Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi varhaiseläkkeelle ja plissaa olutta joka ikinen päivä!

Vierailija
21.07.2025 |

Tästä saa kaksi erilaista tarinaa: toinen semmoinen someen sopiva ja toinen se, mitä minusta näyttää.

Someen: mies jää varhaiseläkkeelle hyvän ja hyvinpalkatun uran jälkeen. Muuttaa kakkoskotiimme. Hankkii sinne uuden veneen, moottorisahan ja klapikoneen ym. Viihtyy loistavasti, ei halua enää kaupungin kiireeseen eikä aio istua enää yhtään hetkeä millään lentokentällä , oli lounge taikka ei.

Minun näkymä: mies istuu kesän puutarhassa tuolissaan, sateet ja syksyn lasikuistilla ja talven tuvassa ja aina kädessä kalja. Heti päivällä jo. Ja siitä tasaisen tahdin taulukolla alkuiltaan saakka.

Ennen aktiivinen mies ei oikein enää jaksa lähteä mihinkään. On niin paljon mukavampaa istuskella pikku sumussa tässä. Ja ajaessa ei voi juoda, mahdollisesti koko päivänä.

Asiasta mainitseminen ja puhuminen on aivan kuin tuuleen huutaisi. Hän ei juo sen enempää kuin ennenkään eikä yhtään enempää kuin muutkaan, eikä pari kaljaa mihinkään vaikuta. Janiinedelleen. 

Olen niin huolissani, jotenkin semmoinen tulevan onnettomuuden aavistus-olo. Taivaanrannassa näkyy jo ongelmia ja onnettomuutta.

Nämä on niin nähty, omissa tuttavissamme myös. Ensi talvena pitää jo alkaa ottamaan muutama konjakkinapsu, kun niin viluttaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta ja omasta kokemuksesta tiedän, että jatkuva pienikin tissuttelu masentaa, tai ainakin minua masentaa. Ei jaksa enää oikein mitään, ja sitten jää siihen toistoon kiinni. Aivokemiat ei parhaassa tasapainossa jne.  Jos rahaa on mielin määrin, niin kaikkea tekemistä pää selvänäkin riittäisi. Ja kai sitä oman elämänkumppanin haluaisi, vihdoin lopullisesti vapaana ollessaan, pitää vierellään. Eikä sille toiselle kohta enää niin väliksi missä se kumppani on, kun muu mielenkiinto hupenee kaljan äärellä... 

Luulen kyllä, että tässä tapauksessa alkoholiin on jo riippuvuus ja oli se alko muna tai kana, niin ainakin pieni masennus on myös päällä. 

Vierailija
22/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman päihteitä ei ole elämää. Selvinpäin on vain loputtoman tylsää olemassa olemista. Ehkä pitäisi siirtyä koviin huumeisiin niin saisi korvaushoitona vetää ikuisesti ilmaiseksi kamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän