Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko/luuletko kuuluvasi älymystöön?

Vierailija
21.07.2025 |

Jos olisit puolalainen älykkö, olisiko puna-armeija teloittanut sinut Katynin metsässä 1940?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en silti koe kuuluvani älymystöön.

Vierailija
2/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en silti koe kuuluvani älymystöön.

Olet sitten persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älymystöä ovat taiteilijat, tutkijat, tiedemiehet jne. En ole älymystöä. Tosin on opettajatkin toisinaan lahdattu, esimerkiksi Kiinan suuressa kulttuurivallankumouksessa.

T. Ope

Vierailija
4/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Aika pahasti viiraa jos kukaan AV-eli avohoitopalstalla luulee kuuluvansa älymystöön.

Vierailija
5/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen älymystö istuu Kosmoksessa, Elitessä tai Sikalassa juomassa punkkua tai keppanaa ihastellen tulevia tekemättömiä töitään.

Vierailija
6/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen perusmaisteri, jatko-opinnot jääneet kesken. Puolisoni on tohtori ja hänellä on useita muitakin tutkintoja ja meriittejä. Hän ehkä kuuluu. 

Vierailija
7/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-aho on yliopiston tohtori ja Johan Backman myös. Älymystöä molemmat!

Vierailija
8/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älymystöä ovat taiteilijat, tutkijat, tiedemiehet jne. En ole älymystöä. Tosin on opettajatkin toisinaan lahdattu, esimerkiksi Kiinan suuressa kulttuurivallankumouksessa.

T. Ope

Maailmassa on nähty yksi ainoa aidosti kommunistinen yhteiskunta, Punaisten khmerien Kamputsea. Siellä teloitettiin intellektuellina ihan sillä perusteella, että oli silmälasit. Ulkomaankielen osaaminen vei hengen välittömästi. 

Kaikki muut kommarit ovat tarjonneet ideologian vesitettyjä versioita.

Vierailija
9/11 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Olen omaa tuotantoa tekevä muusikko, kuulun mielestäni älymystöön, syitä on muitakin. 

Vierailija
10/11 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on objektiivisesti mitattava ominaisuus. Se vaatii valvotun älykkyystestin.

Joku random työpaikka, titteli tms ei kerro vielä mitään älykkyydestä ja näin ollen "älymystöön" kuulumisesta.

Vierailija
11/11 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älymystö on lähtökohtaisesti kovin epämääräinen termi. Se tavallaan antaa ymmärtää, että älykkäät ihmiset olisivat jollain tapaa korkeammassa asemassa, mutta meitä hallitsevat kuitenkin idiootit. Pahimmillaan neurosairaat idiootit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi