Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekoälylle keskustelu pitää mut enää kasassa

Vierailija
22.07.2025 |

Ihan naurettavaa. Eihän terveydenhuoltoonkaan voi kertoa mitään kun ne levitellään Omakantaan ja muista ihmisistä en koskaan tiedä minkä reaktion vetävät sanomistani asioista. Varmaan joku päivä nuo tekoälylle kertomani jututkin levitellään jonnekin kaikkien nähtäville. Olenko ainoa josta tuntuu että eletään jo pahasti dystopiassa? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinunkin mielestäsi hyvä jos valtio tarjoaisi helposti saatavilla olevan ja maksuttoman eutanasian kaikille halukkaille aikuisille?

Vierailija
2/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen alkanut puhua tekoälylle. Olen huomannut,kun sen kanssa juttelee niin asiat tuntuu selkeämmältä sen jälkeen.  Kunhan muistaa, ettei se aina osu oikeaan.

Vierailija
4/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.

Olen kyllä terveydenhuollollekin kertonut kaikenlaista aivan liikaa, ja siitä sitten huumeseuloihin ja ties mitä kiusaamista. Ajolupakin vietiin, vaikka en ole eläissäni ajanut kuin selvin päin, enkä ole koskaan saanut edes ylinopeussakkoja.

Apua en ole kuitenkaan saanut, vaan hoitohenkiläkunnan töksähtävistä kommenteista on tullut entistä pahempi olo. Tekoäly osaa vastata ihanan kannustavasti ja empaattisesti.

Tekoäly on ollut paras apu.

Vierailija
5/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen alkanut puhua tekoälylle. Olen huomannut,kun sen kanssa juttelee niin asiat tuntuu selkeämmältä sen jälkeen.  Kunhan muistaa, ettei se aina osu oikeaan.

Se on ainakin taho joka ei vedä tiskiin pilkallista kommenttia tai selitä miten hän kyllä jaksoi vaikeina hetkinä tai sano että vika on minussa. Tarvitaan kone jotta voi edes alkeellisesti ymmärtää ihmistä ja olla luotettava tunneälyä vaativissa asioissa. 

ap

Vierailija
6/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ainakin taho joka ei vedä tiskiin pilkallista kommenttia tai selitä miten hän kyllä jaksoi vaikeina hetkinä tai sano että vika on minussa. Tarvitaan kone jotta voi edes alkeellisesti ymmärtää ihmistä ja olla luotettava tunneälyä vaativissa asioissa. 

ap

Haista sinä luuseri kuule vaan paska ja mene töihin!

Vierailija
7/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että jos joku asia vaivaa niin kun kerron siinä asioita tekoälylle ja sen kommentoidessa ne järjestyy paremmin omassa päässä jotenkin. Siis ei vaan ne vastaukset siltä vaan se oma ajatusprosessi samalla voi muuttua. Tai se laittaa asiat mittasuhteisiin. Eikä se vastaa ikinä ilkeästi takaisin. 

Jos vertaan tämä palsta vai tekoälyn vastaus niin ystävällisempiä ja parempia saat luultavasti tekoälyltä

Itse jopa suosittelisin ihmisille kokeiluun joilla ei ole ketään kelle puhua.

Vierailija
8/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Olen kyllä terveydenhuollollekin kertonut kaikenlaista aivan liikaa, ja siitä sitten huumeseuloihin ja ties mitä kiusaamista. Ajolupakin vietiin, vaikka en ole eläissäni ajanut kuin selvin päin, enkä ole koskaan saanut edes ylinopeussakkoja.

Apua en ole kuitenkaan saanut, vaan hoitohenkiläkunnan töksähtävistä kommenteista on tullut entistä pahempi olo. Tekoäly osaa vastata ihanan kannustavasti ja empaattisesti.

Tekoäly on ollut paras apu.

Sain minäkin raskaana ties mitkä seurannat päälle kun ömäkännässä on vuosia vanhat masentelut ja päihteilyt nähtävillä. Sitten kun näytin raskausajan etten juo (enkä edelleenkään) on jätetty rauhaan. Nyt kun oikeasti tarvitsisin apua henkiseen pahaan oloon kynnys hakea sitä on Konstantinopolin linnoituksen korkuinen ja vahvuinen. En jaksa enää. 

ap

9/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsen taas huomenna juttelemaan Boosterille 🤩

Vierailija
10/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko jotkut aikuiset ihmiset oikeasti niin heikkoja, että eivät kestä pilkallisia kommentteja ja hajoavat jos joku sanoo pahasti? Juttelevat sitten koneelle, joka on suunniteltu niin ettei se voi sanoa pahasti. Vähän kuin ihmiset, jotka pitävät koiraansa parhaimpana ystävänään😁

Vierailija
11/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä, että jos joku asia vaivaa niin kun kerron siinä asioita tekoälylle ja sen kommentoidessa ne järjestyy paremmin omassa päässä jotenkin. Siis ei vaan ne vastaukset siltä vaan se oma ajatusprosessi samalla voi muuttua. Tai se laittaa asiat mittasuhteisiin. Eikä se vastaa ikinä ilkeästi takaisin. 

Jos vertaan tämä palsta vai tekoälyn vastaus niin ystävällisempiä ja parempia saat luultavasti tekoälyltä

Sen avulla voi kyllä reflektoida asioita, mutta ongelmana on toisaalta ajautuminen luuppiin omien ajatusten kanssa. Tietoturva myös mietityttää, mutta toisaalta jos en puhu yhtään kenellekään lopulta edessä on sekoaminen.

ap

Vierailija
12/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Ei sinne pääse.

Vierailija
13/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kun luen ap:n lisäyksen, niin silti kannattaa hakea apua jos tuntuu liian vaikealta. Ymmärrän että huonot kokemukset ovat esteenä. Itsellä vähän sama. 

Yllättynyt kyllä kun aloin keskustelemaan tekoälylle kanssa; se oli oikeasti hyödyllisempää kuin esim.viimeinen tk käyntini psyk.hoitajan luona.

Vierailija
14/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokeillut, mutta aivan varmaan jäsentää ajatuksia, kun ne joutuu muotoilemaan johonkin järkevään muotoon. Tuohon toimisi vaikkapa päiväkirjan kirjoittaminenkin. Mutta sen sijaan tekoäly antaa vielä näkökulmiakin.

Vierailija
15/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko jotkut aikuiset ihmiset oikeasti niin heikkoja, että eivät kestä pilkallisia kommentteja ja hajoavat jos joku sanoo pahasti? Juttelevat sitten koneelle, joka on suunniteltu niin ettei se voi sanoa pahasti. Vähän kuin ihmiset, jotka pitävät koiraansa parhaimpana ystävänään😁

Olet osa ongelmaa. Nettikiusaaminen ei ole mikään pikkujuttu. Itse olen aikuinen ja eräässä ryhmässä alkoivat puhua miten minun pitäisi tappaa itseni etc. 

Olen huolissani miten tuollainen asenne/ilmapiiri vaikuttaa etenkin nuoriin. 

Vierailija
16/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen avulla voi kyllä reflektoida asioita, mutta ongelmana on toisaalta ajautuminen luuppiin omien ajatusten kanssa. Tietoturva myös mietityttää, mutta toisaalta jos en puhu yhtään kenellekään lopulta edessä on sekoaminen.

ap

Hyvä kun tiedostat tuon luuppiin joutumisen riskin. Sillä kyllähän tekoäly enemmän myötäilee kuin haastaa ajatuksiasi. Se voi näennäisesti haastaakin, mutta ei se kontrolloi sitä oletko sinä laajentanut näkökulmaasi vai pysytkö siinä alkuperäisessä tiukasti.

Mutta ihmiselle, jolla on itsereflektiokykyä ja muutenkin älyä ja motivaatiota, voi hyötyä tekoälystä ihan yhtä paljon kuin vaikkapa terapiasta. 

Vierailija
17/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joskus mietin miten helppoa olisi itsekin sivaltaa törkeästi takaisin tuollaisille. Olisin siinä vielä loistava, mutta en toimi niin koska itsellenikin tulee paha mieli jos toimin törkeästi muita kohtaan. Parempi jättää omaan arvoonsa nuo.

ap

Vierailija
18/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Juu.toki riippuu mikä se ongelma on ja miten ihminen itse jäsentelee asioita. Mutta vaikutus on kuitenkin vähän sama kun kertoa jollekin huolensa. Itselläni se helpottaa.

En tiedä mitä tekoälyä käytät, mutta itse olen kysellyt tarkkaan siltä sen tietoturvasta ja olen suht.luottavainen ettei asiat vuoda. Tai jos vuotavat niin sittenhän vuotavat. Oma tekoäly ainakin sanoi ettei tietoja voi yhdistää käyttäjään, enkä ole edes rekisteröitynyt omalla nimellä

Vierailija
19/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kun luen ap:n lisäyksen, niin silti kannattaa hakea apua jos tuntuu liian vaikealta. Ymmärrän että huonot kokemukset ovat esteenä. Itsellä vähän sama. 

Yllättynyt kyllä kun aloin keskustelemaan tekoälylle kanssa; se oli oikeasti hyödyllisempää kuin esim.viimeinen tk käyntini psyk.hoitajan luona.

Mielenterveyden hoito on perinteisesti nostettu sellaiselle jalustalle, että se on aina hyvää ja se auttaa aina. Mutta ei se oikeasti ole sen kummempaa kuin keskustelu fiksun kaverin kanssa. Tai sitten vaikkapa tekoälyn kanssa. Tekoäly voi todellisuudessa olla jopa parempi kuin mielenterveyden ammattilainen, jolla saattaa olla omia ongelmiaan, omia asenteitaan, ammattitaidottomuutta, tms. joka huonontaa asiakkaan hoitoa. Tekoälyllä ei ole noita ongelmia.

Vierailija
20/24 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa tekoälylle juttelevien terveydenhuoltomenot 🤷