Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen pissassa mustia hiutaleita

Vierailija
24.07.2025 |

Lapsen ( tyttö) 3.5v pissan seassa on ollut nyt n kuukauden välillä enemmän välillä vähemmän mustia pistemäisiä hiutaleita. Käyty lääkärissä, pissanäyte puhdas, virtsateiden ultra puhdas. Lastenlääkäri on ihmeissään itsekin mistä kyse. Onko kellään ollut vastaavaa? Ei kuumetta tai muita oireita.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri sanoin että lääkärikin on ymmällään siksi kyselen täällä onko joku muu törmännyt vastaavaan. Ap

Vierailija
62/79 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri sanoin että lääkärikin on ymmällään siksi kyselen täällä onko joku muu törmännyt vastaavaan. Ap

Heikko esitys. Sun vastaustyyli tiedetään. Mene lanttulekuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tehty myös virtsan kiteiden mikroskooppinen tutkinta? Sitä ei yleensä määrätä ensimmäisenä. Olen laboratoriohoitaja, kerran olen nähnyt mustia hippuja virtsassa. Olivat munuaiskivistä. 

Vierailija
64/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tehty myös virtsan kiteiden mikroskooppinen tutkinta? Sitä ei yleensä määrätä ensimmäisenä. Olen laboratoriohoitaja, kerran olen nähnyt mustia hippuja virtsassa. Olivat munuaiskivistä. 

Älä enää jauha. Olet jo jäänyt kiinni trolli!

Sinun pitäisi olla jo töissä jos muka olet labrahoitaja, mutta päätit muka tulla juuri tähän ketjuun esittelemään ammattitaitoasi.

Vierailija
65/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin mustien pisteiden olevan peräisin jostain syömisestä. Itse syön erittäin paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä ja virtsani väri vaihtelee riippuen siitä mitä edellä mainituista olen syönyt. Hyvä silti sulkea varmuuden vuoksi tutkimuksilla ja kokeilla mahdolliset sairaudet pois koska kysymyksessä on pieni lapsi.

Vierailija
66/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin mustien pisteiden olevan peräisin jostain syömisestä. Itse syön erittäin paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä ja virtsani väri vaihtelee riippuen siitä mitä edellä mainituista olen syönyt. Hyvä silti sulkea varmuuden vuoksi tutkimuksilla ja kokeilla mahdolliset sairaudet pois koska kysymyksessä on pieni lapsi.

Jos yhtään ymmärrät miten munuaiset toimivat, ymmärtäisit ettei ruoka päädy virtsaan.

Hituset ovat joko verta tai kiteytynyttä virtsaa.

Vierailija
67/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään ymmärrät miten munuaiset toimivat, ymmärtäisit ettei ruoka päädy virtsaan.

Hituset ovat joko verta tai kiteytynyttä virtsaa.

Jos syön esimerkiksi paljon parsakaalia, niin virtsani saattaa olla vihertävää. Esimerkiksi punajuuri saattaa värjätä virtsan punertavaksi. Jos olen juonut liikaa vettä virtsani on melko väritöntä. Kellertävä on virtsan oikea väri ellei sitä ole mikään nautittu ruoka värjännyt. Virtsassa voi olla verta ja jos ei ole kysymys kuukautisvuodosta kyseessä saattaa olla tulehdus ja on syytä mennä virtsakokeisiin.

Vierailija
68/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo. Ei KUKAAN tule vauvapalstalle kysymään asioita jotka kuuluvat lääkärille. Ei kukaan muu kuin trolli jauha samaa asiaa loputtomiin.

Vierailija
69/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no pitää jutella lääkärin kanssa vielä ensi viikolla että onko virtsaa mahdollista tutkia vielä tarkemmin.

Vierailija
70/79 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki hyväksikäyttänyt lasta?

Vierailija
71/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se isukin hyväksikäyttö näkyy pissassa mustina hippuina? Ei ole todettu vereksi. Ap

Vierailija
72/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Onneksi ei ole lapsia. Eikä tule.

Vierailija
74/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsan musta väri viittaa yleensä verenvuotoon virtsateissä tai munuaisten toimintahäiriöön. 

Vierailija
75/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli munuaiset eivät toimi. Jo on tyhmä lääkäri ollut. 

Vierailija
76/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Suomessa lapset kyllä tutkittaan superhyvin. Aikuisten kanssa on sitten niin ja näin.

Vierailija
77/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pissanäytteet puhtaat ei verta ja virtsateiden ultraäänitutkimus normaali. Ei siis munuaisissa vikaa.

Vierailija
78/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pissa ole mustaa tai punaista siinä on mustia hippuja keltaisessa pissassa

Vierailija
79/79 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli uusi pissakoe jossa ei ollut verta myöskään. Eikä ollut silloinkaan kun ekan kerran tuli mustia hippuja ja näyte otettiin siitä parin tunnin päästä. Eli verta ei pisteet ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän