Jos olen opiskelija ja lähtisin kesälomallani ausseihin perheen luokse, niin enkö muka saa silloin Suomeen asumistukea?
Kysyin tuota tekoälyltä ja sanoi että asumistuki muka katkaistaan?
Kommentit (19)
Opiskelijat eivät saa enää kesällä asumislisää paitsi jos opiskelevat kokopäiväisesti.
Vierailija kirjoitti:
No ethän sinä silloin asu Suomessa, joten tukea et saa.
asunhan mie!
Onko kyseessä muutto vai lomamatka/tilapäinen vierailu? Siitähän se riippuu.
Eikö sitä makseta vain opiskelukuukausilta? Jos sinulla ei ole vuokra-asuntoa etkä opiskele kesällä, niin ei makseta myöskään asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
No ei riipu, vaan siitä opiskeleeko kesällä.
Vierailija kirjoitti:
lomamatka perheen luo :) Ja olis vuokrakämppä Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tarkennuksena vielä, että jatkossa opiskelijat eivät saa asumislisää kesällä, jos eivät opiskele. Jos pystyt jotain etäsuorituksia tekemään ausseista käsin, niin sitten ehkä voisi saada.
Sitten pitänee perua matka jos ei saa aumistukea :(
Tämä heinäkuu on viimeinen kuukausi, kun opiskelijat saavat asumistukea. Se loppuu. Ensi kuussa ei tipu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä heinäkuu on viimeinen kuukausi, kun opiskelijat saavat asumistukea. Se loppuu. Ensi kuussa ei tipu.
No mä mietin pikemminkin ensi vuotta :D Olen ajoissa liikkeellä ja suunnittelun asioita. Mä vielä opiskelen 2 ja puoli vuotta.
Pakkoko kertoa kenellekkään missä olet/ mitä teet,ihme kyttäys yhteiskunta siellä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko kertoa kenellekkään missä olet/ mitä teet,ihme kyttäys yhteiskunta siellä.
No en halua, että menettäisin opiskelutuet yms tai jotain ikävää kävisi.
Teet kursseja kesällä etänä 5 ov niin saat sen asumislisän kesäkuukausilta. Tai sitten maksat lainalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä mietin pikemminkin ensi vuotta :D Olen ajoissa liikkeellä ja suunnittelun asioita. Mä vielä opiskelen 2 ja puoli vuotta.
Ei sitä asumistukea enää tipu opiskelijalle. Ei siis ensi vuonnakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät suun kiinni ja älä kerro kenellekkään että menet minne menet äläkä kelalle kerro mitään niin homma toimii ok.
Jos et aktiivisesti opiskele, ei silloin rahaa tipu. Olit fyysisesti missä vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt kartalla tuistasi? Jos nyt olet saanut asumistukea niin oletko tietoinen, että ensi viikolla asumistukea ei enää tule?
Hämärää paskaa että ihminen pääse edes lomalla käymään .
No ethän sinä silloin asu Suomessa, joten tukea et saa.