Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aurinkorasva polttaa ihon?

Vierailija
22.07.2025 |

Olen aina käyttänyt aurinkorasvaa 50+, suojautunut vaatteilla ja yrittänyt olla varjossa aina kun mahdollista. Joudun olemaan paljon ulkona, mutta en ikinä makaa rannalla tai ota aurinkoa. Silti olen palanut joka kesä. Olen punatukkainen ja pisamainen. Myös ihottumaa joka kohdassa missä aurinkorasvaa ollut.

Tänä kesänä olen ollut ilman aurinkorasvaa, muut suojautumiset ennallaan. Isot aurinkolasit ja leveälierinen hattu lisäksi. Ei ole ihottumaa, en ole kertaakaan palanut eikä iho kutise kuten ennen. Ennen  kutina ei lakannut edes aurinkorasvan pesun jälkeen.  

Onko kukaan muu havainnut tällaista? Itselleni tämä tuntuu sopivan, tosin ei varmaan toimisi jos ottamalla ottaisi aurinkoa. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset ei vartavasten grillasi itseään auringossa, makaisi tunteja rannoilla niin näitä aurinkorasvoja ei tarvittaisi.Kyllähän teollisuus tähänkin vastaa ja rahat pois. 

Ihan järjetön ajatus. Aurinko polttaa ihan samalla lailla kuin jos makaa rannalla tai vaikka maalaa taloa. 

Vierailija
22/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahiten olen palanut kun olen ollut auringossa ilman aurinkosuojaa. Nykyään laitan aina aurinkosuojavoidetta auringolle alttiille alueille enkä ole palanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä ei aurinko ole porottanut edellisvuosien tapaan joten auringolta suojautumiselle ei ole mitään tarvetta. Jos jotain käyttää niin pitää valita tuote paremmasta päästä kuten  La Roche-Posay Anthelios. 

Eilen annettiin juuri varoitus vaarallisen voimakkaasta UV-säteilystä.

Vierailija
24/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumisia.

Vierailija
25/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut kymmeniä eri aurinkorasvoja ja kaikki herkkäihoisillekin tarkoitetut. Iho palaa aina, ja tulee ihottumaa. Nykyisin käytän apteekin perusvoiteita sisällä ja ulkona, ei ongelmaa.

Ap

Oletko käyttänyt lasten voiteita apteekista? Eli parhaat ovat Aco 50+ ja aiemmin mainittu La Roche Posay 50+-kertoimella tietenkin. Opettele suojaamaan iho vaatteilla ja jäljelle jäävälle iholle vain voidetta. Kun tulee voimakas aurinko niin ei siinä mikään voide auta, vaan pitkälahkeiset ja -hihaiset vaatteet ja kunnollinen hellehattu, joka peittää koko niskan tai huivi.

Vierailija
26/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut kymmeniä eri aurinkorasvoja ja kaikki herkkäihoisillekin tarkoitetut. Iho palaa aina, ja tulee ihottumaa. Nykyisin käytän apteekin perusvoiteita sisällä ja ulkona, ei ongelmaa.

Ap

Oletko käyttänyt lasten voiteita apteekista? Eli parhaat ovat Aco 50+ ja aiemmin mainittu La Roche Posay 50+-kertoimella tietenkin. Opettele suojaamaan iho vaatteilla ja jäljelle jäävälle iholle vain voidetta. Kun tulee voimakas aurinko niin ei siinä mikään voide auta, vaan pitkälahkeiset ja -hihaiset vaatteet ja kunnollinen hellehattu, joka peittää koko niskan tai huivi.

Miksi juuri nuo ovat parhaita? 

Vierailija
27/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap Lidlin Kids aurinkorasva + 50 ei pala. 

Ostakaa Kids aurinkorasvoja +50. Tottakai Kids rasvat Aina aikuisille, ne on hellempiä iholle ja suojaa paremmin. 

Lidlin aurinkovoide sisältää vanhanaikaisia uv-suojia. Ei kannata ostaa sitä.

Vierailija
28/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorasva kannattaa ostaa apteekista ja herkälle iholle. Sitä pitää lisätä säännöllisesti päivän aikana. Eikä se estä palamista vaan vähentää sitä. Vaatetus on paras suoja.

Vierailija
29/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti henkilökohtainen kokemus. Meillä tuo aco käytössä, testattiin useampi merkki ja tää oli sellainen mikä ei aiheuttanut iho-oireita lapselle.

Vierailija
30/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla tiettyä aikaa enempää auringossa tai käristää itseään. Voide ei ole mikään varma suoja pitkällä ajalla. Ja kasvoille voi jokusen minuutin ottaa ilman, jos ei ole esteitä. Valitettava totuus että aurinko on kärventävä. Myös pitkähihaiset kevyet takit, paidat, housut ja aurinkolasit voivat auttaa, hattu. Se että ei ota aurinkoa, ei tarkoita etteikö joitakin ihomuutoksia voi silti tulla, muusta syystä tai lapsuuden palamiset.

Vierailija
31/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Modernit uv-filtterit, jotka ärsyttävät ihoa mahdollisimman vähän. Aurinkovoiteissa on suuria eroja, eikä koskaan pidä ostaa amerikkalaisia aurinkovoiteita, koska siellä kemikaalien hyväksyntä vei kymmeniä vuosia aikaa, joten sieltä saa vain näitä vanhan ajan ärsyttäviä voiteita.

Vierailija
32/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sitä pienille lapsille tarkoitettu? Se tekee iholle kalvon.

Vierailija
33/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvillä mitä eroa on kemikaalisessa ja fysikaalisessa suojassa ja osaatko valita turvalliset (lasten) aurinkovoiteet? Osaatko lukea tuotesisällöt? Vaaleaihoisena pisamaisena kannattaa aina selvittää sisällöt tarkkaan. Ethän ole käyttänyt vanhentunutta tuotetta?

Vierailija
34/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rasva polta, sitä pitää lisätä välillä ei montaa tuntia kestä. Käytän itse hajusteetonta kun olen atooppikko 

Vierailija
35/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko selvillä mitä eroa on kemikaalisessa ja fysikaalisessa suojassa ja osaatko valita turvalliset (lasten) aurinkovoiteet? Osaatko lukea tuotesisällöt? Vaaleaihoisena pisamaisena kannattaa aina selvittää sisällöt tarkkaan. Ethän ole käyttänyt vanhentunutta tuotetta?

Huoh. Olen selvillä ja osaan lukea, sekä valita "turvalliset" tuotteet.

Olen jo 50+ ja ja tutkinut näitä hyvinkin tarkkaan🙈

Ap

Vierailija
36/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöpuheita, kuten yleensä täällä. Tietysti aurinkorasvaa kannattaa käyttää ellei ihosyöpää halua. Kaikki maailman parhaat ihotautilääkärit ja syöpiä leikkaavat ovat tästä yksimielisiä. Ostaa parempaa laatua kuin marketista sitä halvinta. Apteekista saa jo hyviä. Vaatteilla ja hatulla pääsee myös pitkälle. 

Vierailija
37/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punapäät ei taivaaseen. Vanha sanonta. Mutta Turkissa punapäät on kyllä rannoilla kuin kalastajia eikä ne mihinkään pala. Ilmeisesti on allergia tai puuttuu joku aine vartalosta.  Useimmat lämpimän alueen ihmiset on ilman aurinko rasvoja ei heillä ole rahaa niihin.  Kalastajat vetää verkkoja auringossa. Keskipäivän aikaan ovat suojassa kun siesta. Vaalea toiset taas syövät runsaasti porkkanaa ja beetakaroteenia ennen kuin grillaavat itseään rannoilla. Ravinnosta puuttuu tärkeitä vitamiineja ja talvella taas D VITAMIINI. Kuin ihonhoitoon tarvitaan vitamiini E . Etelä maalaiset syö niin terveellisesti eikä heillä ole puutetta luonnon vitamiinista talvella kun lämmin. Ovat ulkona. Kala on hyvä vitamiini myös kuin on hedelmät. Rannoilla on vaaleilla myös ongelma vesi unohdetaan juoda vettä. Ja liikkua. Ei paikallaan kannata olla. Mutta kuten tiedetään auringossa auton peltiin kuumenee kun se on paikallaan. 

Vierailija
38/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punapäät ei taivaaseen. Vanha sanonta. Mutta Turkissa punapäät on kyllä rannoilla kuin kalastajia eikä ne mihinkään pala. Ilmeisesti on allergia tai puuttuu joku aine vartalosta.  Useimmat lämpimän alueen ihmiset on ilman aurinko rasvoja ei heillä ole rahaa niihin.  Kalastajat vetää verkkoja auringossa. Keskipäivän aikaan ovat suojassa kun siesta. Vaalea toiset taas syövät runsaasti porkkanaa ja beetakaroteenia ennen kuin grillaavat itseään rannoilla. Ravinnosta puuttuu tärkeitä vitamiineja ja talvella taas D VITAMIINI. Kuin ihonhoitoon tarvitaan vitamiini E . Etelä maalaiset syö niin terveellisesti eikä heillä ole puutetta luonnon vitamiinista talvella kun lämmin. Ovat ulkona. Kala on hyvä vitamiini myös kuin on hedelmät. Rannoilla on vaaleilla myös ongelma vesi unohdetaan juoda vettä. Ja liikkua. Ei paikallaan kannata olla. Mutta kuten tiedetään auringossa auton peltiin kuumenee kun se on paikallaan. 

Näin punapäänä voin sanoa että palaa, iho vaan on luonnostaan todella vaalea ja pisamainen, eikä rusketu, palaminen ei myöskään näytä rajulta, hieman punertaa iho, mutta nahka kyllä kuoriutuu silloin. Ja iho palaa herkästi. 

Vierailija
39/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt oltava suorassa auringossa keskipäivällä ?  Ostarilla on viileää . Älkää nyt ainakaan rannoille menkö . Voihan sitä istua normi vaatteissa toppi ja shortsit varjossa ja kävellä sitä puolta katua missä varjot on. Välillä poikkeaa kauppaan kylmäkaapille.  Jos nyt kuitenkin teet testin ja laitat sitä aurinkovoidetta tulikuuman auton pellin päälle tai grilliin pannulle niin miten käy.   

Vierailija
40/42 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni palaa iho alle 5 minuutissa ilman aurinkorasvaa, kokemusta on. Aurinkorasvan kanssa en ole palanut koskaan 

N40