Miten veritulppa lentokoneessa oireilee?
Kommentit (8)
Pohje kipeytyi turposi ja punoitti. Olin 20v, ja BMI n. 19
Perusterve ei helpolla saa veritulppaa vaikka lentäisi kuinka paljon. Kerran nolasin itseni soittamalla ambulanssin ku jalka oli puutunut pitkän lennon jälkeen
Ei lentokoneeseen voi tulla veritulppaa.
Vierailija kirjoitti:
Oireilee samalla tavalla kuin muuallakin. Jos se on jalassa, tuntuu pohkeen alueella kipua, jalka turpoaa. Jos se on keuhkoissa, tulee hengenahdistusta ja rintakipua.
Ei välttämättä ihan kauheasti oireile. Itsellä murtui nilkka, laitettiin kipsi ja jotenkin siitä seurasi veritulppa. Pohkeen alueella oli tosiaan kipua mutta ei mitenkään kamalasti. Ei kuitenkaan aivan oikealtakaan tuntunut ja tutkittaessa löytyi veritulppa. Lääkkeellä se hoitui ongelmitta kumminkin.
Pitkä paikallaan olo altistaa tulpille. Itse olin korkeassa kuumeessa ja noin muutoin terve, mutta sain silti heti sairaalassa verenohennuslääkityksen, koska en jaksanut nousta välillä ylös kävelemään. Lääkitys lopetettiin heti kun jaksoin taas kävellä
Vierailija kirjoitti:
Pitkä paikallaan olo altistaa tulpille. Itse olin korkeassa kuumeessa ja noin muutoin terve, mutta sain silti heti sairaalassa verenohennuslääkityksen, koska en jaksanut nousta välillä ylös kävelemään. Lääkitys lopetettiin heti kun jaksoin taas kävellä
Ja ikää oli siis 28v ja normaalipainoinen
Oireilee samalla tavalla kuin muuallakin. Jos se on jalassa, tuntuu pohkeen alueella kipua, jalka turpoaa. Jos se on keuhkoissa, tulee hengenahdistusta ja rintakipua.