Muutto edessä. Asuinalue Vantaalla jota suosittelet.
Löytyykö Vantaalta kiva asuinalue?
Kerro mitä ja miksi suosittelet ja jos et tykkää, miksi et.
Asiallisia vastauksia.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korso, ehdottomasti paras. Hyvää kulttuuria, hyvät koulut.
Jaaha. Jännä, että suosittelet.
Yleensä yhtään kukaan ei halua muuttaa Korsoon, se on ns. "vaikeaa aluetta", kuten Myyrmäkikin nykyään.
Vaikea myös saada asuntoa myytyä siellä.
Toki loistavat kulkuyhteydet molemmissa Helsinkiin ja muualle.
En suosittele lapsiperheille ainakaan kumpaakaan paikkaa.
Korsossa on kivaa omakotialuetta ja paskoja kerrostaloalueita.
Etnistä värinää?
Vierailija kirjoitti:
Espoo
Tapiola.
Vierailija kirjoitti:
Martinlaakso oli ainakin ennen kiva ja rauhallinen alue.
Nyt en tiedä, onko vielä kivaa aluetta - en ole muutamaan vuoteen siellä käynyt
Ainakin vieressä oleva Vantaanlaakso on todella kaunista, puutarhamaista aluetta. Vantaanjokikin siinä vieressä ja siirtolapuutarha - alue.
Martsariin rakennettu liikaa. Muutin pois.
Missä päin työpaikat? Onko tärkeää päiväkoti ja/tai koulut lapselle/lapsille?
Pitäisikö olla pientalo vai kerrostalo?
Vierailija kirjoitti:
Kartanonkoskelta aloittaisin asunnon etsimisen, jos olisin Vantaalle menossa. Siellä on pääasiassa kerrostaloja, ja voisin olettaa että sieltä on myös helppo myydä siiten jos myöhemmin haluaa pientaloon.
Hintataso siellä on todella korkea,ei sinne tavallinen palkansaaja pääse asumaan.
Martinlaaksoa ja myyrmäkeä en todellakaan suosittele. Perheemme asui siellä vuodet 2019-2023
Täynnä juoppoja, narkkeja, varkaita, rahtihameporukkaa Mersuilla ja hiekkasandaaleja.
Tuntui että sellainen tavallinen, itse asumisensa maksava, työssäkäyvä ihminen oli harvinaisuus.
M42
Tikkurila on ainoa alue Vantaalla johon itse enää muuttaisin. Asuin siellä aikanaan ja vaikka huonompaan suuntaan sekin on muuttunut niin silti siinä on vielä hyviäkin puolia. Itse pidin siitä, että kaukojunat pysähtyy siinä eli kun oli lähdössä reissuun niin pääsi näppärästi junaan / junasta. Nythän on sitten se kehäratakin jolloin myös lentokentälle on hyvät yhteydet vaikka pääsi sinne ennen bussillakin tosi nopeasti ja hyvin.
Lisäksi siinä on ihan kivat lenkkireitit Keravanjoen varressa ja pääsee tekemään helposti monen mittaista lenkkiä ja vaikka tosi pitkiäkin ihan Helsingin vanhankaupunginlahdelle asti. Tuomarinkyläkin oli minusta passelin matkan päässä kun viikonloppuisin tuli ulkoiltua.
Ravintoloitakin oli monenlaisia ihan kävelymatkan päässä eli säästi taksikulut kun kävi yöelämässä. Monihan tuli siihen hotelli Vantaaseen pidemmänkin matkan päästä eli oli oikein suosittu "menomesta" ainakin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Kartanokoski,Ylästö...
Perustelut: Lähinnä omistusasuntoja,Ylästössä okt ja rivareita...Auto on kyllä sitten tarpeen.Mutta ei ole raideliikenteen tuomia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kartanokoski,Ylästö...
Ylästö ja Haltiala ovat ihanan rauhallisia seutuja.
Omakotitaloja ja luontoa, mutta ei palveluja ihan lähellä.
Kartanokoskella on ainakin hienoja taloja.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartanonkoskelta aloittaisin asunnon etsimisen, jos olisin Vantaalle menossa. Siellä on pääasiassa kerrostaloja, ja voisin olettaa että sieltä on myös helppo myydä siiten jos myöhemmin haluaa pientaloon.
Hintataso siellä on todella korkea,ei sinne tavallinen palkansaaja pääse asumaan.
Ei tietenkään siellä asuu ns parempaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Martinlaaksoa ja myyrmäkeä en todellakaan suosittele. Perheemme asui siellä vuodet 2019-2023
Täynnä juoppoja, narkkeja, varkaita, rahtihameporukkaa Mersuilla ja hiekkasandaaleja.
Tuntui että sellainen tavallinen, itse asumisensa maksava, työssäkäyvä ihminen oli harvinaisuus.
M42
Ai Martsarikin mennyt yhtä huonoksi kuin Myrtsi.
No, sitä ne ulkopuoliset tahot tekee. Pilaavat paikan kun paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kaisä nyt herranjestas menet itse tutustumaan perustellisesti alueisiin ennen elämän tärkeimmän hankinnan tekemistä!
Tämä on osa perusteellista tutkimista. Siksi kysyn, koska olen tosi tarkka mihin muutan. En nyt hyvätavaton muuta kommentoijien suositusten perusteella, mut vähän saa vinkkiä mistäpäin kannattaa katsella ja mitä välttää. Ja kuule suunnitelmissa on käydä paikanpäällä katsomassa et miltäs tietyt alueet vaikuttaa. Ja ihan itse koko ajan olen tutkinut ja etsinyt tietoa alueista: onko palveluita ym, mutta kiva kuulla muiden henk koht suosituksia. En istu kotona kädet puuskassa odottamassa, et palstan ihmiset kertoo mulle mihin muuttaa ja sit sokeena hankin asunnon sieltä :D.
Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille.
AP
Vierailija kirjoitti:
Korso, ehdottomasti paras. Hyvää kulttuuria, hyvät koulut.
Korsoa myös suosittelen. Rikas kulttuuri.
Suosittelen Espoota, jos Helsinkiin ei ole varaa.
Kerrostaloon vai omakotitaloon? Mukavia omakotitaloja on joka puolella Vantaalla.
Ihonvärisi vaikuttaa olennaisesti siihen missä tulet Vantaalla viihtymään.
Vierailija kirjoitti:
West End
Tää on Espoossa :D
Oletko perheellinen, onko Helsinki-Vantaan lentokentän läheisyys tarpeen, entä ostosmahdollisuudet ?