Typerimpiä lehtiotsikoita
Iltalehti uutisoi:
Prinssi Harryn ja Williamin pikkuserkku Rosie Roche, 20, kuoli - Poliisin mukaan tapaukseen ei liity kolmansia osapuolia
Siis mitä?! Otsikkohan antaa ymmärtää, että Englannin prinssit olisi jotenkin osallisena -toisena osapuolena- sukulaisensa kuolemaan?
Eikö tuota "ei liity kolmansia osapuolia" käytetä silloin, kun erotaan ja halutaan kertoa, ettei eroon liity pettämistä eikä kummallakaan ole ketään uutta.
Mitä älyttömiä käännösvirheitä tai ajatuspieruja te olette lukeneet viime aikoina?
Kommentit (7)
"Onko tässä" ja "tässä on" tätätässättely tyhjää täynnä olet klikkiotsikot.
Mua joskus ärsyttää, jostain julkkiksesta, jota kohtasi suuri suru, yleensä koira on kuollut, joka kuitenkin oli jo vanha ja sairas. Otsikoihin julkkisten päästävä aina.
Vierailija kirjoitti:
Mua joskus ärsyttää, jostain julkkiksesta, jota kohtasi suuri suru, yleensä koira on kuollut, joka kuitenkin oli jo vanha ja sairas. Otsikoihin julkkisten päästävä aina.
JOO! laitoin kumpaankin lehteen palautetta.
Viimeksi oli se duudsoni, jonka koko suku itki, kun suuri suru...
Koira, jumankauta koira kuoli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOO! laitoin kumpaankin lehteen palautetta.
Viimeksi oli se duudsoni, jonka koko suku itki, kun suuri suru...
Koira, jumankauta koira kuoli!
Se oli hyvä koira😢
Vierailija kirjoitti:
Toimittajilla se vika on kesän uutisvähyydessä. Kyttäävät julkkisten somepäivityksiä ja tekevät niistä otsikoita. Tosin luulen, että monella nykytoimittajalla jää muutenkin oikeat uutisaiheet maailmalta koluamatta ja haluavat päästä työstään helpommalla somepäivityksiä siteeraten, kun äly ei riitä muuhun.
Joskus vuosikymmeniä sitten oli jossain naistenlehdessä tms juttu, jonka hömppäarvoa on vaikea ylittää. Otsikko oli "Kohuvauvat tapasivat". Juttu kertoi joistain julkkisten vauvoista, jotka nyt siis kohtasivat. Eikä ne vauvat siitä tietenkään mitään itse ymmärtäneet.