Aurinkorasva polttaa ihon?
Olen aina käyttänyt aurinkorasvaa 50+, suojautunut vaatteilla ja yrittänyt olla varjossa aina kun mahdollista. Joudun olemaan paljon ulkona, mutta en ikinä makaa rannalla tai ota aurinkoa. Silti olen palanut joka kesä. Olen punatukkainen ja pisamainen. Myös ihottumaa joka kohdassa missä aurinkorasvaa ollut.
Tänä kesänä olen ollut ilman aurinkorasvaa, muut suojautumiset ennallaan. Isot aurinkolasit ja leveälierinen hattu lisäksi. Ei ole ihottumaa, en ole kertaakaan palanut eikä iho kutise kuten ennen. Ennen kutina ei lakannut edes aurinkorasvan pesun jälkeen.
Onko kukaan muu havainnut tällaista? Itselleni tämä tuntuu sopivan, tosin ei varmaan toimisi jos ottamalla ottaisi aurinkoa.
Kommentit (42)
Menossa Afrikassa kyllä paloi HARTIAT . Tuli oltua vedessä meressä niska aurinkoon päin tunteja. Snorklatessa. Oikein isot rakkulat tuli iholle joissa nestettä. Trooppinen helle ei muuten polta se on kosteaa mutta merivesi heijastaa aurinkoa. Elikkä kun sama kohta on yhteenmenoon suorassa porotuksessa. Yhden kerran paloi päänahka suorassa keskipäivän paahteessa hiukan punoitti monta päivää. Elikkä ei keskipäivän paisteissa. Siesta on juuri sen takia keskipäivällä.
Mulla sama, aurinkorasva kutisee ja heti kun laitan sitä naamaan niin iho on ihan punainen ja taatusti palaa. Oon nyt ollut viikon ilman rasvaa enkä oo palanut :o