Naiset autokaupoilla. Kokemuksia kaivataan?
Millaisia kokemuksia naisilla on autokaupoista? Tultiinko heti palvelemaan tai puhuiko myyjä miehellesi vaikka sinä olit autoa ostamassa?
Kommentit (14)
Eka kerta, myyjä puhui miehelleni ja vasta väristä puhuttaessa katsoi eka kerran silmiin, minä kuitenkin maksoin auton. toinen kerta,myyjä huomioi myös minut, yhteinen kallis auto kyseessä .Kolmas kerta, menin uutta pakettiautoa katsomaan, myyjät eivät yhtään olleet kiinnostuneet. Menin toiseen liikkeeseen ja samalla ostin auton, mukava vanhempi myyjä . Neljäs kerta, menin premiumerkkiä myyvään liikkeseen, myyjät istuivat koneillaan .Aikani katselin ja kävelin, tuli nuori harjoittelija ja kerroin mitä haluan. Sopiva auto löytyi ja myyjä kertoi ominaisuuksista. Ostin häneltä kalliin auton ja maksoin sen . Silloin vasta vanhemmat myyjät havahtuivat. Meni ukoilta sivu suun bonukset
Löysin auton netistä, menin kauppaan, sain sen koeajettavaksi, ja aikaa vievin osuus oli paperien täyttäminen. Sain ok palvelua.
Kyllä kai niille nykyään raha kelpaa. Mua palveli nuorehko myyjä tosi hyvin, tosin tiesin jo mitä halusin liikkeeseen mennessäni.
On kyllä melko yksinkertainen myyjä, jos ei naisia huomioi, mehän päätämme ja maksammekin usein miehen kanssa yhdessä perheen autoista.
Jos olisin automyyjä niin kiinnittäisin heti huomioni naiseen, joka tulee autokauppaan. Naiset ei ole renkaanpotkijoita maalaisjärjellä ajatellen.
M38
Haileenvaaleensinistä angliaa etsin, 70-luvun mallia.
Olen aina ostanut itse omat autoni. Tosin usein on mukana ollut puoliso tai poikamme. Teen heti aluksi selväksi, että minä teen lopullisen ostopäätöksen - edellyttäen, että autoa ollaan ostamassa juuri minulle eikä perheen yhteiseksi. Palvelu on aina ollut hyvää.
Terveisin Salme 73 v,
Exä osti liikkeestä auton, jossa oli
automaattivaihteisto (ei osannut käyttää)
kitkarenkaat (piti vaihtaa nastoihin)
diesel (mikä se vero on???)
tehty iso moottoriremontti.
Vatsahaava oli lähellä, kun jouduin näitä setvimään. : /
Vierailija kirjoitti:
Exä osti liikkeestä auton, jossa oli
automaattivaihteisto (ei osannut käyttää)
kitkarenkaat (piti vaihtaa nastoihin)
diesel (mikä se vero on???)
tehty iso moottoriremontti.
Vatsahaava oli lähellä, kun jouduin näitä setvimään. : /
Mitä ihmettä? Justiin hyvä valinta. Automaatti helppo ja vaivaton, kitkarenkaat äänettömät, diesel kuluttaa 4-5l/100km ja hyvä vääntö, moottoriremontti tehty eli moottori kunnossa 👍
Nainen kun tulee autoliikkeeseen niin paatunut automyyjä hieroo käsiään " nyt myydään lissulle kauppakassa kovaan hintaan!" 😎
Osta Toyota Prius on hyvä auto laadukas ja varmasti naismaisempaa autoa et löydä . Saat olla aina itse ratissa kun taatusti poikaystäväsi ei halua näyttäytyä niin naismaisen auton ratissa kuin Toyota Prius on johan kaikki miehet niin nauraisivat . Mutta kuten alotin auto on hyva varma kestävä laatuvaunu kaikinpuolin , vaan niin onnettoman naismainen mutta sehän on vaan posia jos on nainen .
Menen autokauppaan vasta viime hädässä. Ihme kulttuuri ja vanhanaikaiset systeemit. Miksi esim autoa ei voi ostaa normaalisti luottokortilla? Kaikenlaisia lippuja ja lappuja pitää täyttää, kalliita luottosopimuksia tyrkytetään puoliväkisin. Tai sitten myyjät istuu vain kopeissa.
Todella harvoin on osunut asiallinen myyjä kohdalle.
Olen nainen, 50+, johtavassa asemassa. Olen ostanut yhteensä tusinan verran autoja joko omaan tai lasten käyttöön. Osa lähes uusia, osa hyvinkin käytettyjä. Edelleen pitää oikein psyykata itseäni ennen autokauppaan menoa. Samaa sarjaa kuin menisi hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Menen autokauppaan vasta viime hädässä. Ihme kulttuuri ja vanhanaikaiset systeemit. Miksi esim autoa ei voi ostaa normaalisti luottokortilla? Kaikenlaisia lippuja ja lappuja pitää täyttää, kalliita luottosopimuksia tyrkytetään puoliväkisin. Tai sitten myyjät istuu vain kopeissa.
Todella harvoin on osunut asiallinen myyjä kohdalle.
Olen nainen, 50+, johtavassa asemassa. Olen ostanut yhteensä tusinan verran autoja joko omaan tai lasten käyttöön. Osa lähes uusia, osa hyvinkin käytettyjä. Edelleen pitää oikein psyykata itseäni ennen autokauppaan menoa. Samaa sarjaa kuin menisi hammaslääkäriin.
Tämä.
Voi myyjä-parka, jos paikalle saapuu naisostaja mieskomppaajan kanssa 😂
Sinkkunaisena, siis yksin marssin kauppaan, niin ihan on hyviä, ts asiallisia kokemuksia ml reklamaatiotilanteet. En tiedä josko johtuu siitä, että tykkään autoista, joten jotain on toivottavasti tullut opittua vuosien varrella kun on osannut kuunnella, joten tiedän edes hämärästi, mihin kiinnittää huomio.
Ps. Viimeisin ostos on Hiace 😄
Ps 2 Nykyään autokauppa on niin lain määrittelemää, ettei juuri vakuuta, vaikka kuinka monta minuuttia viettäisi avatun konepellin vieressä. Voipi antaa lähinnä hölmön kuvan autosta riippuen.