Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi varhaiseläkkeelle ja plissaa olutta joka ikinen päivä!

Vierailija
21.07.2025 |

Tästä saa kaksi erilaista tarinaa: toinen semmoinen someen sopiva ja toinen se, mitä minusta näyttää.

Someen: mies jää varhaiseläkkeelle hyvän ja hyvinpalkatun uran jälkeen. Muuttaa kakkoskotiimme. Hankkii sinne uuden veneen, moottorisahan ja klapikoneen ym. Viihtyy loistavasti, ei halua enää kaupungin kiireeseen eikä aio istua enää yhtään hetkeä millään lentokentällä , oli lounge taikka ei.

Minun näkymä: mies istuu kesän puutarhassa tuolissaan, sateet ja syksyn lasikuistilla ja talven tuvassa ja aina kädessä kalja. Heti päivällä jo. Ja siitä tasaisen tahdin taulukolla alkuiltaan saakka.

Ennen aktiivinen mies ei oikein enää jaksa lähteä mihinkään. On niin paljon mukavampaa istuskella pikku sumussa tässä. Ja ajaessa ei voi juoda, mahdollisesti koko päivänä.

Asiasta mainitseminen ja puhuminen on aivan kuin tuuleen huutaisi. Hän ei juo sen enempää kuin ennenkään eikä yhtään enempää kuin muutkaan, eikä pari kaljaa mihinkään vaikuta. Janiinedelleen. 

Olen niin huolissani, jotenkin semmoinen tulevan onnettomuuden aavistus-olo. Taivaanrannassa näkyy jo ongelmia ja onnettomuutta.

Nämä on niin nähty, omissa tuttavissamme myös. Ensi talvena pitää jo alkaa ottamaan muutama konjakkinapsu, kun niin viluttaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukon juoda, eläkkeellä voi ottaa rennosti. Onneksi teillä on "omat kodit". Elä sinä omaa elämääsi.

Vierailija
2/22 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus lienee sitten jostain tuolta väliltä. Ja entisen presidention sanoin "jos emme voi varmuudella tietää miten asiat menevät, ajatelkaamme niiden menevän hyvin". Eli löysäähän vaan nutturaa nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdi leskeysaikasi järjestelyjä.

Vierailija
4/22 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on yksi iso ongelma, ja se on se, että sinä saatat sairastua. Miehesi on aikuinen ja tekee omat päätöksensä. Kuvailemasi perusteella alkoholin käyttö saattaa koitua ongelmaksi tai on jo ongelma. Voit toki asiasta mainita hänelle, mutta sen enempää nalkuttaminen on turhaa. Jos alat murehtimaan, huolehtimaan ja vaatimaan muutosta, saatat huomata, että oletkin itse sairastunut uupumukseen yms. Vahva suositus sille, että keskity itseesi. Huolehdi itsestäsi. Tee mukavia asioita. Jos näyttää siltå, että elämänne eroaa liikaa, niin aina voi erota, asua eri asunnoissa.

Vierailija
5/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: jään itsekin kohta eläkkeelle. Minä haluaisin vielä matkustella joitain lyhempiä matkoja, kuin nuoruuden kuukausien reppureissut. Miehen korviin lyhyt kaupunkiloma esim Roomassa on ihan yhtä väsyttävää ja turhaa. Mehän ollaan käyty siellä jo . Joo v 2000.

En halua seitinohuessa - omasta mielestään - tössöttelvää kotitionttua, joka ei halua eikä jaksa lähteä edes kaupunkiin, koska ei kuulemma ole mitään järkeä mennä. Meillä on jo kaikkea ja talomme on täydellinen. 

Ja tiedän kyllä itseni, alan lipittämään punaviiniä. Pullot kimaltelee maakellarin viileydessä kovin kutsuvasti. Hjälp!

Vierailija
6/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: jään itsekin kohta eläkkeelle. Minä haluaisin vielä matkustella joitain lyhempiä matkoja, kuin nuoruuden kuukausien reppureissut. Miehen korviin lyhyt kaupunkiloma esim Roomassa on ihan yhtä väsyttävää ja turhaa. Mehän ollaan käyty siellä jo . Joo v 2000.

En halua seitinohuessa - omasta mielestään - tössöttelvää kotitionttua, joka ei halua eikä jaksa lähteä edes kaupunkiin, koska ei kuulemma ole mitään järkeä mennä. Meillä on jo kaikkea ja talomme on täydellinen. 

Ja tiedän kyllä itseni, alan lipittämään punaviiniä. Pullot kimaltelee maakellarin viileydessä kovin kutsuvasti. Hjälp!

Sitten vain eroat. Sinkkuna on todella ihanaa, oikeasti. 

Vierailija
7/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provoiluyritys.

Tiesitkö muuten, ettei varhaiseläkettä ole enää olemassa?

Vierailija
8/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plissata?? Niinkö siitä sanotaan. 

Vierailija
9/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provoiluyritys.

Tietynikäisille ei enää.

Vierailija
10/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä sievässä on mukavaa viettää eläkepäiviä.

Vierailija
11/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma ei olekaan varsinaisesti miehen elämäntyylissä vaan ap pelkää itse alkoholisoituvansa jäädessään eläkkeelle ja projisoi tämän pelkonsa mieheen.

Vierailija
12/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provoiluyritys.

Tietynikäisille ei enää.

Ei minkään ikäisille enää. Eikä ole myöskään entisaikojen eläkeputkia, joihin pitkäaikaistyöttömät siirrettiin.

Vierailija
13/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eläkkeellä tarkoitus polttaa kukkaa aamusta yöhön saakka. Sinun miehesi haluaa ryypätä ja aikuisena hänellä on siihen oikeus. Jos et tykkää voit aina lähteä menemään. 

Vierailija
14/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Termi on tuttu nuoruusvuosilta, olen ap:n ja miehensä kanssa samaa ikäluokkaa.

Vierailija
15/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
16/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaataa lattialle

Vierailija
17/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

Vähän sama juttu kuin "pissaa" mutta ällällä.

Vierailija
18/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aikamoinen elämänmuutos jos on ollut vuosikymmeniä sellainen työ, että aina liikenteessä ja aina toimessa. Täytyy antaa ihmiselle aikaa sopeutua. Itse kun jäin 58 vuotiaana varhaiseläkkeelle (ulkomailla), niin kyllä siinä meni useita kuukausia ennenkuin järjestys elämään tuli. En tosin alkoa tarvinnut sopeutumiseen mutta muuten oli neljän vuosikymmenen työelämän jälkeen jotenkin niin outoa, ettei tarvinnut mihinkään lähteä. Olen leski, joten sain tehdä just niinku halusin sopeutuakseni "uuteen" elämänjaksooni eikä kukaan nalkuttanut minulle.

Vierailija
19/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provoiluyritys.

Rikkaille on.

Vierailija
20/22 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provoiluyritys.

Rikkaille on.

Rikkaille on kaikessa paremmat säännöt kuin muille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan