Uskotko/luuletko kuuluvasi älymystöön?
Jos olisit puolalainen älykkö, olisiko puna-armeija teloittanut sinut Katynin metsässä 1940?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en silti koe kuuluvani älymystöön.
Olet sitten persu.
Älymystöä ovat taiteilijat, tutkijat, tiedemiehet jne. En ole älymystöä. Tosin on opettajatkin toisinaan lahdattu, esimerkiksi Kiinan suuressa kulttuurivallankumouksessa.
T. Ope
En todellakaan. Aika pahasti viiraa jos kukaan AV-eli avohoitopalstalla luulee kuuluvansa älymystöön.
Suomen älymystö istuu Kosmoksessa, Elitessä tai Sikalassa juomassa punkkua tai keppanaa ihastellen tulevia tekemättömiä töitään.
En. Olen perusmaisteri, jatko-opinnot jääneet kesken. Puolisoni on tohtori ja hänellä on useita muitakin tutkintoja ja meriittejä. Hän ehkä kuuluu.
Jussi Halla-aho on yliopiston tohtori ja Johan Backman myös. Älymystöä molemmat!
Vierailija kirjoitti:
Älymystöä ovat taiteilijat, tutkijat, tiedemiehet jne. En ole älymystöä. Tosin on opettajatkin toisinaan lahdattu, esimerkiksi Kiinan suuressa kulttuurivallankumouksessa.
T. Ope
Maailmassa on nähty yksi ainoa aidosti kommunistinen yhteiskunta, Punaisten khmerien Kamputsea. Siellä teloitettiin intellektuellina ihan sillä perusteella, että oli silmälasit. Ulkomaankielen osaaminen vei hengen välittömästi.
Kaikki muut kommarit ovat tarjonneet ideologian vesitettyjä versioita.
Vierailija kirjoitti:
T. Ope
Olen omaa tuotantoa tekevä muusikko, kuulun mielestäni älymystöön, syitä on muitakin.
Älykkyys on objektiivisesti mitattava ominaisuus. Se vaatii valvotun älykkyystestin.
Joku random työpaikka, titteli tms ei kerro vielä mitään älykkyydestä ja näin ollen "älymystöön" kuulumisesta.
Älymystö on lähtökohtaisesti kovin epämääräinen termi. Se tavallaan antaa ymmärtää, että älykkäät ihmiset olisivat jollain tapaa korkeammassa asemassa, mutta meitä hallitsevat kuitenkin idiootit. Pahimmillaan neurosairaat idiootit.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en silti koe kuuluvani älymystöön.