Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut

Vierailija
22.07.2025 |

Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.

Kommentit (1201)

Vierailija
1101/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karita Aaltosella on ollut glioblastooma gradus 4 jo vuodesta 2012, eli 13 vuotta. Silloin siis todettu. Elää vielä hyvävointisena, kirjoittaa, pitää kursseja jne. Netistä löytyy paljon tietoa. Karitalla on tiukka ruokavalio ym. Minulla on myös syöpä, onneksi paljon helpommin parannettavissa oleva kuin Karitalla. Olen saanut paljon hyviä vinkkejä ja ideoita Karitan blogeista. Ja huomannut kuntoni nousseen kovasti. 

Miksi alapeukut?

Vierailija
1102/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karita Aaltosella on ollut glioblastooma gradus 4 jo vuodesta 2012, eli 13 vuotta. Silloin siis todettu. Elää vielä hyvävointisena, kirjoittaa, pitää kursseja jne. Netistä löytyy paljon tietoa. Karitalla on tiukka ruokavalio ym. Minulla on myös syöpä, onneksi paljon helpommin parannettavissa oleva kuin Karitalla. Olen saanut paljon hyviä vinkkejä ja ideoita Karitan blogeista. Ja huomannut kuntoni nousseen kovasti. 

Miksi alapeukut?

Uskoisin, että siksi, koska jokainen ihminen ja syöpä on omanlaisensa. Ei ole kahta samanlaista eli ei kannata yleistää, koska hänellä näin niin miksei muillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Uskoisin, että siksi, koska jokainen ihminen ja syöpä on omanlaisensa. Ei ole kahta samanlaista eli ei kannata yleistää, koska hänellä näin niin miksei muillakin.

Eihän tuossa oltu yleistetty mitään.

eri

Vierailija
1104/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Eihän tuossa oltu yleistetty mitään.

eri

Kaiken kaikkiaan typerä kommentti. Että jonkun Karitan opeilla elää pidempään. Että se on niinku itsestä kiinni. Olga varsinkin tekee varmaan kaikkensa terveytensä ja kuntonsa eteen.

Vierailija
1105/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskitekijöinä virallisesti puhutaan vain pään onnettomuus ja annettu aiempi sädehoito. Minä luulen, et myös myrkyt vois olla. Tiedän monta kätkytkuolemaa, joiden kodeissa on ollut maalin, lakan ja liiman käryt. Ajattelisi, että aivoihinkin vaikuttaa. Asbesti on kielletty, mutta löytyyhän sitä vanhoista taloista.

Asbesti aiheuttaa ihan erilaista syöpää.

Vierailija
1106/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Oletan, että siksi, koska Karitan syöpä ei nykytermein ollut Gradus 4 ja hänen syöpänsä myös pystyttiin leikkaamaan, jolloin tilanne on hyvin erilainen. Asiasta on ketjussa jo käyty aiemmin pitkä keskustelu, kannattaa lukaista. : )

Vierailija
1107/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan, että keskimäärin Ranskan lääke vaikuttaa 8 kuukaudessa. Keskimäärin. Karitan syöpä ei ole ihan samanlainen. Olisko ollut edes gradus 4. Epäilen. 

Vierailija
1108/1201 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomien haastattelussa Tuukka kertoi että tämä ranskalainen lääke oli luvattu Olgalle jo silloin kun hoidot Suomessa aloitettiin, viimesijaisena keinona jos muut hoidot ei tepsi. Olin myös lukevinani jostain että saksalaiset hoidot olivat taas Olgan siskon "löytö" ja olivatko ne sitten lääketieteellisiä vai enemmänkin vaihtoehtoisia. Jos Saksan hoitohin ei olisi menty, olisiko ranskalainen lääke tullut aiemmin kuvaan, vai pitikö Saksa käydä kokeilemassa. Näitä emme tiedä mikä on vaikuttanut mihinkin.

Sellaista se on kun syöpä todetaan ja hoidot aloitetaan niin ei aina tiedetä mikä auttaa kellekin.

Vierailija
1109/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut ottaa säteilyhoidon jälkeen jo Ranskan lääke? Joitain viikkoja jälkeen. Sitä ei voi ottaa heti säteilyhoidon jälkeen. Kun kävi Saksassa hoidoissa, olisi Ranskan lääke mennyt samaan aikaan. Sädetys pienensi kasvaimen, ei Saksan hoidot. Tiedossa oli, et tää syöpä riehaantuu uudestaan. 

Vierailija
1110/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se kasvain siellä Saksassa käytyjen hoitojen ansiosta pieneni lähes olemattomiin, niin miksei niitä hoitoja jatkettu nytkin ku kasvain taas jatkoi kasvamistaan?

Varmaan rahat loppuivat...

Eikös säteilyhoitoa voi antaa vain tiettyyn pisteeseen asti?

Vierailija
1111/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut ottaa säteilyhoidon jälkeen jo Ranskan lääke? Joitain viikkoja jälkeen. Sitä ei voi ottaa heti säteilyhoidon jälkeen. Kun kävi Saksassa hoidoissa, olisi Ranskan lääke mennyt samaan aikaan. Sädetys pienensi kasvaimen, ei Saksan hoidot. Tiedossa oli, et tää syöpä riehaantuu uudestaan. 

Parantavaa hoitoa ei ole olemassa. Koekäytössä olevatkin lääkkeetkin ovat parhaimmillaan antaneet tutkimuksissa vain jonkin verran lisäaikaa. Tällainen jossittelu on ihan turhaa näin huonoennusteisen syövän kanssa. Tärkeintä on, että jäljellä olevasta hyvästä ajasta nauttii ja minusta Olga on juuri näin tehnyt. 

Vierailija
1112/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Täällä on monta kertaa jo selvitetty, että Karitan syöpää ei nykykriteereillä enää glioblastoomaksi luokitella. Kyseessä ihan eri syöpä.

Vierailija
1113/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Rehtoriin pitsalle jos haluatte auttaa Tuukan ja Olgan perhettä, itse ainakin aion käydä.

Vierailija
1114/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Rehtoriin pitsalle jos haluatte auttaa Tuukan ja Olgan perhettä, itse ainakin aion käydä.

En taida pystyä menemään sinne, koska Olgan tilanne. Enkä farmillekaan. Olisi pitänyt käydä siellä kun Olga vielä terve ja hyvinvoiva. Jotenkin surullista olis mennä nyt tässä vaiheessa. 

Vierailija
1115/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Karita Aaltonen on aivan hihhuli!

Juuresmehuilla muka parantanut oman aivosyöpänsä... Puhkui koronarokotteen salaliittoteorioitansa päivästä päivään. Ei ihan täysillä kulje

Vierailija
1116/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Temosen mies yrittää mainostaa/ kaupitella noita pizzoja. Raha- ahne perhe ollut aina. Pihalla lintuja- eläimiä näytetty rahan edestä. Se tekee tästä  pariskunnasta epämielyttävän.

Vierailija
1117/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Temosen mies yrittää mainostaa/ kaupitella noita pizzoja. Raha- ahne perhe ollut aina. Pihalla lintuja- eläimiä näytetty rahan edestä. Se tekee tästä  pariskunnasta epämielyttävän.

Kotieläinpihan pitäminen on ihan normaalia liiketoimintaa siinä missä eläintarhatkin (=eläinvankilat). Miten sinä elätät perhettäsi?

Vierailija
1118/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, sinäkö olet pätevä antamaan syöpähoito-ohjeita?

Vierailija
1119/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...... On kalliit pizzat. Eikä kunnon täytteitäkään. 

Vierailija
1120/1201 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taida pystyä menemään sinne, koska Olgan tilanne. Enkä farmillekaan. Olisi pitänyt käydä siellä kun Olga vielä terve ja hyvinvoiva. Jotenkin surullista olis mennä nyt tässä vaiheessa. 

Eli ei saa tuntea myötätuntoa tai haikeutta tilanteesta, valtaosan mielestä, koska näin monta alapeukkua. No ei se mitään. Minä tunnen näin, tuntekaa te muut mitä haluatte.