Voinko ottaa kissan jos matkustelen paljon ja olen kuukausiakin pois?
Olisi kyllä hoitaja, oma vanhempi, mutta stressaantuuko kissa tuollaisesta?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ota kissa mukaan matkoille. Saat siitä matkakaverin
Tuo olisi hankalaa ja varmasti kallistakin. Eikä se olisi turvallistakaan.
Ei kissaa mitenkään haittaa, jos se siirtyy kahden tutun paikan ja kahden tutun ihmisen välillä jokusen kerran vuodessa.
Tärkeämpi kysymys on, että haluaako vanhempi nimenomaan tätä järjestelyä eli että ajoittain hänellä on kissa ja ajoittain ei, vai onko hän suostumassa siihen sinun mieliksesi. Ei pidä sitoutua hoitamaan vuosien ajan monta kuukautta vuodessa lemmikkiä, jota ei itse oikeastaan edes halunnut. Tuollaisessa tilanteessa kissa on oikeastaan teidän molempien lemmikki, eli se onnistuu vain, jos molemmat toivovat sitä ja haluavat osa-aikakissaa. Onko tilanne tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei kiinny ihmiseen vaan paikkaan eli hoidettaisiinko sitä sun kotonasi?
Höpöhöpö. Montako kissaa sulla on? Mulla 8 eli on pikkuisen kokemusta.
ei ole todellinen sekopäätantta 😆
Itselleni päätyi nuorena, kotoa hiljattain pois muuttaneena kaksi kissanpentua. Elämäntilanteet muuttui aika äkkiä, ja minnekä muualle ne kiikutettiin kuin äidille. Hävettää nykyään silloinen ajattelemattomuus, äidillä oli kädet täynnä töitä ja oma elämäntilanne päällä muutenkin, kaksi uutta kissaa ei varsinaisesti mikään ihana lahja hänelle ollut, vaikkei kehdannut suorilta kieltäytyäkään.
Ap,ottaisit siis kissan pelkästään itsekäästä syystä, et viettääksesi aikaa kissasi kanssa tarjoten sille erilaiisa virikkeitä.
.Kissan pitäisi siis viihdyttää sinua silloin, kun satut olemaan kotona. Erittäin ikävä lähtökohta eläinkaverin hankinnnalle.
Eläimet tuntevat aivan samoin kuin me ihmisetkin, ei niden tunnemaailma ole mitnekään kehittymättömämpi.
Voit siis peilata ajatusta itseesi; miltä sinusta tuntuisi, jos vanhempasi olisivat laittaneetsinutlapsena kuukausiksi johonkin muualle "hoitoon" ? Yleensä lapset kokevat sellaisen hylkäämiseksi, että lapsi ei kelpaa.
Mietithän vielä kissan tai minkään muukaan lemmikin ottamista, kiitos.
Ehkä vanhempasi ottavat kissan jota voit sitten lainata, kun siltä tuntuu. Lemmikkiin sitodutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kissat tosiaan kiinny samalla tavalla omistajaansa kuin koirat (eivät edes lähelle), mutta huolenpitoa ne silti vaativat.
Hyvin vastuutonta ja typerää olisi ottaa mitään lemmikkiä, jos tietää olevansa kuukausia poissa.
Tai ehkä joku todella harvoin syövä hämähäkki voi mennä, jos sitä joku käy terraariossa ruokkimassa.
Kuinka monta kissaa ja koiraa sulla on / on ollut?
Just samaa mietin? Mun siskolla 4 kissaa ja kaikki on hänen ja miehensä lisäksi kiintyneet myös meihin.
Mitä helkkaria kissalla teet jos et koskaan kotona? Se ei pääse tutustumaan sinuun ja kohtelee kun vierasta, voi pysytellä piilossa aina kun oot kotona. Mulla on kissat olleet sylikissoja, olipa ne sijoituskissoja jotka kesytin tai omia, nytkin kissa kehrää puolittain sylissä vaikka on tukala helle. Tämä on ollut 10v ja alusta asti viihtynyt mun tai miehen sylissä, muiden syliin ei mene, tervehtii ja antaa silittää, ottaa namut mutta ei syliin. Nyt ollaan erottu mutta mies tulee hoitamaan kun olen jossain pitempään. Säästä nyt kissaparkaa äläkä ota mitään elävää jos et kotona viihdy, sanoohan sen jo järkikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se kissa viihtyykin paremmin hoitajan luona, annatko silloin hänelle kissan vai vietkö kissan omaan kotiin ja kestät maukumiset ja protestipissailut kun kaipaa tottumaansa kotiin?
Kissat ei protestipissaa vaan syynä on jokin fyysinen tai psyykkinen sairaus.
Pissaavat väärään paikkaan jos ovat stressaantuneita.
Niin ja kerhräyskin voi johtua stressistä tai jopa kieliä sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä ap. Kun kerran jo tiedät ettet tule kotona aikaa viettämään niin miksi, miksi, siihen yhtälöön pitäisi sotkea elävä olento. Kai tiedät että kissa voi elää jopa 20v ikäiseksi. Siellä se istuu yksin tyhjässä kämpässä kun ap lentelee milloin minnekin. Onko itsekkäämpää kuultu!
Ei, et ottaa kissaa etkä mitään muutakaan elukkaa.
Eikös tossa sanottu että kissalle on hoitaja? Eli kissa vietäsiiin aina sen toisen ihmisen luokse että tottuisi kahteen kotiin. Olisi ikäänkuin 2 läheistä ihmistä kissalla johon totuttelisi.
Ja tuntisi kodikseen sen, missä siitä huolehditaan. Eli voisi stressaantua apn luona.
Monella on ollut yhteinen lemmikki lapsuudenkodin kanssa, kun opiskelija ei saa välttämättä lemmikkiä mukaan. Kissat tottuu erittäin hyvin yhteishuoltajuuteen, jos molemmat kodit tykkää ja pärjää niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
ET ja olet TYHMÄ
Kiitos 😾
Vierailija kirjoitti:
Monella on ollut yhteinen lemmikki lapsuudenkodin kanssa, kun opiskelija ei saa välttämättä lemmikkiä mukaan. Kissat tottuu erittäin hyvin yhteishuoltajuuteen, jos molemmat kodit tykkää ja pärjää niiden kanssa.
Meillä oli joskus kissa joka asui puoliksi naapurissa ja naapurin kissa on asunut puoliksi meillä. Kissat on sellaisia.
Maksatko palkkaa äidillesi?