Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä työelämää.

Vierailija
23.07.2025 |

En voi sietää aikaisia herätyksiä, enkä aikataulutettuja kahdeksan tunnin päiviä. Koko ajatus tuntuu niin kamalalta, että melkein itkettää. 

Olen saanut tehdä lyhyempiä päiviä ja 20-25 tuntia viikossa, mutta sillä vaan ei kohta enää elä. Työnantajan puolesta voidaan nostaa tunnit täysiin, mutta en käsitä miten selviän viidestä päivästä joka viikko. Pelkään uupuvani niin, etten ole kohta lainkaan työkykyinen. Opiskellakaan en oikein voi kun rahat ei riitä, enkä millään kykene opiskelemaan ja samalla käymään töissä. 

Ihan kamala tilanne. Olenko jotenkin normaalia heikompi yksilö, vai eikö tämä muidenkin mielestä ole hankalaa? En käsitä miten ihmiset jaksavat työelämää ja tekevät vielä vapaaehtoisesti ylitöitä ja sellasta. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uikuiuiku...

-työtön 

Vierailija
2/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työtä teet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän. On se kumma kun tuo 300 e juttu työttömyys tuesta poistettiin. Joka sentti syynätään. Opiskelijat saa tehdä töitä mut työtön ei osa-aikaisesti. Tai voi sitä tehdä mut ei jää paljoa käteen. 

Vierailija
4/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä se on. Koko ajan vaan kiristyy. Itse siivoojana ja en pysty mitenkään tekemään vaadittua aluetta ja siisteystasoa 8 tunnissa. Ihan mahdotonta. Jatkuvasti loppu töiden takia. :(

Vierailija
5/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me muutkaan kestetä, mutta pakko se on, joten lopeta tuo valittaminen. Aivan hyvin pystyy opiskelemaan ja käymään töissä yhtäaikaa. 

Vierailija
6/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinua tarvitaan?

Vierailija
7/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN JA LOPETA KITINÄ SAATANAN TORAKKA!

Vierailija
8/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista työtä teet? 

Kaupan alalla olen.

Ap 

Vierailija
9/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN JA LOPETA KITINÄ SAATANAN TORAKKA!

Käyn töissä. En vaan kestä sitä 

Ap

Vierailija
10/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista työtä teet? 

Kaupan alalla olen.

Ap 

Jos olet kassalla, niin ymmärrän hyvin. Se työ on vain hyvähermoisille.

Vierailija
11/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on onneksi lapset isoja, asunto on jo maksettu, ja teen kaupassa 25h/vko, ei ole onneksi taloudellista painetta tehdä yhtään enempää. Onneksi en asu yksin niin pärjäämme paremmin kuin hyvin.

Joo eikun duunitori auki ja kattomaan mihin hommaan haet, tai yrittäjäksi? Valmiin yrityksenkin voit ostaa?

Vierailija
12/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sullakin on päässä vikaa? Mulla on..

Vierailija
13/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsy? Mä myös ja kuormittaa liika työ.

Vierailija
14/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on joko sinulle sopimattomassa työssä, tai fyysisessä kunnossasi. Riittävä lepo ja yöunet? 

Olen itse kirvesmies, ja omalla toiminnallani vapaa-ajalla on aivan mieletön merkitys töissä jaksamiseen. Ei tämä mikään kutsumusammatti minullekaan ole, mutta perheellisellä ei ole varaa valittaa  

Vierailija
15/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista työtä teet? 

Kaupan alalla olen.

Ap 

Jos olet kassalla, niin ymmärrän hyvin. Se työ on vain hyvähermoisille.

Kassaa ja hyllytystä. Ei se työ ole edes aina pahin juttu, vaan ne tiukat aikataulut ja aamuheräämiset. Iltavuorot muuten ihan jees mutta silloin menee koko päivä hukkaan ja tuntuu, ettei vapaa-aikaa ole ollenkaan. 

Ap

Vierailija
16/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepsy? Mä myös ja kuormittaa liika työ.

Ei ole diagnoosia mutta välillä olen kyllä miettinyt, että ehkä mulla vähän piirteitä on siihen suuntaan. 

Ap

Vierailija
17/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan valittamisen. Ei kaiken tarvi olla niin kivaa.

Vierailija
18/18 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vaihtaa pelkkään hyllytykseen? Tuo kassalla olo vie ihan järkyttävästi kognitiivista energiaa. Hyllytyksessä voi paremmin vaipua omiin ajatuksiin ja asiakaspalvelua on tosi maltillisesti.

Myöhemmin ehkä kehottaisin hakeutumaan pois kaupan alalta. Asiakaspalvelua voi tehdä muuallakin ja jos olet esim. S-ryhmällä, niin S-mafian sisällä voi vaihtaa erilaisiin hommiin hieman helpommin.

Lisäkysymys, että voisko tehdä pelkkää ilta- ja välivuoroa? Kun olin itse kaupan kassalla opiskeluaikoina, niin tein pelkkää iltaa, esimies ymmärsi hyvin.