuiva-ainekaapissa ja paahtimet, vedenkeittimet ym. LeMans kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei aamiaiskaappiin mitään vaurioita tule. Meillä on ollut aamiaiskaappi nyt 5 vuotta. Ei mitään ongelmaa.
Jos keittiö näkyy olohuoneeseen on kodinkoneet yms mukava piilottaa aamiaiskaappiin. Se osa keittiötä joka näkyy kauas jää tyylikkään yksikertaiseksi ja pysyy sellaisena.
Meillä on Blaun keittiössä aamiaiskaappi jossa mikro, kahvinkeitin, kapselikahvinkeitin, vedenkeitin ja leivänpaahdin. Keittiön työtasolla ei säilytetä mitään koneita. Vetolaatikoissa alla kahvit, teet, muita kodinkoneita jne.
Keittiö on aina ihanan siisti ja minimalistinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aamiaiskaapin idea on että sinne voi tunkea ne romut piiloon jotka muuten olisivat rumasti näkyvissä keittiön työpöydällä. Niin se ainakin meillä toimii. Ja tämä on tärkeää erityisesti keittiöissä jotka aukeavat olohuoneeseen tai ovat suoraan olohuoneessa.
Näin näkymä pysyy siistinä koko ajan.
No ei ole eikä tule. Turhaa vouhotusta taas seuraavaan buumiin asti.
Myönnät siis tarvitsevasi aspergeraamiaisen joka helvatun aamu. Onko muita elämänhallintaongelmia?