Lapsen pissassa mustia hiutaleita
Lapsen ( tyttö) 3.5v pissan seassa on ollut nyt n kuukauden välillä enemmän välillä vähemmän mustia pistemäisiä hiutaleita. Käyty lääkärissä, pissanäyte puhdas, virtsateiden ultra puhdas. Lastenlääkäri on ihmeissään itsekin mistä kyse. Onko kellään ollut vastaavaa? Ei kuumetta tai muita oireita.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne kuivunutta verta? Onko syöty mustikoita?
Miten mustikat pissaan vaikuttaa?
Ruoka-aineet ja esim. niiden sisältämät väriaineet voivat poistua elimistössä virtsan mukana.
Onko muita oireita?
Puhtaaseenkin pottaan tulee hiutaleita. Potta huuhdellaan jokaisen käyntikerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaaseenkin pottaan tulee hiutaleita. Potta huuhdellaan jokaisen käyntikerran jälkeen.
Kuinka ton ikäinen istuu vielä potalla?
Mun lapset kävi jo 2 vuotiaasta pöntöllä.
Vierailija kirjoitti:
Sakkaa tuli labran purkkiin myös
Ainakin u-solut kannattaisi selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Siihen lentää hiutaleita pissausten väliaikana
Vierailija kirjoitti:
Perus pissanäyte katsottiin samana päivänä kun ekan kerran huomasin hiutaleita. Itse näyteen seassakin oli niitä. Siitä tutkittiin viljely ja stix sitte katsottiin parin päivän päästä uusi pussakoe missä tutkittiin munuaisia tarkemmin. Kaikki oli kunnossa. Ei lääkäri ole sanonut että pisteitä voisi tutkia tarkemmin heidän menetelmillään. Sanoi että nefrologi selvittää jos vielä tämä tulevakin peruspissakoe on puhdas. Lähinnä ettei ole tulehdusta tai verta. Haluaa alapäänkin tarkastaa vielä ettei tule limakalvoilta verta. Itse katsoin tänään lääkärin ohjeen mukaan alapäähän eikä siinä silmämääräisesti mitään haavoja näy.
Toivon, että tämä on provo. Ei kai lääkäri käske vanhempien tutkia lapsen pimmpiä. ?
Ap
Meillä oli puhelinaika tänään ja lääkäri käski minun katsoa lapsen alapäähän puhelun aikan onko sielä haavaumia mistä esim tulisi verta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sakkaa tuli labran purkkiin myös
Sakka kertoo siitä että lapsi juo liian vähän !
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli puhelinaika tänään ja lääkäri käski minun katsoa lapsen alapäähän puhelun aikan onko sielä haavaumia mistä esim tulisi verta. Ap
Ei käskenyt. Ei ole mitään lasta
Tarinas Ei ole johdonmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne kuivunutta verta? Onko syöty mustikoita?
Miten mustikat pissaan vaikuttaa?
Ruoka-aineet ja esim. niiden sisältämät väriaineet voivat poistua elimistössä virtsan mukana.
Onko muita oireita?
Ah totta, kuten punajuurikin voi värjätä virtsan. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Huutelin ohi, en siis ole aloittaja.
Pervopedon aloitus. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just sen vuoksi että voi paremmin seurata sitä virtsaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just sen vuoksi että voi paremmin seurata sitä virtsaa!
Se on vaatteista varissut ne sun mielikuvituslaps3si pissaan.
Kaikki on kunnossa, ultra ja virtsanäyte paljastaa kyllä jos jotain vikoja on, todennäköisesti siirtyy iholta virtsaan.
Eiköhän tuossa ole jo lääkärit vakavasti ottaneet asian ja on työn alla. Miksi pitää vielä mammilta ruveta kyselemään.
Laboratoriosta saa tarvittavat puhtaat välineet.