Autismi/ADHD ja työ
Olen 30-vuotias lähes täysin työkokemusta vailla oleva autistinen ihminen. Minulla on myös ADHD. Haluaisin kuulla miten muut neuroepätyypilliset aikuiset ovat työllistyneet, monet nepsyt tuttuni joilla on työllistävämmät erityiskiinnostuksenkohteet toimivat yrittäjinä, mutta haluaisin kuulla muiden valinnoista/poluista työelämässä.
Kommentit (16)
Mene töihin, kerää pulloja ja muuta telttaan
Ota itseäsi niskasta kiinni ja MENE TÖIHIN!
Itsellä on tourette. Ei ole haitannut kuin silloin jos olen erehtynyt mainitsemaan asiasta. Muuten amiksesta valmistuin ja satunnaisia työpätkiä kuukaudesta useampaan vuoteen.
Instrumenttipedagogin paperit on. Mutta haluaisin siis kuulla muiden nepsyjen työllistymistarinoita -ap
En ole työllistynyt. Tein kyllä joskus vähän juttuja freelancerina, mutta en osaa verkostoitua ja hakea töitä.
Autismi ja työelämä ei tunnu kohtaavan. Olen eläkkeellä ja ei minkäänlaista halua työllistyä. Mukavaa kun voi tehdä ajallaan mitä haluaa, milloin haluaa.
Olen kirjolla, mutta suht lievästä päästä. Ei ole ollut ongelmia työllistymisessä ja opiskelussa sitten kun olen jonnekin päässyt. Hankalinta on ollut työpaikan saaminen. Sen olen huomannut, että ei ainakaan kannata mainita diagnoosista.
Erityiskiinnostuksenkohteesta ura.
Vierailija kirjoitti:
Instrumenttipedagogin paperit on. Mutta haluaisin siis kuulla muiden nepsyjen työllistymistarinoita -ap
Musiikkipedagogin tutkinnolla työllistyminen voi olla kenelle tahansa hankalaa etenkin tässä työllisyys- ja taloustilanteessa.
Olen AuDHD-nainen ja minulla on FM-tutkinto luonnontieteistä. Tein alani töitä jo opiskeluaikana, joten työllistyin helposti. Jaksamisen kanssa on ollut kyllä ongelmaa, mutta helpottaa, kun löytää itselle sopivan tavan työskennellä (etätyö sopinut itselleni parhaiten).
En ole käynyt mitään koulua loppuun. Välillä olen tehnyt jotain töitä mitä olen sattunut saamaan, mutta uuvun nopeasti. Aion pyrkiä luovan alan yrittäjäksi mihin minulla on intohimo enkä siksi väsy samalla tavalla.
Minulla on neljä ammattitutkintoa, kolme audiovisuaaliselta alalta ja neljäs yrittäjyydestä. Olen ollut yrittäjä. Teen joka päivä töitä rutiininomaisesti. Johonkin tämä johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä ammattitutkintoa, kolme audiovisuaaliselta alalta ja neljäs yrittäjyydestä. Olen ollut yrittäjä. Teen joka päivä töitä rutiininomaisesti. Johonkin tämä johtaa.
Ongelma on siinä, että haluan, että saan työstä jotain itselleni. Mikään perustyö ei ole tarpeeksi kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on tourette. Ei ole haitannut kuin silloin jos olen erehtynyt mainitsemaan asiasta. Muuten amiksesta valmistuin ja satunnaisia työpätkiä kuukaudesta useampaan vuoteen.
Miksi alapeukut?!? mut joo saman mäki huomannut että mitä vähemmän heikkouksistaan puhuu sen parempi, valitettavasti
Ei sinulla ole autismia eikä adhd:ta.
Mutta maailmalla ympärilläsi on.