Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotirouvailu edellyttää niin kovatuloista miestä ettei rouvan tarvitse köyhäillä ruokakaupassa ja paikkailla vaatteita.

Vierailija
22.07.2025 |

Siihen liittyy tietty arvokkuus

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat ovat varakkaita ja opettivat paikkaamaan vaatteita, koska se on kestävää. 

Vierailija
22/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kotimieheily? Voisin ottaa itselleni nuoren VIhtorin. Kenenkään kotirouvaksi en kyllä voisi kuvitella alkavani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä kotirouvallahan on nimenomaan aikaa tehdä kaupassa halvimmat valinnat ja paikata vaatteita.

Äitini ompeli vaatteita lapsille, kun oli kotirouva. Hän myös kutoi perheen matot. Minä olin 6-vuotiaana kangaspuilla kutomassa äidin mukana. Tein kaksi pöytäliinaa. 

Ei sitten kannata ihmetellä, miksi tuon sukupolven naisten eläkkeet on niin paljon pienemmät kuin miesten. Vaikka vaatteiden ompelu ja mattojen kutominen toki parantaa oman perheen elämänlaatua, nin ei siitä kerry eläkettä. 

Minun äiti kyllä on elänyt isäni eläkkeellä, koska sen oma eläke on niin pieni. Ei meidän isä ole vaatinutkaan, että pitäisi olla omat rahat vanhana, kun on ollut kotona hoitamassa lapsia. Kyllä mun isän tuloilla on perhettä elättänyt. Meidäthän on hoidettu kotona, ei päiväkodissa. Yhteiskunta ei ole meitä hoitanut lapsena. 

Vierailija
24/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä kotirouvallahan on nimenomaan aikaa tehdä kaupassa halvimmat valinnat ja paikata vaatteita.

Ei minulla ainakaan ollut koskaan lapsia hoitaessa aikaa juuri mihinkään. Ei kaappien järjestelyyn tai varsinkaan alennukseen perässä juoksemiseen. Kotona oli on todella yksi maailman raskaimmista töistä. Vielä kun idiootitkin sen ymmärtäisi. 

Vierailija
25/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini ompeli vaatteita lapsille, kun oli kotirouva. Hän myös kutoi perheen matot. Minä olin 6-vuotiaana kangaspuilla kutomassa äidin mukana. Tein kaksi pöytäliinaa. 

Ei sitten kannata ihmetellä, miksi tuon sukupolven naisten eläkkeet on niin paljon pienemmät kuin miesten. Vaikka vaatteiden ompelu ja mattojen kutominen toki parantaa oman perheen elämänlaatua, nin ei siitä kerry eläkettä. 

Minun äiti kyllä on elänyt isäni eläkkeellä, koska sen oma eläke on niin pieni. Ei meidän isä ole vaatinutkaan, että pitäisi olla omat rahat vanhana, kun on ollut kotona hoitamassa lapsia. Kyllä mun isän tuloilla on perhettä elättäny

Minustakin on kyllä tullut melkoinen kermaperse, mutta itseasiassa: Meillä on lastenkin pitänyt tehdä töitä ja osallistua. Kotona on ollut kaikille hommaa ja ei ole kenenkään tarvinnut olla pelkkä kodinhengetär. 

Vierailija
26/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ollut koskaan lapsia hoitaessa aikaa juuri mihinkään. Ei kaappien järjestelyyn tai varsinkaan alennukseen perässä juoksemiseen. Kotona oli on todella yksi maailman raskaimmista töistä. Vielä kun idiootitkin sen ymmärtäisi. 

Eipä se lastenhoito ole kuin tylsää rutiinien ylläpitoa.

Jos rutiineja ei ole, niin alkaa kaaos. Jos lapsilla on selkeä päivärytmi, niin se vapauttaa aikaa muuhunkin. Lasten kanssa ei voi toimia reaktiivisesti.

Vierailija
27/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taisitkin olla kotiäiti etkä rouva.

Vierailija
28/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mieskin vaatii, että kotirouvalla on oltava siistit asut lounaille ja vastaanotoille. Antaisi huonon kuvan miehen edustamasta asiasta, jos päivällispöydässä istuisi paikatuissa ryysyissä oleva homssu. 

Nyt siis puhuttiin kotirouvista, ei kotiäideistä. Kaksi eri asiaa. 

Vierailija
29/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai kotirouvan eläke pitää hoitaa. Omien rouvavuosieni aikana miehen työnantaja maksoi minulle eläkettä. Toivottavasti kaikilla muillakin se hoidetaan jotenkin. 

Vierailija
30/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ero, niin mitä sille kotirouvalle jää käteen lainkaan? Kun miehet eivät maksa palkkaa lainkaan sille kotirouvalle, joka siivoaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapset ym. Miesten pitäisi maksaa palkkaa sille kotirouvalle ihan palkanmaksun mukaisesti, että näkyy myös eläketurva ym. maksut. En itse kyllä siivoaisi kotia ihan ilmaiseksi miehelle, jolla hyvät tulot. On nähty ja koettu, että ei enää ikinä. Nuoret naiset vielä uskovat avioliittoon, että mies maksaa, mutta entä sitten kun tulee se avioero ja laitettu myös avioehto peliin, että eron tullessa se vaimo ei saa yhtään mitään. 

Vierailija
31/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee ero, niin mitä sille kotirouvalle jää käteen lainkaan? Kun miehet eivät maksa palkkaa lainkaan sille kotirouvalle, joka siivoaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapset ym. Miesten pitäisi maksaa palkkaa sille kotirouvalle ihan palkanmaksun mukaisesti, että näkyy myös eläketurva ym. maksut. En itse kyllä siivoaisi kotia ihan ilmaiseksi miehelle, jolla hyvät tulot. On nähty ja koettu, että ei enää ikinä. Nuoret naiset vielä uskovat avioliittoon, että mies maksaa, mutta entä sitten kun tulee se avioero ja laitettu myös avioehto peliin, että eron tullessa se vaimo ei saa yhtään mitään. 

No tietenkin kotirouvan tapauksessa avioehdossa huomioidaan tämä. Joko ehtoa ei ole, tai siellä on rouvalle merkittävä osuus. Ei kotirouvuus ole tyhmiä varten. Ne miehet, joilla on mahdollisuus ja tarve rouvalle, ovat kyllä akateemisten naisten kanssa naimisissa. 

Vierailija
32/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti kyllä on elänyt isäni eläkkeellä, koska sen oma eläke on niin pieni. Ei meidän isä ole vaatinutkaan, että pitäisi olla omat rahat vanhana, kun on ollut kotona hoitamassa lapsia. Kyllä mun isän tuloilla on perhettä elättänyt. Meidäthän on hoidettu kotona, ei päiväkodissa. Yhteiskunta ei ole meitä hoitanut lapsena. 

Naisille ei toki maksettu hyvää palkkaa aikoinaan, kun on mukamas vain naisten työtä? Miehet ovat kautta aikojen halveksineet naisten työtä, että siitä ei tarvitse maksaa lainkaan tai jopa vähän?! Niin monen naisen palkka ja eläke on todella vähäinen verrattuna siihen työmäärään, mitä naiset tekivät. Miehet ovat kautta aikojen naureskelleet naisten tekemälle työlle? Kun osa ja suurin osa todella miesten egoa ja se raha toki heille maailman tärkeintä!!!

Vierailija
33/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin tapaturma  tai sairaus voivat olla elämää mullistavia tilanteita. On tärkeää tiedostaa ja hyväksyä, että elämäntilanteet muuttuvat ja pyrkiä löytämään keinoja sopeutua muutoksiin ja selviytyä haasteista. On hyvä muistaa, että kaikki ihmiset , työt ja elmäntilanteet ovat yhtä arvokkaita nostamatta niistä mitään toistaan ns.arvokkaammaksi.

Vierailija
34/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö naisista maksaa RETKUN RUUAT PESEE VAATTEET JA VUOKRAN MAKSAA ETTÄ RETKUT VOI käydä muissa ja Thaimaassa NAIMASSA. 

Vierailija
35/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aikoinaan varakas mies ja toki en valinnut häntä tittelin tai ollut hänen rahojensa perään. Tienasin tavatessa enemmän kuin hän, kun oli vielä opiskelija. Mutta sen jälkeen pikkuhiljaa mies alkoi haukkumaan minua, että minulla sellainen titteli, joka ei hänelle riitä? Kun en koskaan ole arvottanut toisia tittelin mukaan tai onko rahaa ym. Jos miehestä kuoriutuu sellainen ilkeä ihminen, et tiedä heti nuorena naisena, mistä johtuu? Mies ei kerro lapsuudestaan yhtään mitään, ei entisistä suhteista ym. Kun ei mukamas osaa keskustella lainkaan, mutta häviää heti exän kanssa, kun osti hänelle lahjan, ettei vain loukkaa tuota exää? Ja tanssii vain heti suhteen alusta lähtien naisystävän kanssa ja toisen miehen vaimon kanssa? Mutta kohtelee minua kuin olisin vain jokin kakkos nainen tai kolmas? Näyttelee ystävilleen sitä hyvää jätkää, mutta kotona on täysi kusipää äijä. Monet ystävät kehuivat miestäni, että on sinulla kohtelias ja hyvä mies, mutta eivät tienneet lainkaan kotioloista. Se mies tuhosi lähes täysin itsetuntoni, kun haukkui minua, että en osaa puhua oikein, kun pitää koko ajan kertoa niitä vitsejä ja olla hauska hänen ystävilleen? Mutta ei toki nämä muut hänen ystävät koskaan olleet niitä hauskoja ym. ja sitä en toki odottanut heiltä, kun normaaleihin ihmissuhteisiin kuuluu myös surut, ilot, pettymykset eli myös muutkin asiat. Ja mies tuhottuaan itsetuntoni, että huomasin sen jälkeen olevani vain kotiorja, ja mies sanelee, että et ole siivonnut tuota ja tehnyt sitä ja tätä. Erosin toki, ja elämäni on huomattavasti parantunut tämän narskun jälkeen. 

Vierailija
36/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen kun eräs nainen nosti oliko Thaimaasta , niin ne lapsilisät sitten kotihoidon tuen ja toisen miehen lapsesta ELATUSMAKSUT kuin jotain tukia ja sai sossusta ruokatoimeentulo tukea kun kävi siellä ja sitten mies maksoi yksin koko perheen asumiskulut kuin vaatteet kuin naisen ostamat ruuat thai tukusta kuin ne myy niitä netissä pitää rahat. Thaitileillä. Ja mies vaan maksaa eikä tiedä näistä naisten muista tukirahoista tuloista mitään. Saati mistään seksimyynnistä tai ruuan myynnistä tai muustakaan mitä puuhaavat. Vinot silmät keltainen iho ja mitä tahansa kysyy vastaus on njangmuongbiugbang. Yksi mies ei tiennyt edes että vaimonsa sai hoitotukia ja elatusmaksuja . No tyhmä voi mieskin olla . Ne muuten kuivattaa ne mustikat mitä varastaa ja nekin mitä itse poimii ja pakkaa myyntiin Thaimaaseen superfoodina. Vanha sanonta vie tuhkat pesästä. Ette oikein älyä tätä. Miehet maksaa Suomessakin tukkuostokset naisille kun ne myy thairuokia ja yritysten kulut. Laosin Kiinan Thaimaan Indonesian. Osa on julmia laskukoneita. Osa vain on taviksia. Yhtään miestä ei tunneta että ostaisi vaatteita naiselle. Ikinä. Paitsi yksi retki joka Eestin reissulta toi rintaliivejä. Naiset ostaa kyllä miehille lahjaksi vaatteita. Siis joku arabimies ottaa rahat naisilta. Joo ei kuulkaa. Että mies antaisi naisen asua edes ilmaiseksi . Ei anna jos ei ole Thaimaasta. Suomalainen kyllä joutuu maksamaan. 

Vierailija
37/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa kuule avioehdon kohtuullistaminen.

Vierailija
38/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksikin mies otti tasan tarkkaan naiselta yhtiövastikkeen ja sähkön asumisen hinnaksi hänen osake. Ja toinen otti oikein vuokraa.  Kuin eräs maksatti kulut vaimollaan. Taatusti. Yksi osti auton kun naisen rahoilla vähän hellareissa käsketään antamaan autorahat. Tai auto. Kato Jahve tarvii. 

Vierailija
39/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko myös vanhenee MUTTA SEHÄN OTTAA NUOREMMAN UUDEN vaikka Thaimaasta kiinalaisen. Sitten kotirouva jää yksin rahatta ilman eläkettä mutta Thaimaa saa kyllä leskeneläkkeen. 

Vierailija
40/54 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx kauppias seilasi purjeveellä iskemässä naisia saarilla . Puhui vaimostaan alatyyliin ei se mitään osaa. Ei se mitään tee. Ei se tule merille. Ei . Samoin toinen kauppias . Muita naisia no yökerhoja ja hotelleja . Paska aika talossa siivoomassa. Ei mitään niin on että homot ottaa rahaa seksistä siinä kuin prostituoidut . Ei näy että mies maksaisi muille kuin thaikuille.