Kuka vastaa kustannuksista?
Naapuri kaivoi omat sähköjohdot maahan, mutta minulla ja hänellä sama sähköjohto eli mun pihalla sähköjohto madaltui puiden latvoihin? Otanko yhteyttä sähköyhtiöön, naapuriin, tai sitten maksan nämä omalla rahalla, kun se sähköjohto osuu siis puiden latvoihin? Toki sähköyhtiö raivaa puiden oksat sähköjohtojen vuoksi, jos ovat tien varsilla, mutta mitä sitten, jos sähköjohto menee läpi oman tontin? Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (3)
Kaikki sähköjohtojen ja -liitosten muutostyöt kuuluvat sähköyhtiölle, sähkömiehille. Ei yksityinen ihminen voi mennä muuttamaan mitään omalla tontillaan, etenkään, jos muutos ulottuu muidenkin reviirille. Oliko tuo muutos tällainen, luvaton? Ilmoitus sähköyhtiölle! Toki kannattaa keskustella myös naapurin kanssa.
Naapuri vain kehui minulle, että oli kaivannut ne sähköjohdot maahan, mutta ennen tätä ei mitään ilmoitusta minulle? Ja sanoi, että voin myös kaivaa omat sähköjohtoni maahan? Ihanko totta? Että nainen kaivaa monta metriä savimaata sähköjohtojen vuoksi? Ei mukamas tarvitse kuin tilata eristeet?
Tottakai naapuri on vastuussa kustannuksista, joita hänen muutostyönsä aiheuttaa, myös muille.