Kotirouvailu edellyttää niin kovatuloista miestä ettei rouvan tarvitse köyhäillä ruokakaupassa ja paikkailla vaatteita.
Kommentit (54)
Kun mies lopettaa rahan hassaamisen, löytyy sitä naisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietynlaista pöljyyttä, että viihtyy siellä kotona. Ei halua käyttää omia aivojaan.
Olisi mukava lukea joskus jonkun eläkeikäisen kotivaimon muisteloita, että oliko sen arvoista, mutta eipä näitä haastatteluja ikinä näy.
Muuten, kun puhutaan että kyllä se mies elättää niin saako se mies päättää, mitä vaimolle ostetaan? Entä jos vaimo haluaa parempia vaatteita/meikkejä/harrastuksia, niin missä vaiheessa vaimo tajuaa, että työssäkäyvänä saisi itse päättää?
Tulee mieleen se vanha juttu jostain ennen sotia, joilloin tekohampaat olivat yleisiä. Aviomies maksoi vaimolle omien hampaiden poiston hammaslääkärillä, muttei tekarien teettämistä, koska mitäpä se vaimo hampailla tekee, syö velliä... Kun mies saa hallita kukkaroa niin todennäköisesti vaimon kuluissa säästetään.
Miten kotirouvana oleminen estää omien aivojen käytön? Olen eläkeikäinen kotivaimo, mutta en ole julkisuuden henkilö eikä minulla ole minkäänlaista mielenkiintoa kertoa muisteloitani kaikelle kansalle. Sukulaiset ja ystävät tuntevat ja tietävät ja se riittää. Vaimona saan ostaa ihan mitä haluan, mutta luonteeseeni kuuluu säästäväisyys, mutta aina ei pihistellä. Olipa hauska tuo vanha juttu :D. Minulla on omat hampaat, on ollut varaa käydä hammaslääkärissä.
Miten tuohon ryhdytään? Laitetaanko treffi-ilmoitus, että kotirouva etsii kotia?
Minä olen parsinut kotiverkkareideni sauman umpeen kymmenkunta kertaa vaikka olisin voinut ostaa uudet. Saan jonkinlaisia kiksejä siitä että kulutustavarat käytetään loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee ero, niin mitä sille kotirouvalle jää käteen lainkaan? Kun miehet eivät maksa palkkaa lainkaan sille kotirouvalle, joka siivoaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapset ym. Miesten pitäisi maksaa palkkaa sille kotirouvalle ihan palkanmaksun mukaisesti, että näkyy myös eläketurva ym. maksut. En itse kyllä siivoaisi kotia ihan ilmaiseksi miehelle, jolla hyvät tulot. On nähty ja koettu, että ei enää ikinä. Nuoret naiset vielä uskovat avioliittoon, että mies maksaa, mutta entä sitten kun tulee se avioero ja laitettu myös avioehto peliin, että eron tullessa se vaimo ei saa yhtään mitään.
Mä oon ollut 11 vuotta kotirouva ja naimisissa saman miehen kanssa 25 vuotta. Jos me erotaan saan puolet meidän omaisuudesta ja asuinmaamme lakien mukaan puolet miehen tuloista kunnes mahdollisesti menen uudestaan naimisiin. Meillä on omaisuutta niin paljon, että eletään niillä hyvin loppuelämämme kun mies jää eläkkeelle.
Täällä nyt sekoitetaan kotirouvuus ja kotiäitiys. Ne ovat eri asioita. Kotirouvaksi ei kannata ryhtyä, jos miehellä ei ole vähintään 10 miljoonan nettovarallisuutta ja miljoonaluokan vuosituloja. Silloin pärjää hyvien sopimusten avulla, vaikka tulisi ero. Silloin myös aikaa voi käyttää niin kuin huvittaa.
Kateuden kohteita riittää. Työtön, yksinhuoltaja, maahanmuuttaja, kotirouva...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietynlaista pöljyyttä, että viihtyy siellä kotona. Ei halua käyttää omia aivojaan.
Olisi mukava lukea joskus jonkun eläkeikäisen kotivaimon muisteloita, että oliko sen arvoista, mutta eipä näitä haastatteluja ikinä näy.
Muuten, kun puhutaan että kyllä se mies elättää niin saako se mies päättää, mitä vaimolle ostetaan? Entä jos vaimo haluaa parempia vaatteita/meikkejä/harrastuksia, niin missä vaiheessa vaimo tajuaa, että työssäkäyvänä saisi itse päättää?
Tulee mieleen se vanha juttu jostain ennen sotia, joilloin tekohampaat olivat yleisiä. Aviomies maksoi vaimolle omien hampaiden poiston hammaslääkärillä, muttei tekarien teettämistä, koska mitäpä se vaimo hampailla tekee, syö velliä... Kun mies saa hallita kukkaroa niin todennäköisesti vaimon kuluissa säästetään.
Miten kotirouvana oleminen estää omien aivojen käytön?
Mihin niitä aivoja siellä kotona tarvitsee? Anteeksi vain, mutta se on ihan mukavuusalueella olemista.
Ja sulla on aika outo huumorintajuinen, jos tuo tekarijuttu on hauska. Se on lähinnä varoitus naisille, miten kotivaimon voi käydä.
Jos on rahaa niin voi olla mikä vain, mutta kun sen kotivaimouden riski on juuri se, ettei sitä omaa rahaa ole.
Hah, mitä jos kotirouva ryhtyy kotirouvaksi, koska on omaa rahaa?
Miten itse aivojasi käytät, jos luulet ettei niitä "kotona" tarvita? Entä etätyöntekijät, kotona homehduttavat aivojaan? Istuuko kotirouva mielestäsi kotona aivottomana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten
Kotona voi vaikka opiskella esim. vieraita kieliä, voi keskittyä tekemään monimutkaisia ruokia, taiteelliset kotirouvat ja käsitöistä kiinnostuneet voivat käyttää aivojaan näihin asioihin, aikaa monipuolisiin liikuntaharrastuksiin, voi myös opiskella oppilaitoksissa jopa tutkintoihin saakka tai harrastusluontoisesti. Jos perheessä on lapsia, niin silloin kotirouvan ajankäyttö on erilaista, toki sen ymmärrämme. Kotirouvakin on ihminen ja kaikenlaista pakkosuorittamista kannattaa välttää, keskittyy vaan kaikkeen kivaan, mieltä ja kehoa virkistävään tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten
Tiedän kotirouvan, joka harrastuksena väitteli tohtoriksi ja tekee harrastuksena tutkimusta ja julkaisee artikkeleita.
Vierailija kirjoitti:
Sillä kotirouvallahan on nimenomaan aikaa tehdä kaupassa halvimmat valinnat ja paikata vaatteita.
Se on ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee ero, niin mitä sille kotirouvalle jää käteen lainkaan? Kun miehet eivät maksa palkkaa lainkaan sille kotirouvalle, joka siivoaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapset ym. Miesten pitäisi maksaa palkkaa sille kotirouvalle ihan palkanmaksun mukaisesti, että näkyy myös eläketurva ym. maksut. En itse kyllä siivoaisi kotia ihan ilmaiseksi miehelle, jolla hyvät tulot. On nähty ja koettu, että ei enää ikinä. Nuoret naiset vielä uskovat avioliittoon, että mies maksaa, mutta entä sitten kun tulee se avioero ja laitettu myös avioehto peliin, että eron tullessa se vaimo ei saa yhtään mitään.
Mä oon ollut 11 vuotta kotirouva ja naimisissa saman miehen kanssa 25 vuotta. Jos me erotaan saan puolet meidän omaisuudesta ja asuinmaamme lakien mukaan puolet miehen tuloista kunnes mahdollisesti menen uudestaan naimisiin. Meillä on omaisuutta niin paljon, että eletään niillä hyvin lopp
Jep. Tällaisia maita on, joissa oikeasti kannattaa jäädä kotirouvaksi. Valitettavasti Suomi ei ole näitä, vaan Suomesta kannattaa silloin muuttaa pois.
Niin kun moni nainen maksaa myös lasten kulut. Joidenkin miesten mielestä lasten kulut on tuhlausta.
N46